مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



نقش اسلام و مسیحیت در ترویج مدنیت و انسانیت در جوامع بشری


رهبران مسلمان و مسیحیت کاتولیک در نشستی در واتیکان اعلام کردند که ادیان اسلام و مسیحیت مبانی مشترک زیادی دارند که می‌توانند در ایجاد یک جامعه صلح طلب موثر باشند.

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبران مسلمان و مسیحیت کاتولیک در نشستی در واتیکان اعلام کردند که ادیان اسلام و مسیحیت مبانی مشترک زیادی دارند که می‌توانند در ایجاد یک جامعه صلح طلب کمک کنند. شورای پاپی گفتگوی ادیان و موسسه مطالعات میان‌ادیانی امان چهارمین همایش خود را در 3-4 می درباره «ارزش‌های مشترک در زندگی اجتماعی و سیاسی» از دیدگاه مسیحیت و مسلمانان برگزار کرد. پاپ فرانسیس در 4 می با شرکت‌کنندگان در این همایش ملاقاتی داشته و تعهد شرکت کنندگان در این همایش برای ایجاد مسیر سازنده گفتگو را تحسین کرد و گفت: این مسیر گفتگو بسیار لازم است، خصوصا در زمانه‌ای که ما به تخریب و نابودی به خاطر جنگ عادت کرده‌ایم. گفتگو یعنی خارج شدن از خویش و گوش دادن به دیگری. این نخستین قدم یک سفر است.

در این نشست رهبران مسلمان و کاتولیک بیان کردند که دین می‌تواند انسانیت و تمدن را در جوامع ترویج دهد چرا که پیروان و معتقدان به دین به خدادوستی و مهربانی با همسایگانشان معتقد هستند.

شرکت‌کنندگان در این همایش همچنین در پایان گفتگوها بیانیه‌ای تدوین و منتشر کردند. در این بیانیه آنان بر نیاز به تشخیص و حقوق مسلم و کرامتی که خدا بر همه عطا کرده حفاظت آنان با کمک گرفتن از قانون توافق کردند.

در بیانیه‌ی پایانی که امروز صبح در واتیکان منتشر شد آمده است: ما به نقش ادیان‌مان در ترویج انسانیت و تمدن معتقد هستیم. چرا که پیروان ادیان به اصول خداپرستی، عشق ورزیدن و اهمیت دادن به یکدیگر پایبند هستند.

مسلمانان و مسیحیان ارزش‌های یکسان بسیاری دارند، که این ارزش‌ها مبانی استواری را برای زندگی پربار و مسالمت آمیز با یکدیگر و سایر مردم با حسن نیت ایجاد می‌کنند.

آنها همبستگی خود را با تمام نیازمندان، صرف نظر از پیشینه مذهبی، قومی یا فرهنگی متعهد شده و تاکید کردند که کمک‌رسانی به انسان‌ها باید از روی شفقت و مهربانی باشد، و هرگز نباید به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ دین و وارد کردن افراد به دین جدید مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت‌کنندگان در این همایش همچنین با ابراز همبستگی و همدردی با قربانیان تنش‌ها و درگیری‌های مسلحانه و خشونت، اعلام کردند: احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی، گفتگو، عدالت، بخشندگی و شفقت، ارزش‌ها و ابزارهای کافی برای رسیدن به صلح و آرامش هستند.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
جوامع بشری در یك دقیقه