مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مبلغان از بحارالانوار برای مردم بگویند


به گزارش شیعه آنلاین ، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در درس تفسیر قرآن که امروز چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر ضرورت استفاده از ایام با فضیلت اربعین تأکید کرد و گفت: این ایام بهترین فرصت برای بهره‌مندی و نجات مردم است.

این مرجع تقلید تقلید ادامه داد: کسانی که از ایام اربعین سال گذشته استفاده کردند از رحمت الهی بهره مند شده و دلشان با خدا و امام زمان آشنا شد.

آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که نباید این فرصت بزرگ را از دست دهیم، ابراز کرد: این ایام می‌گذرند و ما باید به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به فراز «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ»، بیان کرد: مؤمنان در این دعا از خدا می‌خواهند که از انصار و اعوان امام زمان باشند.

وی یاران امام حسین(ع) را بهترین اعوان و انصار خواند و افزود: رسیدن به یاران و اعوان اباعبدالله الحسین(ع) باید خواسته ما باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت کار علما و روحانیت در زمان غیبت امام عصر، ابراز کرد: یکی از وظایف مهم علما و روحانیان سرپرستی ایتام امیرمؤمنان(ع) در زمان غیبت است.

آیت‌الله وحید خراسانی از دیگر وظایف مهم روحانیان را تبلیغ دین عنوان کرد و اظهار داشت: روحانیان باید در این ایام بزرگ با حضور در مناطق محروم بذر محبت اهل بیت(ع) را در دل‌های مردم بکارند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از طرح سخنان بیهوده از سوی روحانیان و مبلغان، کلید قفل جهل مردم را کلمات اهل بیت دانست و گفت: مبلغان باید از کتب روایی همچون بحارالانوار برای مردم سخن گویند تا قلوب افراد از جهالت آزاد شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر استفاده از فرصت‌ها، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند: فرصت‌ها همچون ابر می‌گذرد و این تشبیه به خاطر این است که از ابر باران به وجود می‌آید و حیات بخش است؛ از این رو فرصت‌ها نیز همچون ابری هستند که در زندگی ما می‌بارند و سبب خیر و برکت می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت علم و عالم در روایات اهل بیت(ع)، گفت: امام علی(ع) در باب فضیلت علم می‌فرمایند: زمانی که شیعیان ما علم را فرا گرفتند و دیگران را از ظلمت نجات دادند در روز قیامت با تاجی از نور محشور می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
نباید شیعیان بگویند امام علی(ع)باید بگویند امیرالمومنین