سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعضای کمیته طراحی دروس مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان انتخاب شدند


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دبیرخانه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، صد و نودمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست علی اکبر ولایتی در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

ولایتی در این نشست طی سخنانی از برگزاری مناسب همایش ابن هیثم ابراز خرسندی کرد و تعدادی از دست اندرکاران این همایش روند برگزاری و دستاوردهای مراسم گرامیداشت ابن هیثم را تشریح کردند.

در ادامه جلسه، موضوع "چگونگی آموزش موضوع فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در دانشگاه فرهنگیان" در دستور کار قرار گرفت و سرپرست این دانشگاه روند فعالیت دانشگاه فرهنگیان در این زمینه را تشریح کرد.

بعد از سخنان سرپرست دانشگاه فرهنگیان، نظراتی از سوی اعضای جلسه مطرح شد که گنجانیدن موضوع تمدن اسلام و ایران به صورت یک سرفصل درسی در دروس ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان، تألیف کتب مناسب و متون آموزشی در این زمینه، آموزش تخصصی این موضوع در حوزه‌هایی مانند طب سنتی به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با این حوزه‌های متفاوت از جمله این پیشنهادات بود.

 ولایتی گفت: دانشگاه فرهنگیان که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده، نقش بسیار اساسی در تحول نظام آموزشی دارد.

وی افزود: توجه به موضوع معلم، به عنوان یکی از ارکان اساسی تعلیم و تربیت در کشور همواره مورد بی‌توجهی قرار گرفته و این موضوع خسارت‌های فراوانی به کشور وارد کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسائل زیادی وجود دارد که می‌تواند در دانشگاه فرهنگیان به معلمان آینده آموزش داده شود تا آنان با مبانی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران آشنا شوند.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران گفت: اگر معلمان به خوبی با فرهنگ و تمدن اسلامی آشنا شوند، می‌توانند این موضوع را در مدارس به دانش آموزان به نحو احسن آموزش دهند.

پس از بحث و بررسی موضوع، تعدادی از اعضای کمیته به منظور طراحی دروس مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شدند.

دستور بعدی جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، موضوع همایش هنرهای سنتی ایرانی با توجه به هنرهای رو به فراموشی بود، که نماینده کمیته برگزاری این همایش اعلام کرد زمان برگزاری مراسم یاد شده اردیبهشت ماه 1395 و مکان آن در شهر اصفهان خواهد بود.

سپس اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که توجه همه جانبه به موضوع هنرهای بومی و سنتی و در نظر گرفتن همه شاخه‌های آن از معماری تا سایر شاخه‌ها، آموزش و تربیت استاد کلان مسلط به این هنرها به منظور استمرار تولید آثار فاخر هنری و تأکید بیشتر بر هنرهای مختصر تمدن اسلام و ایران مانند صنعت ساخت قنات و بادگیر از این دست پیشنهادات بود.

دستور پایانی جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، ارائه گزارش رئیس "دانشکده اهل البیت(ع)" دانشگاه اصفهان بود که رئیس این دانشکده گفت: این دانشکده دارای 10 عضو هیئت علمی است که در 2 گروه معارف قرآن و اهل بیت (ع) و فرهنگ و تمدن اسلامی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این دانشکده در 2 مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

 بانکی ادامه داد: موضوعات مبتلا به کشورهای اسلامی و مسلمین مانند "تکفیرگرایی" هم اکنون جزء اهم موضوعات مورد مطالعه در این دانشگاه است.

رئیس دانشکده "اهل بیت (ع)" در تشریح چشم انداز سال 1404 این دانشکده گفت: قصد داریم تا سال 1404 جزء 3 دانشکده برتر علوم انسانی کشور باشیم.

در انتهای جلسه نیز با توجه به نامگذاری سال 2016 از جانب یونسکو به نام "محمدبن زکریای رازی" درخواست دانشگاه رازی کرمانشاه جهت برگزاری مراسم گرامیداشت این دانشمند ایرانی اعلام وصول شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توضیحات اعضای کمیته علمی کاپ فیزیک ایران (1)