سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتشار نمایشنامه سه‌جلدی «ساحل آرمانشهر» با ترجمه دیهیمی و نوری


انتشار نمایشنامه سه‌جلدی «ساحل آرمانشهر» با ترجمه دیهیمی و نوریخبرگزاری کتاب ایران/ نمایشنامه سه جلدی «ساحل آرمانشهر» نوشته تام استوپارد، نمایشنامه‌نویس و کارگردان شهیر انگلیسی با ترجمه‌ای از نازنین دیهیمی و مهدی نوری از سوی نشر ماهی روانه کتابفروشی‌ها شد. جلد نخست این سه‌گانه «سفر»، جلد دوم «کشتی شکستگان» و جلد سوم «نجات» نام دارند. برخی از شخصیت‌های این سه‌گانه چهره‌های واقعی تاریخ ادبیات، فلسفه و هنر هستند.

«سفر» بخش اول این سه‌گانه برای نخستین بار در 27 ژوئن سال 2002 در سالن اولویه نشنال تئاتر لندن با کارگردانی ترور نان به روی صحنه رفت. الکساندر باکونین، فیلسوف، میخائیل باکونین، منتقد ادبی، ویساریون بلینسکی، فیلسوف و منتقد ادبی و زبان‌شناس، ایوان تورگنیف، رمان نویس و شاعر و پیوتر چادایف، فیلسوف، از جمله چهره‌های سرشناس روسی هستند که به نمایشنامه استاپارد راه پیدا کرده‌اند.

«کشتی شکستگان» بخش دوم این سه‌گانه نیز برای نخستین بار در هشت ژوئیه سال 2002 در سالن اولویه نشنال تئاتر لندن با کارگردانی ترور نان به روی صحنه رفت. کارل مارکس، فیلسوف مشهور آلمانی و الکساندر هرتسن، نیکلای آگاریف و ویساریون بلینسکی، میخاییل باکونین، از چهره‌های ادبی و فلسفی مشهور روس هستند که استاپارد بر اساس شخصیت واقعی آنها این نمایشنامه را نوشته است.

«نجات» بخش سوم این سه‌گانه نیز برای نخستین بار در 19 ژوئیه 2002 با کارگردانی ترور نان در سالن اولویه نشنال تئاتر لندن به روی صحنه رفت. شخصیت‌های این قسمت از «ساحل آرمانشهر» را نیز چهره‌های مشهوری چون الکساندر هرتسن، ادیب روسی، لویی بلان، اقتصاددان و متفکر مارکسیت فرانسوی، میخائیل باکونین، ایوان تورگنیف و... تشکیل می‌دهند.

این مجموعه در پاییز امسال (1394) نیز در یک مجلد با ترجمه‌ای از آراز بارسقیان از سوی نشر افراز منتشر شده بود.

جلد نخست این مجموعه با نام «سفر» در 136 صفحه و بهای 11 هزار تومان، جلد دوم با عنوان «کشتی شکستگان» در 121 صفحه و بهای 10 هزار تومان و جلد سوم در 143 صفحه و بهای 11 هزار تومان از سوی نشر ماهی روانه کتابفروشی‌ها شده است. هرکدام از مجلدات این مجموعه در هزار و 500 نسخه منتشر شده‌اند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری کتاب ایران


ویدیو مرتبط :
رمان سه جلدی ابله/کتابنامه