سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علت بازداشت های اخیر در شورای شهر و شهرداری تبریز چه بود؟


علت بازداشت های اخیر در شورای شهر و شهرداری تبریز چه بود؟خانه ملت/ نماینده مردم تبریز در مجلس زدوبند برای جذب افراد در شهرداری را در کنار اختلاس های مالی یکی ازعلل بازداشت سه تن از اعضای شورای شهر تبریز دانست.

محمد اسماعیل سعیدی درباره بازداشت سه تن از اعضای شورای شهر تبریز، افزود: واقعیت آن است که موضوع مفاسد اقتصادی همواره جزیی از دغدغه مردم بوده که رسیدگی به آن نیز مورد مطالبه آنها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گذشته گزارشاتی مبنی بر برخی زدوبندها به دستگاه های مختلف رسیده بود که انتصاب هایی از سوی برخی اعضای شورای شهر در شهرداری تبریز تحت تاثیر این زدوبندها بوده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم،تصریح کرد: زمانی که شهر تبریز با جمعیت یک میلیون و 80 هزار نفری با 14 هزار نفر تحت مدیریت شهرداری اداره می شود طبیعی است که باید این حوادث تلخ نیز رخ دهد و شاهد این زدوبندها باشیم.

وی یادآور شد: من به همه این زدوبندها آگاه بودم و طی نامه ای به دیوان محاسبات، این مسایل را گزارش کردم و درخواست داشتم که این نهاد نظارتی ورود جدی در این حوزه داشته باشد تا نظارت و ارزیابی دقیقی بر نحوه هزینه کرد شهرداری و مسایل مالی مرتبط با آن صورت گیرد.

سعیدی افزود: بعد از این مکاتبات دیوان محاسبات اعلام کرد که با توجه به اینکه شهرداری و شورای شهر دولتی نیست این نهاد نمی تواند وارد عمل شود که ما نیز استدلال هایی در قبال اظهارات دیوان محاسبات آوردیم و خواستار ورود این نهاد شدیم که در نهایت دیوان محاسبات با بررسی های خود متوجه شد که اتفاقاتی خارج از قوانین رخ داده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: بعد از ورود دیوان محاسبات، دیگر دستگاه های مسئول نیز اعم از استانداری و سازمان بازرسی نیز از دیگر حوزه ها به این بخش ورود کردند که به یکسری تخلفاتی رسیدند که نیازمند برخورد با متخلفان بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: حال باید برخورد قاطعی با متخلفان صورت گیرد تا این برخورد درس عبرتی برای افرادی باشد که به دنبال دور زدن قوانین هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طی هفته های اخیر دستگاه قضائی آذربایجان شرقی، پرونده های مربوط به عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر تبریز را مورد بررسی و کنکاش قرار داده و پیشتر دو نفر از اعضای این شورا دستگیر شده اند. هفته گذشته نیز سومین عضو شورای اسلامی شهر تبریز پس از بازجوئی های اولیه بازداشت شد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
رای ما استاد علی مشایخی حماسه ساز کوتاه قامت تبریز کاندیدای شورای شهر تبریز