سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی


آغاز نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی

ایرنا/ نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو شریک وی در پرونده نفتی، صبح دوشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران بصورت علنی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی، قاضی ابوالقاسم صلواتی ریاست جلسه دادگاه را برعهده دارد.
تاکنون هشت جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و «م.ش» و «ح.ف.ه» دو متهم دیگر این پرونده، در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده است.
نماینده دادستان در سه جلسه نخست، کیفرخواست 238 صفحه ای متهمان نفتی را قرائت کرد و بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از جلسه چهارم شروع به قرائت دفاعیات 200 صفحه ای خود کرد که قرائت این دفاعیات همچنان ادامه داد.
در هفتمین جلسه دادگاه، مرتضی تورک معاون دادستان و مسئول نظارت و پیگیری اموال بابک زنجانی برای ارائه پاره ای توضیحات نسبت به گلایه های متهم مبنی بر کارشناسی غیرواقعی اموال، در دادگاه حاضر شد و توضیحات لازم را ارائه کرد.
در جلسه هشتم نیز وکیل شرکت نفت «اچ کی» به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران، طرح شکایت را تقدیم دادگاه کرد و سپس بابک زنجانی به ادامه قرائت دفاعیات پرداخت.
قاضی صلواتی در جلسه چهارم دادگاه، خطاب به بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی گفته بود که اتهام شما براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته بمنظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو عنوان شده است.
سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته در هشتاد وهفتمین نشست خبری خود گفته بود، هنوز هیچ پولی از سوی بابک زنجانی به حساب شرکت نفت واریز نشده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی