سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشاورزی ارگانیک یعنی سلامت مردم, محصول و محیط زیست


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, علی ابراهیمی درباره الزامات و مبانی ترویج و توسعه کشاورزی ارگانیک در ایران اظهار داشت: از جمله اهداف توسعه هزاره سوم، ریشه کنی گرسنگی و فقر شدید، مبارزه با بیماری‌ها، سلامت بهداشت مادران، کاهش مرگ و میر کودکان، مشارکت جهانی برای توسعه و به ویژه اطمینان از پایداری محیط زیست اعلام شد.

به گفته وی به رغم اینکه تاریخ پایانی اهداف هزاره سوم 2015 است, اجلاس جهانی ریو + 20 که خردادماه گذشته با مشارکت سران کشورها در برزیل تشکیل شد و اهداف مذکور را مورد تأیید قرار داده و در سند و بیانیه اجلاس گنجانده است, کمیته های فنی و اجرایی به دنبال عملیاتی کردن اهداف این اجلاس است.

دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی افزود: علاوه بر این که اجلاس مذکور به اهداف کلان اشاره شده پایبند است اقتصاد سبز را به صورت مؤکد مورد تایید قرار داده و آن را ابزاری مناسب تعریف کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: بیانیه اجلاس فوق الذکر تحت عنوان «آینده ای که می‌خواهیم» مورد پذیرش قرار گرفته و کشور ایران نیز موظف به مد نظر قرار دادن مفاد آن است.

وی اضافه کرد: قانون اساسی و سند چشم انداز و دیگر قوانین به صراحت به این مباحث اشاره دارند. به ویژه به امنیت غذایی، برخورداری از محیط زیست سالم و سلامت آحاد مردم و جامعه عنایت دارد.

این کارشناس کشاورزی افزود: کشاورزی ازگانیک در همین راستا تعریف و تأکید می‌شود. بررسی ها نشان می‌دهد که به طور قطع امکان تولید محصولات کشاورزی سالم و بدون مصرف کود و سم وجود دارد.

ابراهیمی معتقد است: در کشاورزی ارگانیک سلامت مردم، سرزمین، محصول و حفظ محیط زیست مطرح است و این مسائل از انگیزه اقتصادی در تولید نیز قوی‌تر است و منافع فردی و ملی در بلند مدت بر سود سریع الوصول و آنی ترجیح داده می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پایگاه خبری کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست