فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



افتتاح بخش مطالعات ایران در دانشگاه یونان


به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا عسگری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در آتن طی روز گذشته، 24 اردیبهشت‌ماه ضمن حضور در دانشگاه پانتئون آتن، با خانم کری یاری، رئیس این دانشگاه دیدار کرد و در پی آن، بر تداوم همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور تأکید شد.

در این دیدار که پس از برگزاری «روزهای فرهنگی ایران» در دانشگاه پانتئون آتن طی سال گذشته و راه‌اندازی کلاس‌های آزاد آموزش زبان فارسی، بخش «مطالعات ایران» در کتابخانه این دانشگاه افتتاح شد.

گسترش همکاری‌های فرهنگی، ایجاد اتاق ایران و اختصاص بیش از 400 جلد کتاب و قفسه بندی اهدایی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در آتن از جمله موارد مورد توافق طرفین در این دیدار بود.

همچنین، با توجه به استقبال دانشجویان از دوره آزاد آموزش زبان فارسی، بنابر پیشنهاد قبلی رایزنی فرهنگی ایران و موافقت رئیس دانشگاه پانتئون مقرر شد تا در صورت وجود امکان آموزشی، «زبان فارسی» از آغاز ترم آینده تحصیلی در زُمره زبان‌های خارجی و به عنوان «زبان دوم» به دانشجویان ارائه شود.

از دیگر مواردی که در این دیدار مورد توافق طرفین قرار گرفت، ایجاد دروس ایرانشناسی در زیرگروه مطالعات منطقه‌ای و خاورمیانه بود که با تأمین استاد و منابع ایرانشناسی از سوی رایزنی فرهنگی ایران تشکیل خواهد شد.

بنابر اعلام این خبر، در این دیدار بحث حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با مطالعات ایران و اعطای فرصت‌های مطالعاتی نیز به رئیس دانشگاه اعلام شد که بسیار مورد توجه و استقبال وی، قرار گرفت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کلیپ افتتاح بخش پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی زنجان