سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ کره جنوبی و سنگاپور چگونه از ایران جلو زدند؟


معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ کره جنوبی و سنگاپور چگونه از ایران جلو زدند؟

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری اطلاعات در بازار صنعت نفت ۲ تا ۴ درصد سهم دارد، گفت: صنعت نفت بزرگترین بازار برای صنعت IT بومی ایران است.

فارس/ معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری اطلاعات در بازار صنعت نفت ۲ تا ۴ درصد سهم دارد، گفت: صنعت نفت بزرگترین بازار برای صنعت IT بومی ایران است.

نصرالله جهانگرد در چهارمین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در سه دهه اخیر است که در دنیا اعداد سرانه GDP بالای 10 هزار دلار دیده می‌شود و دلیل آن هم تأثیر تکنولوژی است.

وی افزود: اول انقلاب ما کشور ثروتمندی محسوب می‌شدیم و کره جنوبی و سنگاپور از ما پایین‌تر بودند اما امروز به درآمد سرانه 45 هزار دلار رسیدند که عامل اصلی آن تکنولوژی است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: ما در کشاورزی در بهترین حالت 12 درصد ارزش افزوده و 18 درصد اشتغال، در بخش صنعت با احتساب نفت 40 درصد ارزش افزوده و 45 درصد اشتغال و در بخش خدمات 50 درصد ارزش افزوده و 48 درصد اشتغال را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه با ورود تکنولوژی در همه این بخش‌ها ارزش افزوده افزایش می‌یابد، گفت: در کشاورزی و صنعت با ورود تکنولوژی ارزش افزوده بالا رفته و اشتغال کاهش می‌یابد اما در خدمات ورود تکنولوژی هم باعث افزایش ارزش افزوده و هم باعث افزایش فرصت‌های شغلی خواهد شد.

جهانگرد اظهار داشت: در شبکه ارتباطات ایران یک ساختار سه لایه شامل کابل، بی‌سیم و ماهواره است که به صورت همزمان سرویس‌دهی می‌کنند.

وی افزود: سیستم ما در 70 سال گذشته مبتنی بر صوت بوده اما الان در آستانه یک تحول بزرگ و تبدیل به IP قرار داریم.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: در برنامه ششم سطح ارتباطی کشور برای مشترکان به متوسط 20 مگابایت خواهد رسید و در برنامه هفتم این رقم به صورت متوسط به صد مگابایت می‌رسد.

وی در ادامه گفت: 84 درصد نفت دنیا در حمل‌ونقل مصرف می‌شود و کل چرخه پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی تنها از 16 درصد ذخایر نفت جهان استفاده می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری اطلاعات در بازار صنعت نفت 2 تا 4 درصد سهم دارد گفت: صنعت نفت بزرگترین بازار برای صنعت IT بومی ایران است.


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست وزیر روسیه