تاکید «آیت‌الله سبحانی» بر زنده بودن روح نماز در جامعه


آیت‌الله سبحانی گفت: طلبه‌ها و روحانیون باید از همان دوران جوانی خود دست به قلم باشند و با این مشی تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم خطاب به طلاب اظهار کرد: علمی از خود به یادگار بگذارید که در آن حکمت، آیه، حدیث و موعظه است.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: اگر مؤمن از دنیا برود و یک ورقه از خودش باقی بگذارد که بر آن علمی نوشته شده باشد روز قیامت این ورقه حائل و ساتر و حاجب است بین او و بین آتش، نه تنها مانع از آتش است بلکه خداوند تبارک و تعالی در عوض هر حرفی که بر آن ورقه نوشته است شهری وسیع‌تر از دنیا به اندازه هفت برابر به او اعطا می‌فرماید.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) به شاگردانشان فرمودند این نوشته‌ها را حفظ کنید، در آینده به این کتاب‌ها محتاج هستید، کتاب‌ها به عنوان سرمایه علمی هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ثبت درس‌ها و حدیث‌ها گفت: در دفتری سخنان حکیمانه را یادداشت کنید، اگر موفق به چاپ آنها شدید، بهتر است.

آیت‌الله سبحانی افزود: بنده در دوران جوانی حدیث پیامبر(ص) را مشاهده کردم و همین امر سبب شد، قلم به دست بگیرم و آثاری به جای بگذارم، شما نیز از همین دوران جوانی که پای درس و مباحثه هستید، دست به قلم باشید، اگر از این دوران بگذرید و دست به قلم و تالیف نشوید، برای آینده چنین اقدامی مشکل است.

وی همچنین بر زنده بودن روح نماز در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر نماز در جامعه‌ای زنده باشد خود سرمایه‌ای ارزشمند برای امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تاکید آیت الله بهجت بر خواندن نماز اول وقت