سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عوامل حملات پاریس با عوامل تهدید به حمله علیه تالار باتاکلان در سال 2010 ارتباط داشته‌اند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه فرانسوی «مدیاپارت» طی گزارشی از وجود ارتباط میان عوامل حملات 13 نوامبر پاریس با عوامل تهدیدها علیه تالار باتاکلان در سال 2010 میلادی خبر داد.

این در حالیست که نشریه «کنر آنشینه» نیز در روز 16 دسامبر طی گزارشی از گشایش پرونده‌ای قضایی در روز 13 ژوئیه 2010 و مأمور شدن یک قاضی تحقیق برای انجام تحقیقات در خصوص پروژه تهدید به حمله به تالار باتاکلان خبر داد و اعلام کرد که این پرونده به دلیل عدم وجود شواهد و مدارک کافی در تاریخ 14 سپتامبر 2012 بدون دستیابی به هرگونه نتیجه‌ای مختومه اعلام شد و «کریستین توبیرا» وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد که در حال حاضر مدرکی که اثبات کند میان تروریست‌های عامل وقوع حملات 13 نوامبر پاریس و افرادی که در سال 2010 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند، ارتباطی وجود ندارد.

این در حالیست که به گزارش مدیاپارت با استناد بر گزارش پلیس قضایی بلژیک، «فاروق بن عباس» فردی که انجام بک حمله در کنسرت باتاکلان در سال 2010 را برنامه‌ریزی کرده بوده، با «فابین کلین» عنصری از گروه تروریستی داعش که مسئولیت حملات 13 نوامبر پاریس را بر عهده گرفته، «ارتباط مستقیم» وجود داشته است.

 

 

طبق این گزارش، وی پس از عدم اثبات نقشش در سازماندهی حمله سال 2010 علیه تالار باتاکلان، در 4 ماه می 2010 به اتهام مشارکت در اقدامات خرابکارانه برای سازماندهی اقدامات تروریستی بازداشت شد و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و از زمان وقوع حملات پاریس و برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور نیز تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

این در حالیست که به گفته مدیاپارت، به رغم ارتباطات بن عباس با فابین کلین و تهدیدهایی که در سال 2010 علیه تالار باتاکلان انجام داده بود، وی در ارتباط با پرونده حملات 13 نوامبر پاریس مورد تحقیق قرار نگرفته است.

علاوه بر این طبق اطلاعات موجود، بن عباس که برای سرویس‌های ضدتروریستی فردی شناخته شده است، همچنین در حملات 2009 قاهره علیه گروهی از دانش‌آموزان فرانسوی که در آن 7 نفر از جمله شخص فاروق بن‌ عباس نیز در مصر بازداشت شدند، دست داشته است.

انتشار گزارش مدیاپارت در خصوص ارتباط تروریست‌های پاریس با عاملان تهدید علیه تالار باتاکلان در سال 2010 در حالیست که به اعتقاد مقامات غربی این تروریست‌ها ارتباطاتی هم با برخی افراد در انگلیس داشته‌اند و این امر به نگرانی‌های فعلی امنیتی در اروپا دامن می‌زند. 

طبق گزارش اخیر روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال به نقل از دو مقام غربی، چندین تن از افرادی که با «عبد‌الحمید اباعود» مغز متفکر حمله تروریستی پاریس ارتباط داشته‌اند، در لندن مستقر هستند. 

مقام‌های مورد استناد این رسانه آمریکایی می‌گویند، این افراد که برخی از آنها نسب مراکشی دارند، در منطقه برمینگام، در فاصله 120 مایلی لندن مستقرند. 

یک مقام می‌گویند دست‌کم یکی از افرادی که با حملات 13 نوامبر پاریس مرتبط است قبل از این انجام این حملات به انگلیس سفر کرده است. 

شامگاه روز جمعه 22 آبان حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار در شهر پاریس، به مرگ 130 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

در پی این حملات زمزمه‌هایی از احتمال افزایش حضور نظامی غرب در منطقه مطرح شده است. درخواست فرانسه از ناتو یا اعزام نیروهای واکنش سریع به سوریه از جمله اقدامات احتمالی است که گفته می‌شود ممکن است در دستور کار پاریس قرار گیرد. 

انتهای پیام/م

http://fna.ir/W866FQ


ویدیو مرتبط :
دستگیری یکی عوامل حملات تروریستی پاریس فیلم گلچین صفاسا