ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تيموريان: از بعضي حرف‌ها عليه تيم ملي قلبم به درد آمده است


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 16:12

تيموريان: از بعضي حرف‌ها عليه تيم ملي قلبم به درد آمده است

ايسنا/ کاپيتان تيم ملي ايران با انتقاد شديد از حاشيه‌هاي پيش آمده براي اين تيم گفت با اين شرايط صعود تيم ملي به جام جهاني غيرممکن است. او تاکيد دارد که حاشيه‌سازي‌هاي اخير عادي نيست.
آندرانيک تيموريان اظهارکرد: «الان چند روز است که موبايل من پشت سر هم زنگ مي‌خورد و بازيکنان تيم ملي که نگران هستند، به شدت اعتراض مي‌کنند که چرا جو تيم ملي را به هم مي‌ريزند و اين چه رفتاري است که با تيم ملي مي‌شود. در اين چند روز آنقدر درگير اين حواشي شده‌ام که تمرکزم را براي تمرين و بازي‌ها از دست داده‌ام. بقيه بازيکنان تيم ملي هم مثل من هستند و روحيه آنها هم خراب شده است.»
کاپيتان تيم ملي با انتقاد از حرف‌هاي دبيرکل فدراسيون و منتقدان سرمربي تيم ملي، گفت: «در کشور وقتي مي‌خواهيم پل بسازيم يا پروژه‌هاي بزرگ عمراني داريم، از آلمان و ايتاليا و کشورهاي پيشرفته مهندس و تکنسين استخدام مي‌کنيم. براي پيشرفت فوتبال کشور هم رفته‌ايم و مهندس و تکنسين فوتبال آورده‌ايم که آقاي کي‌روش است. وقتي مهندس مي‌آوريم، او به ما مي‌گويد که چه کار کنيم و چه چيزهايي لازم داريم. در فوتبال هم بايد کي‌روش نظر بدهد و به حرفش گوش کنيم نه اينکه ما براي او تعيين تکليف کنيم که فلان کار را انجام بده و بهمان کار را نکن. ما ميلياردها تومان هزينه سرمربي خارجي نکرده‌ايم که ما به او بگوييم تمرينات شما درست نيست، چه بازيکناني را دعوت کن، چه اردوهايي مناسب است بلکه برعکس ما بايد تابع او باشيم و اگر مي‌خواهيم پيشرفت کنيم، به حرف‌ها و خواسته‌هايش عمل کنيم.»
بازيکن سابق تيم‌هاي بولتون و فولام که سابقه بازي در ليگ جزيره را دارد در ادامه توضيح داد: «من با مربيان زيادي کار کردم، از سم آلاردايس و گري مگسون گرفته تا روي هاجسون که الان سرمربي تيم ملي انگليس است. با اينکه 10 سال در تيم ملي و تيم‌هاي مختلف باشگاهي تجربه بازي دارم اما هنوز در تمرينات از کي‌روش چيزهاي تازه‌اي ياد مي‌گيرم. اين فقط نظر من نيست. شما از تمام بازيکنان سوال بپرسيد و آنها هم حرف من را تاييد مي‌کنند. اگر حرف ما را قبول نداريد، فرگوسن که دروغ نمي‌گويد، برويد خاطرات او را بخوانيد و ببينيد که در منچستر و قهرماني اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا، کي‌روش چقدر نقش داشته است. کي‌روش سرمربي تيم ملي پرتغال و رئال مادريد بوده است. در منچستر همه‌کاره بوده، تجربه کار در آفريقاي جنوبي را دارد. با تيم جوانان پرتغال قهرمان جهان شد. تيم ملي ايران را در سخت‌ترين شرايط و با کمترين امکانات به جام جهاني برده و آنجا هم نتايج خوبي گرفته است، آن‌وقت بعضي از آقايان تز مي‌دهند که کي‌روش بايد به حرف ما گوش دهد. در ليگ انگليس که بودم، همه کي‌روش را يک تئوريسين بزرگ و مربي بزرگ مي‌دانستند، آن‌وقت در ايران به کي‌روش انتقاد مي‌کنند.»
آندو ادامه داد: « کي‌روش با جان و دل کار مي کند. شما اگر با تمام توان يک کاري را انجام بدهي و شبانه روز زحمت بکشي و در آخر به جاي خسته نباشيد و دستت درد نکند به کار شما ايراد بگيرند و زحمات شما را پايمال کنند، چه احساسي پيدا مي‌کنيد؟ الان رفتار برخي از منتقدان و مربيان حکم همين کار را دارد. واقعا از بعضي حرف‌ها درمورد تيم ملي قلبم درد مي‌گيرد، ببينيد کي‌روش با شنيدن اين حرف‌هاي نادرست بايد چقدر نااميد و مايوس بشود اما او يک مربي حرفه‌اي است و اتفاقا با انگيزه و مصمم‌تر از قبل به کارش ادامه مي‌دهد. کي‌روش الگوي همه ما در تيم ملي است و نشان داده که با تلاش و کار بيشتر مي‌توان به هر موفقيتي رسيد.»
کاپيتان تيم ملي به داربي و پيامد‌هايش اشاره کرد و گفت: «يک بازي فوتبال 100 هزار نفر را به ورزشگاه کشاند و تا يک هفته مردم خوشحال و شادمان بودند. اين فوتبال است که به مردم نشاط، سرزندگي و شادي مي‌دهد. واقعا چند برابر هزينه يک سال استقلال و پرسپوليس را بايد در کشور هزينه کنيم تا اين ميزان نشاط و شادابي به جامعه تزريق شود اما عده‌اي فقط نيمه خالي ليوان را مي‌بينند و مدام مي‌گويند که چه خبر است اين همه در فوتبال هزينه مي‌شود؟ اتفاقا فوتبال مي‌تواند تاثيرات اجتماعي بزرگتري هم داشته باشد، بابد درست از پتانسيل‌هاي اين ورزش استفاده شود اما متاسفانه عده‌اي اين بخش‌هاي فوتبال را نمي بينند و بازيکنان، مربيان و اهالي فوتبال را مي‌کوبند، در حالي که فوتبال بهانه‌اي براي همدلي، اتحاد و نزديکي بيشتر جامعه است.»
بازيکن تيم ام‌صلال قطر با مقايسه فوتبال ايران و قطر توضيح داد: «بياييد ببينيد در قطر چطور با ملي‌پوشان خود رفتار مي‌کنند، با اينکه ملي‌پوشان قطري نصف افتخارات تيم ملي ايران را کسب نکرده‌اند، از بهترين جايگاه و بيشترين احترام برخوردارند. بهترين امکانات را براي جوانان‌شان فراهم مي‌کنند که به فوتبال رو بياورند اما متاسفانه در ايران برعکس است. وقتي کي‌روش انتقاد مي‌کند، زمين خوب مي‌خواهد، امکانات بهتري را طلب مي‌کند، همه به او حمله مي‌کنند که چه خبر است. کي‌روش که زمين و امکانات را با خودش نمي‌برد. اگر او چيزي مي‌خواهد، براي تيم ملي مي‌خواهد. کي‌روش يک روز مي‌رود. اما اين امکانات براي فوتبال ملي مي‌ماند و منجر به رشد فوتبال ايران مي‌شود و تا سال‌هاي سال، نسل بعدي از اين امکانات بهره‌مند مي‌شوند. دل من براي نسل بعدي مي‌سوزد. اگر امکانات داشته باشيم، اگر خودمان را به سطح بين‌المللي نزديک کنيم، فوتبال ايران آنقدر استعداد دارد که از کره و ژاپن جلو بزند و در آسيا اول باشد. متاسفانه ما نوک بيني خود را مي‌بينيم. چرا بايد صعود به جام جهاني يک دغدغه باشد. ما بايد کاري کنيم که در جام جهاني از گروه‌مان بالا برويم. همه حرف کي‌روش اين است اما تمام دغدغه فوتبال ايران شده قرارداد کي‌روش با اسپانسر. به جاي پرداختن به اين حرف‌هاي بي‌اهميت، برويم بررسي کنيم چرا 40 سال است که قهرمان آسيا نمي‌شويم، چرا نزديک به 40 سال است که فوتبال ايران به المپيک صعود نکرده است. اينها مهم است نه مسائل حاشيه‌اي.»
تيموريان با اشاره به مربيان گذشته تيم ملي گفت: «اين اختلافات اجازه نمي‌دهد که کارلوس کي‌روش يا هر مربي ديگري که در رأس تيم ملي قرار مي‌گيرد موفق شود چون نمي‌گذاريم روي مسائل فني تمرکز کند و فکر و ذهنش را روي تيم بگذارد. ما با ايويچ همين کار را کرديم، بعد نوبت بلاژويچ شد و بعد هم برانکو و افشين قطبي. الان هم کي‌روش را اذيت مي‌کنيم. شايد در ظاهر در حق اين مربيان ظلم کرده باشيم اما در اصل به فوتبال مملکت جفا مي‌کنيم و خودمان تيشه برداشته‌ايم و به ريشه فوتبال کشور مي‌زنيم.»
تيموريان افزود: « متاسفانه اينجا در قطر هم درگير حواشي فوتبال ايران هستيم. حتي يک روز خوش نداريم. مدام از کي‌روش سوال حاشيه‌اي مي پرسند ولي يک بار رو در روي سرمربي تيم ملي نمي‌نشينيم و از او سوال کنيم که آقاي کي‌روش! شما با اين همه تجربه و سابقه بگوييد که فوتبال ايران براي پيشرفت چه کمبودها و کاستي‌هايي دارد. شما که در ژاپن کار کرده‌اي، به ما بگو که براي نزديک شدن به ژاپن به چه چيزهايي نياز داريم. ما تنها 50 درصد از ظرفيت اين مربي، آن هم در زمينه تمرين دادن و کوچينگ استفاده مي‌کنيم. بعد که کي‌روش مثل ايويچ، برانکو و بلاژويچ از فوتبال ايران رفت، آن‌وقت حسرت مي‌خوريم که چه مربي بزرگي را از دست داديم.»
آندو در ادامه گفت‌وگو با ايسنا اظهارکرد: « کي‌روش در مقاطعي براي تيم ملي نقش سرپرست، مسوول روابط بين‌الملل، تدارکات و خلاصه همه کار را خودش انجام داده است و اين نشان‌دهنده مسووليت‌پذيري و دلسوزي آدم است. به جاي دستت درد نکند، از او انتقاد شده که چرا خودت بازي تدارکاتي و اردو هماهنگ کردي؟! واقعا دل آدم به درد مي‌آيد و ناراحت و مايوس مي‌شويم از اين انرژي منفي که اطراف فوتبال ايران وجود دارد.»
آندو در پايان با اشاره به هجمه‌هاي اخير عليه کي روش و تيم ملي گفت: « اصلا قصد مصاحبه و حرف زدن نداشتم. چند روز صبر کردم که ببينم هجمه‌اي که عليه تيم ملي و کي‌روش به وجود آمده کي تمام مي‌شود اما هر چقدر منتظر ماندم، هيچ مسوولي نيامد به اختلاف سرمربي تيم ملي و دبيرکل رسيدگي کند. با اين شرايط صعود به جام جهاني غيرممکن است. به عنوان يکي از بازيکنان تيم ملي از مسوولان عاجزانه خواهش مي‌کنم تا جلوي اين جريان را بگيرند و اجازه ندهد تا فوتبال کشور به قهقرا برود. »
تيموريان ادامه داد: «به نظرم اين همه مطلب منفي عليه تيم ملي درست قبل از آغاز يک مسابقه و اردوي جديد عادي نيست. الان مدتي هست که تا تيم ملي در آستانه يک بازي قرار مي‌گيرد، يک بهانه براي حمله به کي‌روش و تيم ملي درست مي‌شود و تمرکز سرمربي تيم ملي را مي‌گيرند؛ بعد اگر نتيجه مناسبي کسب نشود، همه به سرمربي تيم ملي انتقاد مي‌کنند که چرا اين اتفاق افتاد. اين هجمه و حاشيه‌سازي‌ها عادي نيست اما مردم مسائل را خوب تحليل مي‌کنند و مي‌فهمند که چه کسي براي تيم ملي دلسوز است و تلاش مي‌کند و چه کساني در حال حاشيه سازي هستند.»

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آهنگ:فکر نکنم ----از آلبوم قلبم درد می کنه