سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موسسه «ران پائول» تحلیل کرد:نیروهای ویژه آمریکا در سوریه؛ سپر انسانی تروریست‌ها در برابر روسیه


موسسه «ران پائول» تحلیل کرد:نیروهای ویژه آمریکا در سوریه؛ سپر انسانی تروریست‌ها در برابر روسیه

فارس/ تصمیم اوباما برای اعزام نیروهای نظامی ویژه به خاک سوریه را می‌توان تلاش واشنگتن برای ایجاد یک سپر انسانی برای «مخالفان میانه» در برابر عملیات نظامی روسیه دانست.

اندیشکده «ران پائول» در تحلیلی اعزام نیروهای نظامی جدید از سوی ایالات‌متحده به سوریه را تلاش کاخ‌سفید برای توقف روند موفقیت‌های روسیه در پاکسازی اقداماتی دانست که آمریکا برای تغییر حکومت در دمشق انجام داده است.

در این گزارش که به قلم «فاینان کانینگهام» نوشته شده، آمده است: نیروهای ویژه آمریکایی بعنوان «سپرهای انسانی» استفاده می‌شوند تا مانع حملات هوایی روسیه علیه مزدوران ضددولتی در سوریه شوند؛ مزدورانی که اکثرا ابزار واشنگتن برای اجرای سیاست «تغییر حکومت» در دمشق محسوب می‌شوند. ابتدا لازم است به روند تحولات موجود نگاهی بیاندازیم از جمله مذاکرات صلحی که در وین برگزار شد؛ مذاکراتی که به نوعی پاسخ واشنگتن و متحدانش به مداخله نظامی و تغییر جریان امور توسط روسیه به شمار می‌آید.

این مداخله نظامی که در 30 اکتبر آغاز شد نه تنها ضربات سهمگینی به شبه‌نظامیان ضددمشق وارد ساخت، بلکه توازن قوا در جنگ با افراط‌گرایان مورد حمایت غرب را بطور کامل به نفع دولت بشار اسد تغییر داد. این شرایط به نوبه خود قدرت‌های متحد با واشنگتن را در تلاش برای سرنگونی اسد دچار آشفتگی کرده که واکنش‌های پراکنده آمریکا و متحدانش از جمله انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان و قطر حاکی از این آشفتگی است.

واشنگتن ابتدا کمک روسیه به متحد سوری خود را «محکوم به شکست» نامید، سپس ادعای تلفات غیرنظامی بر اثر حملات روسیه را مطرح کرد و در نهایت نیز مدعی شد که موشک‌های کروز روسی با انحراف از مسیر اصلی خود، ایران را هدف قرار داده است. آمریکا همچنین روسیه را به بمباران مواضع شورشیان میانه‌رو بجای تروریست‌های داعشی متهم کرد. تمامی این اتهامات برای تضعیف عملیات نظامی روسیه با پروپاگاندای رسانه‌ای غرب تشدید گردید.

تهدید عربستان و قطر برای ورود نظامی به روسیه با ادعای محافظت از شهروندان سوری _که فورا حذف شد_ و نمایش صوری ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه که در واقع برای پوشش عملیات شورشیان در مقابل حملات هوایی روسیه و نیروهای زمینی سوریه طرح‌ریزیش شده بود، از جمله واکنش‌ها به اقدام نظامی مسکو بود.

بازی تبلیغاتی آمریکا علیه عملیات روسی-سوری شکست خورده

نویسنده این گزارش همچنین خاظرنشان کرد: علیرغم کارشکنی‌های رسانه‌ای غرب، بی‌اعتباری این تهدیدات و هنرنمایی پوتین در پاکسازی گسترده مزدوران ضددولتی، تثبیت (هرچه بیشتر) اسد و جلب حمایت از اقدام مسکو در سوریه، منطقه و جهان خیلی زود آشکار شد. همین امر زمینه‌ساز تازه‌ترین اقدام تعجب‌آور اوباما درباره سوریه بوده است. اعزام 50 نیروی ویژه آمریکایی به سوریه را نمی‌توان اقدامی قاطع علیه داعش دانست، نیروهایی که واشنگتن وظیفه آنان را نه مبارزه در میدان جنگ بلکه آموزش و مشاوره به جنگجویان کرد و مبارزان ائتلاف کمتر شناخته‌شده عرب سوریه اعلام کرده است.

نگاه به این تصمیم از جنبه دیگری نیز قابل اهمیت است: پنتاگون احتمالا مکان استقرار نیروهای ویژه خود را به روسیه اعلام نخواهد کرد و در نتیجه محدوده عملیات‌های تهاجمی روسیه با توجه به خطر بمباران نیروهای آمریکایی، محدود خواهد شد. در واقع، نیروهای ویژه بعنوان سپرهای انسانی در محافظت از سرمایه‌های واشنگتن برای تغییر حکومت سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سرمایه‌ها شامل گروهی از مزدوران جهادی با هزینه‌های میلیارد دلاری آمریکا و متحدانش می‌باشد. نام گمراه‌کننده «شورشیان میانه‌رو» نیز شامل گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده از جمله دولت اسلامی (داعش) می‌باشد.

در انتهای این گزارش تحلیلی آمده است: یکی دیگر از شاخصه‌هایی که نشان‌دهنده واقعیت وقایع در حال وقوع می‌باشد گزارشی است که هفته جاری درباره پرواز تعداد زیادی از گروه‌های مزدور شورشی از سوریه به یمن منتشر گردید. به گفته یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی در ارتش سوریه، بیش از 500 شورشی مزدور با هواپیماهای ترکیه، قطر و امارات عازم عدن شده‌اند تا از آنجا در راستای جنگ ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن مبارزه کنند.

آنچه هم‌اکنون شاهد هستیم تلاشی است که واشنگتن و متحدانش برای جبران کمبود نظامی خود در سوریه انجام می‌دهند. اعزام نیروهای ویژه تنها بخشی از این تلاش محسوب می‌شود. به نوشته نیویورک تایمز، اعزام نیروهای ویژه تعمیق جنگی است که اوباما (به اصطلاح) برای توقف آن تلاش می‌کند.


ویدیو مرتبط :
ارسال نیروهای ویژه روسیه به سوریه