سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



شایع‌ترین عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان را بشناسیم


سلامت نیوز:افراد مبتلا به این بیماری نزدیک زمان قاعدگی علایم شدید از خود نشان می‌دهند. البته با شروع خونریزی مقداری از این قارچ‌ها دفع می‌شود و علایم این بیماری کاهش می‌یابد، ولی مجدداً تا زمان قاعدگی بعدی، علایم سوزش و خارش شدید خواهد شد. درمان این عارضه به صورت موضعی و خوراکی انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز بله نقل از مهرخانه،عضو تیم درمان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا گفت: دستگاه تناسلی زنان شامل رحم، تخمدان‌ها، لوله‌های رحمی، دهانه رحم، واژن و قسمت‌های خارجی دستگاه تناسلی است. شایع‌ترین عفونت‌هایی که زنان با آن درگیرند شامل عفونت واژن و دهانه رحم است و کمتر شاهد عفونت لوله‌های رحمی ‌و تخمدان‌ها هستیم. عفونت‌های واژن نیز بیشتر شامل درگیری‌های باکتریایی و قارچی است. این بیماری‌ها براساس نوع ترشحاتشان تشخیص داده می‌شوند و در موارد نادری که عفونت قابل تشخیص نباشد، درخواست کشت ترشحات داده می‌شود.

دکتر فاطمه ارجمندتیموری با بیان این‌که یکی از شایع‌ترین عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان واژینوس‌باکتریال است، اظهار داشت: این بیماری به دلیل تغییری که در میکروب‌های نرمال واژن رخ می‌دهد، ایجاد می‌شود. در این عارضه میکروب‌های مفیدی که سبب اسیدی‌شدن واژن می‌شوند، کاهش پیدا می‌کنند و یکسری باکتری‌های بی‌هوازی دیگر رشد کی‌یابند. در این شرایط PH واژن به سمت قلیایی‌شدن رفته و بیشتر میکروب‌های مفید واژن از بین می‌روند. معمولاً در اثر مقاربت‌های مکرر و یا استفاده از دوش‌های واژینال بیش از حد، PH طبیعی واژن از بین می‌رود و فرد مستعد بیماری واژینوس‌باکتریال خواهد شد.

واژینوس‌باکتریال و خطر زایمان زودرس در زنان باردار او ادامه داد: زنان بارداری که دچار این عارضه می‌شوند مستعد زایمان زودرس هستند؛ چراکه این اختلال منجر به عفونت و پاره‌شدن پرده‌های جنینی خواهند شد و پس از زایمان معمولاً مادر دچار عفونت رحم می‌شود که البته با مصرف دارو این مشکل قابل حل است.

علایم این عارضهاین متخصص زنان در خصوص علایم این بیماری بیان داشت: یکی از علایم تشخیصی این بیماری این است که پس از مقاربت بوی بسیار بدی از رحم استشمام می‌شود. همچنین ترشح‌های خاکستری‌رنگ نزدیک به سفید، دیواره‌های رحم را می‌پوشاند که در تشخیص پزشک متخصص، بسیار مؤثر است. البته این بیماری در صورت مصرف درست داروها ظرف 7 روز بهبود پیدا می‌کند و PH رحم به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

ارجمندتیموری با بیان این‌که میکروب تریکمونو از دیگر عوامل عفونت در دستگاه تناسلی زنان است، عنوان داشت: این انگل از طریق مقاربت و نزدیکی منتقل می‌شود. زنانی که دچار این عارضه می‌شوند بسیار مستعد انتقال این بیماری به همسرانشان بوده و برعکس مردانی هم که دچار این عارضه باشند به سرعت این بیماری را به همسرانشان از طریق رابطه جنسی، منتقل خواهند کرد. ترشحات ناشی از این بیماری بسیار زیاد، چرکی، بدبو و معمولاً سبزرنگ و کف‌آلود است.

لازم است افراد مبتلا و همسران آن‌ها هر دو تحت درمان باشندعضو تیم درمان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا ادامه داد: در معایناتی که توسط پزشک انجام می‌شود، در این عارضه، دیواره‌های واژن مقداری قرمزرنگ بوده و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی وجود دارد. همچنین لازم است بیمار و همسر او درمان دارویی داشته باشند؛ چراکه اگر دوطرف درمان نشوند، درمان یک‌طرفه فایده‌ای ندارد و مجدداً بیماری انتقال پیدا می‌کند.

75درصد از زنان حداقل یکبار عفونت قارچی را تجربه کرده‌انداین متخصص زنان در خصوص عفونت‌های قارچی تأکید کرد: یکی دیگر از بیماری‌های شایع که 75درصد از زنان حداقل یک‌بار در زندگی آن را تجربه می‌کنند، عفونت‌های قارچی است. ممکن است فرد به صورت مزمن دچار آن شوند که درمان طولانی مدتی را می‌طلبد. در این شرایط معمولاً بدن فرد در برابر درمان مقاوم می‌شوند و روند بهبودی را دچار اختلال می‌کند.

سوزش واژن و درد هنگام مقاربت از علایم عفونت‌های قارچیاو در خصوص علایم این بیماری گفت: این عارضه خارش و التهاب شدید در پی دارد؛ به‌صورتی‌که بیمار تحمل خود را از دست می‌دهد و ظرف 12 ساعت به پزشک مراجعه می‌کند. بیشتر این علایم به دلیل مواد سمی ‌است که این قارچ‌ها از خود ترشح می‌کنند. ترشحات ناشی از این بیماری پنیرمانند است، غلظت آن ممکن است آبکی تا غلیظ متغییر باشد، سوزش واژن، سوزش هنگام ادرار و درد هنگام مقاربت، از دیگر علایم عفونت‌های قارچی است.

ارجمندتیموری در نهایت خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به این بیماری نزدیک زمان قاعدگی علایم شدید از خود نشان می‌دهند. البته با شروع خونریزی مقداری از این قارچ‌ها دفع می‌شود و علایم این بیماری کاهش می‌یابد، ولی مجدداً تا زمان قاعدگی بعدی، علایم سوزش و خارش شدید خواهد شد. درمان این عارضه به صورت موضعی و خوراکی انجام می‌شود.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!