برگزاری نمایشگاه کتاب 95 در شهر آفتاب/جزییات راه‌اندازی باغ کتاب تهران


شهردار تهران از برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده در شهر آفتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره یاد یار مهربان با بیان اینکه تولید علم و دانش یک فضیلت در جامعه محسوب می‌شود، گفت: در بعد اقتصادی نیز مشاهده می‌شود که تکیه صرف بر منابع طبیعی، اقتصاد موفقی نیست و امروز می‌بینیم کشورهایی که اقتصاد دانش‌بنیان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، موفق‌تر هستند.

وی با بیان اینکه 60 الی 70 درصد جمعیت کشور را افرادی بین 15 تا 60 سال تشکیل می‌دهند، گفت: غفلت از این منابع انسانی قابل پذیرش نیست و این در حالی است که می‌بینیم در کشور ما مردم 800 میلیارد تومان در حوزه کتابخوانی صرف می‌کنند، اما برای خرید لوازم آرایشی 20 هزار میلیارد تومان هزینه می‌پردازند.

شهردار تهران با بیان اینکه همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی را در کنار خدمات فنی سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، گفت: یکی از فعالیت‌های ما در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی بوده و در این میان نیم‌نگاهی به اقتصاد کتاب و حوزه نشر داشته‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه طی سال‌های گذشته هفت میلیون جلد کتاب به وزارت آموزش و پرورش تزریق کردیم، اما اتفاق مطلوبی در حوزه گسترش کتابخوانی رخ نداده است، گفت: حدود 370 کتابخانه در شهر وجود دارد که نقش شهرداری در سرمایه‌گذاری در این حوزه قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی با بیان اینکه با همت جدی مسوولان آموزش و پرورش و معلمان مدارس امیدواریم طرح یاد یار مهربان به خوبی و درستی انجام شود، گفت: به سرعت ارزیابی و آسیب‌شناسی این جشنواره انجام می‌گیرد تا در صورت لزوم اصلاحات مورد نیاز انجام گیرد.

شهردار تهران درخصوص راه‌اندازی باغ کتاب تهران که 60 هزار متر مربع مساحت دارد، گفت: این باغ در بهترین نقطه شهر و با بهترین سازه قرن 21 که قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته است، ساخته شده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد پاتوق‌های خانوادگی در حوزه نشر، محتوا، فروش و توسعه کتاب اقدامات اثرگذاری انجام دهیم.

قالیباف همچنین با اعلام خبر راه‌اندازی نمایشگاه کتاب سال آتی در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: با توافق انجام شده اولیه، بین شهرداری و وزارت ارشاد، مقرر شد که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم سایت جشنواره یاد یار مهربان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری و... رونمایی و افتتاح شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برگزاری 28 امین نمایشگاه کتاب تهران