سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ تاخیر در فرزندآوری، عوارض بارداری و زایمان دارد


  X  

بارداری/ تاخیر در فرزندآوری، عوارض بارداری و زایمان دارد

ایسنا/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تأخیر در فرزندآوری عوارض بارداری و زایمان به همراه دارد.
محسن اعرابی با اشاره به اهمیت بارداری در زمان مناسب برای خانواده‌ها گفت: جهت پیشگیری و کاهش مشکلات ناشی از به تاخیرانداختن بارداری نیز باید گفت، خانم‌هایی که تولد فرزند را به تاخیر می‌اندازند در خطر ناباروری هستند و توان باروری در خانم‌ها از سن 35 سالگی به طور مشخصی کاهش پیدا می‌یابد.
وی افزود: زوجینی که به مدت یک‌ سال خواهان فرزند بوده و بدون روش پیشگیری، باردار نشده‌اند؛ باید از نظر ناباروری مورد بررسی قرار گیرند و در زنان بالاتر از 35 سال این بررسی باید بعد از شش ماه انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: زوجین باید آگاهی داشته باشند که با افزایش سن مردان، توان باروری آنان کاهش یافته و خطر اختلالات ژنتیکی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: زمان طلایی برای باردار شدن 20 تا 30 سالگی است و بعد از سن 30 سالگی به دلیل افزایش اختلالاتی همچون فشارخون حاملگی، سقط و ناهنجاری‌های کروموزومی، شانس حاملگی کمتر می‌شود.
اعرابی اظهار کرد: تاخیر در فرزندآوری با عوارض بارداری و زایمانی همراه است و خانواده‌هایی که در سنین بالا اقدام به فرزندآوری می‌کنند باید به این مسائل دقت داشته باشند و از مراقبت‌های لازم برخوردار شوند.
وی ادامه داد: هر فردی که در سنین باروری است، باید در زمینه عوارض بارداری ناشی از بالا رفتن سن آگاه باشد تا آگاهانه درباره‌ زمان فرزندآوری تصمیم بگیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: داشتن فرزند یکی از اهداف مهم ازدواج و زندگی مشترک است و اکثر زوجین داشتن فرزند را به عنوان یکی از خواسته‌ها و هدف‌های خود در نظر دارند.
وی تصریح کرد: فرزند سالم و صالح می‌تواند موجب افزایش عشق، نشاط و سلامت روانی و نیز رشد و تعالی شخصیت والدین شود و ایام پیری دستگیر آنها باشد.


ویدیو مرتبط :
تاخیر در بارداری دوم، نگرانی ها