سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



جراحی زیبایی یا رینو پلاستی- دکتر شاهین میلانی


جراحی زیبایی بینی-دکتر پیمان برومند

جراحی زیبایی یا رینو پلاستی

هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل های مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتر می برند. این اطلاعات فقط برای آگاهی شما ارائه شده است. بدیهی است جزئیات بیشتر و سودمندی چنین عملی برای شما مواردی هستند که می توانید حضورا با اینجانب مطرح نمائید.

جراحی زیبایی یا رینو پلاستیاز بین تمام اعمال زیبایی، جراحی زیبایی بینی که اصولا (رینوپلاستی) نامیده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است. این عمل چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است. جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتور های پزشکی و روانی که باعث شده یک فرد سالم با میل خودش برای انجام یک جراحی مراجعه کند را به خوبی درک می کند. جراح زیبایی بینی نیز با در نظر گرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت خاص، با برداشتن قسمت های اضافی و حالت دادن به قسمت های باقیمانده سعی می کند اثر هنری خود را در معرض دید قرار دهد. بدیهی است وی هیچگاه به بینی به صورت منفرد نگاه نمی کند بلکه بینی را در کنار سایر اجزای صورت بیمارش می بیند. به عبارت بهتر نمی توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه بهترین بینی نوعی است که با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد.جراحی زیبایی یا رینو پلاستیتصور و انتظارات غیر واقع بینانه در مورد جراحی پلاستیک بینی زیاد است. همیشه این امکان وجود ندارد که بافت انسان را به گونه ای تغییر داد تا آنچه بیمار دلش می خواهد حاصل شود. هدف جراح این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر کند.

اینکه او چگونه به این مهم دست می یابد به میزان زیادی بستگی به آموزش، تجربه، علم و مهارت او دارد و تمامی این فاکتورها بسیار متغیر هستند. همکاری بیمار و واکنش های ناخواسته نیز نقش بسیار اساسی در نتیجه یک عمل جراحی دارد. جراح نمی تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین کند بلکه قادر است تضمین کند که تمامی تلاش خود را برای حصول نتیجه بهتر بکار خواهد برد.

هر متقاضی جراحی پلاستیک بینی باید از حقایق زیر آگاه باشد:

1- هدف هر عمل زیبایی بهبود بخشدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی کامل و مطلق.

2- هر فردی که متقاضی این عمل است ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نوع پوست کاندید خوبی برای جراحی نباشد لذا جراحی برای هر فرد متقاضی توصیه نمی شود. بطور مثال در بینی های گوشتی دست جراح در جمع کردن نوک بینی خیلی باز نیست. (بینی گوشتی به دماغی گفته می شود که پوست آن ضخیم و غضروف های نوک بینی ضعیف است.)

غدد چربی پوست این بینی ها معمولا زیاد است و نفوذ این غدد در لابلای پوست باعث ضخیم شدن پوست شده است. جراح در طی عمل زیبایی بینی نمی تواند جنس پوست را تغییر دهد و عمده کارهایی که وی انجام می دهد بر روی غضروف و استخوان بینی است.

3- در بچه ها محدودیت های مشخصی وجود دارد که مانع از جراحی پلاستیک بینی قبل از بلوغ کامل می شود. اغلب دختران در پایان 15 – 16 سالگی و پسرها در پایان 17 – 18 سالگی به بلوغ کامل رسیده اند و می توانند تحت عمل رینوپلاستیکی قرار گیرند.

4- چنانچه بیمار مبتلا به انحراف بینی نیز باشد باید همزمان با جراحی پلاستیک و یا قبل از آن، انحراف تیغه بینی وی اصلاح شود.

باید توجه کنیم در کسانی که کاندید عمل جراحی پلاستیک بینی هستند و مبتلا به انحراف تیغه بینی (هرچند مختصر) نیز می باشند حتما باید این انحراف اصلاح شود چرا که بعد از عمل رینوپلاستی معمولا سوراخ ها یا حفرات بینی کوچک می شوند لذا انحراف مختصر تیغه بینی که قبل از عمل رینوپلاستیکی مشکلی را ایجاد نکرده است می توانند بعد از عمل رینوپلاستی باعث انسداد راه هوایی شود.

5- اگر چنانچه به هر دلیلی انسداد بینی داشته باشیم مثل بزرگی شاخک های داخل بینی و یا پولیپ های بینی باید بطور هم زمان با جراحی پلاستیک بینی عوامل انسداد بینی را نیز بر طرف کرد.

6- لیزر در بسیاری اعمال جراحی کاربرد مهمی دارد اما در عمل زیبایی بینی کاربردی ندارد و فقط برای برش اولیه به جای تیغ جراحی می توان از برش لیزری استفاده کرد.

7- عمل جراحی بینی باعث بهبود یا شدید علائم حساسیت بینی نمی شود. مبتلایان به آلرژی بینی هم می توانند نحت عمل جراحی قرار گیرند. اما لازم است این افراد از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل تحت درمان با داروهای ضد حساسیت قرار گیرند.

8- جراحی بینی روی دید و حالت چشم اثری ندارد اما از آنجائیکه تا مدتی بعد از عمل نمی توانند از عینک استفاده کنید، اگر تصمیم دارید عمل لیزیک چشم هم انجام دهید بهتر است ابتدا عمل لیزیک چشم را انجام دهید. با این وجو توصیه می کنم در این مورد با چشم پزشک خودتان نیز مشورت کنید.

9- وجود پلاک های اردتودنسی مانعی برای عمل بینی نیست و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

10- با وجود اینکه امروزه در مراکز جراحی خصوصی کمتر از هالوتان و سایر گازهای بیهوشی دهنده استنشاقی استفاده می شود و داروهای جدید بیهوشی اثرات کبدی یا ندارند یا اگر هم داشته باشند این تاثیرات اندک است، لذا چنانچه در گذشته نزدیکی بیهوشی داشته اید، ضرورتی ندارد که از بیهوشی قبلی شما زمان زیادی گذشته باشد.

11- حق العمل جراحی بینی از یک شهر به شهر دیگر و حتی از یک منطقه شهری به منطقه دیگر همان شهر و از نزد یک پزشک به پزشک دیگر متفاوت است. هر چند هزینه عمل یک فاکتور مهم در انتخاب جراح شما خواهد بود اما کسی موفق تر خواهد بود که بر مبنای فاکتورهای مهمتری مثل کارایی و تجربه، جراح خود را انتخاب نماید. معمولا پزشکان هزینه عمل را بسته به شکل و نوع بینی و کاری که قرار است روی آن انجام شود مشخص می کنند.

12- برای انجام عمل زیبایی بینی دو تکنیک یا روش به نام های روش باز و بسته وجود دارد. استفاده کردن یک جراح از یک روش باز یا بسته فی نفسه امتیاز و یا اشکالی را متوجه وی نمی کنند بلکه مهم این است که نتیجه نهایی مطلوب باشد.

مواردی وجود دارد که غالب پزشکان روش باز را ترجیح می دهند که دراین رابطه می توان از موارد زیر نام برد:

عمل جراحی مجدد، عمل بر روی بینی ای که دراثر تصادف قبلی دفرمه شده باشد، عمل زیبایی وقتی که با انحراف بینی شدیدی همراه باشد که شکل ظاهری را هم کاملا کج کرده باشد.

13- در طی عمل رینوپلاستی اشکالات مختلف بینی را می توان برطرف کرد که برای مثال به موارد زیر می توان اشاره کرد:

بزرگ بودن بینی، قوز دار بودن بینی، افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه بینی و لب، پهن بودن بینی، بزرگ بودن سوراخ های بینی، جعبه ای شکل بودن نوک بینی، زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت، در رفتگی تیغه بینی و غیر قرینه بودن بینی، دو شاخه بودن نوک بینی، دماغ زین اسبی متعاقب ضربه های قبلی یا عمل جراحی انحراف تیغه بینی، دفورمیتی های بعد از عمل جراحی

14- در سال های اخیر کامپیوتر در تمامی زمینه ها تحولات چشمگیری را بوجود آورده است. کلیه رشته های پزشکی نیز ازین امر مستثنی نبوده اند. اخیرا نرم افزارهایی ارائه شده است که با بهره گیری از آنها بیمار قادر خواهد بود درک واقع بینانه ای از بینی بعد از عمل خود داشته باشد. در صورتی که تمایل داشته باشید عکس طراحی بینی خودتان را مشاهده نمائید می توانید از مشاوره رایگان بهره ببرید.

جراحی زیبایی یا رینو پلاستی- دکتر شاهین میلانی آدرس: ونک، خیابان گاندی شمالی، نبش خیابان شریفی

 ساختمان پزشکان، طبقه اول، واحد 5

جراحی زیبایی یا رینو پلاستی- دکتر شاهین میلانی تلفن: 88881645 - 88674887

تلگرام:  telegram.me/drmilani1

 www.dr-milani.com

  جراحی زیبایی یا رینو پلاستی- دکتر شاهین میلانی instagram.com/drshahinmilani

  جراحی زیبایی یا رینو پلاستی- دکتر شاهین میلانی instagram.com/drmilani1

جراحی زیبایی یا رینو پلاستی- دکتر شاهین میلانی برای مشاهده کاتالوگ کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
تکنیک جدید رینو پلاستی