سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ شیر مادر از نوزاد در برابر آلودگی محافظت می‌کند


کودک/ شیر مادر از نوزاد در برابر آلودگی محافظت می‌کندنوین زی/ یه تحقیق جدید نشون داده که شیر مادر میتونه تاثیرات منفی ناشی از آلودگی های محیطی شایع در مناطق پر ترافیک رو کاهش میده.
محققان دانشگاه باسک مطالعه ای روی پیامدهایی که ذرات آلودگی و دی اکسید نیتروژن در سال اول زندگی روی نوزاد دارن مطالعه کردن.
درمیان نتایج پیدا شده، این محققان فهمیدن که رابطه ای معکوس بین قرار گرفتن در معرض ذرات آلودگی و رشد نوزاد وجود داره و البته روی تاثیر دی اکسید نیتروژن روی رشد ذهنی نوزاد هم مطالعه ای انجام دادن.
نوزادانی که برای حداقل چهار ماه شیر مادر خورده بودین، نه ذرات آلودگی و نه دی اکسید نیتروژن به مدت چهار ماه تاثیر مضری روی اونا نداشت، این امر نشون میده که شیر مادر تاثیراتی محافظت کننده داره.
این تحقیق در مجله Journal Environment International منتشر شده .



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نوین زی


ویدیو مرتبط :
پنجمین نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک شهریور 1393