خواب تلخی که شیرین شد/ پر مخاطب ترین فیلم هنر و تجربه در یک هفته اخیر؟


در تمام سانس های نمایش «خواب تلخ» بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سالن‌ها را تماشاگران اشغال کرده‌اند . خواب تلخ اولین فیلم سینمایی محسن امیریوسفی است که در سال ۸۲ ساخته شد اما امکان نمایش نیافت.

عصرایران – فیلم سینمایی «خواب تلخ» ساخته محسن امیریوسفی که اکران خود را از هفته گذشته در گروه هنر و تجربه آغاز کرده با استقبال بسیار خوبی در سینماهای این گروه مواجه شده است و در یک هفته اخیر پرفروش‌ترین فیلم این گروه بوده است.

در تمام سانس های نمایش «خواب تلخ»  بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سالن‌ها را تماشاگران اشغال کرده‌اند. خواب تلخ اولین فیلم سینمایی محسن امیریوسفی است که در سال ۸۲ ساخته شد اما امکان نمایش نیافت.

محسن امیر یوسفی، می تواند فیلمساز بداقبال سینمای ایران لقب بگیرد هر چند خود او معتقد است اکران خواب تلخ نیمه پر لیوان است . سه فیلم مطرح او "خواب تلخ"، "آتشکار" و "آشغال های دوست داشتنی" فیلم های پرحاشیه ی سینمای ایران در سال های اخیر بوده اند و به جز آتشکار که پس از حرف و حدیث ها و جنجال های فراوان اکران عمومی شد دو فیلم دیگر سرنوشتی جز توقیف نداشته اند. خواب تلخ که علی رغم مجوز نمایش پس از 12 سال شانس اکران در گروه سینمایی هنر و تجربه را به دست آورده است، جزو فیلم های مطرح سینمای ایران در زمان ساخت خود بود.

این فیلم در بخش دو هفته کارگردانان کن، جایزه نگاه جوان را دریافت کرد و در بخش اصلی این جشنواره، تقدیر ویژه بخش دوربین طلائی را گرفت. پس از آن، فیلم محسن امیریوسفی در فستیوال تسالونیکی یونان به نمایش درآمد و برای اولین بار جایزه اسکندرطلائی را برای سینمای ایران به ارمغان آورد و از همان جشنواره جایزه بهترین فیلم تماشاگران را هم گرفت. جشنواره‌هایی چون ادینبورگ، لس‌آنجلس، ماردل پلاتا، ژنو، نانت، مونترال، شیکاگو، دوبی و... از جمله جشنواره هایی بودند که این فیلم در آن‌ها به نمایش درآمد.

هفته گذشته نیز از تیزر این فیلم که یک تیزر متفاوت و کم نظیر در سینمای ایران بود رونمایی شد. تیزری که شوخ طبعی و طنازی حاکم بر آن از ویژگی های اصلی و متفاوتش است.

این کارگردان در نشست خبری فیلمش که هفته پیش برگزار شده بود در سخنانش با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته به واژگانی مانند «مستقل»،«توقیف» و... اجحاف شده و این واژگان از معنای واقعی خود دور شده‌اند‌، اضافه کرد: در حال حاضر میان واژه توقیف تا توقیف خاله زنکی تفاوت زیادی وجود دارد، اما بعضی از فیلمسازان همین که اکران فیلمشان عقب می‌افتد،‌ به سرعت کلمه توقیف را به کار می‌برند. در حالی که توقیف ناخوشایند‌ترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک فیلم بیفتد. اما حالا برای بعضی‌ها به ژست و پز تبدیل شده است.

خواب تلخ داستان مرده شوری است که با مساله نزدیک شدن خودش به مرگ روبرو می‌شود و عوامل آن عبارتند از: نویسنده، مجری طرح، طراح صحنه و لباس، تدوین و کارگردان: محسن امیریوسفی، مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، طراحی وترکیب صدا: محمدرضا دلپاک و حسین مهدوی، صدابردار: حسین قورچیان، دستیاران کارگردان: سهیل رحیمی، ابراهیم قپاندار،تولید: امین طالبی، اکبر نجارپور و بازیگران: عباس اسفندیاری، یدالله انوری، دلبر قصری، محسن رحیمی.


ویدیو مرتبط :
پر بازدید ترین ویدئوهای هفته اخیر دنیا