سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف آثاری جدید از «شارلوت برونته»


ایسنا/ انجمن «برونته» موفق به کشف یک داستان کوتاه و یک قطعه شعر اثر «شارلوت برونته» نویسنده سرشناس انگلیسی شد.
یک داستان کوتاه منتشرنشده از «شارلوت برونته» همراه یک قطعه شعر از او، در کتابی متعلق به مادر این نویسنده انگلیسی کشف شد.

«ماریا برونته» مادر خواهران «برونته» (امیلی، شارلوت و آن) زمانی از دنیا رفت که فرزندانش سن بسیار کمی داشتند و در میان اندک متعلقات خود، یک نسخه از کتاب «بقایای هنری کرک وایت» اثر «رابرت ساوتی» را باقی گذشت که توسط خانواده با حساسیت فراوانی از آن نگهداری می‌شد.

بنا بر اعلام انجمن «برونته» که به‌تازگی موفق به در اختیار گرفتن این گنجینه خانوادگی شده، این کتاب شامل حاشیه‌نویسی‌ها، طرح‌ها و علامت‌هایی از اعضای مختلف خانواده «برونته» است و دست‌نوشته‌هایی چاپ‌نشده از «شارلوت برونته» نیز در آن به چشم می‌خورد.

«ربکا یورک»، سخنگوی انجمن «برونته» در این‌باره گفت: ما می‌دانستیم چنین کتابی وجود دارد، اما خبر نداشتیم که شامل چنین صفحاتی نیز است. این دست‌نوشته‌ها تا کنون هرگز چاپ نشده و در معرض نمایش نبوده است.

«خانواده برونته» این کتاب را در سال 1961 و پس از مرگ پدر خانواده «پاتریک» فروخت و این کتاب از انگلیس خارج شد و در نهایت، به دست یک مجموعه‌دار آمریکایی رسید. قرار است این کتاب در ماه آینده در موزه پرسناژ «برونته» در «هاورث» محل زندگی خانواده برونته در انگلیس به‌نمایش گذاشته شود.

انجمن «برونته» این کتاب را به مبلغ 170 هزار پوند به صندوق یادمان‌های میراث ملی فروخته است.

«شارلوت برونته» در سال 1816 میلادی در «همپشایر» انگلیس متولد شد. او و دو خواهرش به نام‌های «امیلی» و «آن» نویسندگان سرشناس انگلیسی بودند که به‌خاطر عمر کوتاه‌شان نیز مشهورند.

معروف‌ترین کتاب‌ شارلوت برونته «جین ایر» از شاخص‌ترین رمان‌های کلاسیک انگلیسی‌زبان است. او این رمان را با نام مستعار «کورر بل» منتشر کرد.

رمان «جین ایر» روایت زندگی دختری‌ است که در کودکی یتیم‌ شده و از رفتار بد بستگانش به پرورشگاه پناه می‌برد و آنجا هم در محیطی خشک و خشن بزرگ می‌شود. «جین» در ادامه به‌عنوان معلم سرخانه به یک خانه‌ی اشرافی می‌رود، بین او و ارباب خانه «روچستر» علاقه‌ای شکل می‌گیرد و ماجرا‌های دیگری رقم می‌خورد.

«شارلوت» با وجود عمر کوتاهش، بر شیوه‌ی نویسندگی شخصیت‌های ادبی بزرگی مانند «جورج الیوت»، «توماس هاردی»، «آن برونته»، «امیلی برونته» و «استفن میر» تأثیر بسزایی داشت. خالق «جین ایر» در 31 مارس 1855 میلادی در سن 38سالگی درگذشت.


ویدیو مرتبط :
کشف آثاری از ماده تاریک.