فارس به پیشواز حماسه‌ای دیگر می‌رود


در آستانه هفتم اسفند و همزمان با سراسر کشور، استان فارس نیز آماده برگزاری یک انتخابات باشکوه و خلق حماسه ماندگاری دیگر می‌شود تا ثبت کند دوام ملت بزرگ ایران بر جریده عالم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، مردم سراسر استان فارس، پس از اتمام زمان تبلیغات انتخاباتی که شور و شعف زایدالوصفی را زمینه‌سازی کرده و چهره شهرها و روستاهای استان را دگرگون کرده بود، نگاهشان به صبح جمعه هفتم اسفند است تا با حضور در شعب اخذ رای، اوج مدنیت را به جهانیان نشان دهند.

مردم شیراز نیز که تا نیمه شب، شاهد فعالیت‌های تبلیغاتی هواداران و ستادهای انتخاباتی کاندیداهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود و شبی پر هیاهو و شور و نشاط را در خاطر سپرد‌ه‌اند، اکنون‌ فرصتی برای ارزیابی نهایی شاخص‌ها و تطبیق دادن آن با کاندیداهای مورد نظر خود هستند تا هفتم اسفند‌ با بصیرت و آگاهی کامل، رایی را به صندوق‌ها بریزند که امید را برای 4 سال آتی همراه آنان کند.

به گزارش ایسنا، اگرچه مسئولان اجرایی انتخابات در مرکز استان فارس، طی یک‌هفته گذشته جز ارتباط‌ات تلفنی، هیچ ارتباط برنامه‌ریزی شده و رسمی را با خبرنگاران رسانه‌های مختلف نداشتند اما شواهد و اخبار ارسالی از سوی روابط‌عمومی‌های استانداری فارس و فرمانداری شیراز حاکی از آماده بودن تمام شرایط برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و آرام است.

برپایه گزارش دریافتی ایسنا، سید محمد علی افشانی استاندار فارس گفته است: "کاملا آماده برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه هستیم."

افشانی با تاکید براینکه در این دوره انتخابات فارس نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، تاکید دارد که مردم با اعتماد و اطمینان، در انتخابات مشارکت کرده و سرنوشت خود را برای چهار سال آینده در مجلس شورای اسلامی و هشت سال آینده در مجلس خبرگان رهبری رقم می‌زنند.

وی اضافه کرد: در استان فارس 84 حوزه انتخابیه شامل 15 حوزه اصلی و 69 فرعی پیش‌بینی شده است که در این حوزه‌ها 3 هزار و 11 شعبه اخذ رای، آرای مردم را اخذ خواهند کرد.

استاندار فارس یادآور شد: 45 هزار و 580 نفر عامل اجرایی در شعب اخذ رای مستقر خواهند شد و 13 هزار نیروی امنیتی و انتظامی نیز برای ایجاد امنیت در شعب و در تمام بخش های برگزاری انتخابات فعال خواهند بود.

افشانی با بیان اینکه تعرفه‌های انتخاباتی به فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر استان فارس تحویل شده است، از حضور سه هزار و 500 نفر بازرس استاندار و وزارت کشور در شعب اخذ رای خبر داده و تاکید کرده است که راه بر هرگونه تخلفی مانند استفاده از شناسنامه جعلی یا دو بار رای دادن بسته است.

به گزارش ایسنا، در استان فارس تا کنون 289 کاندیدا برای 18 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در شیراز نیز تعداد کاندیداها 106 نفر رسیده است.

بر این اساس در فارس به ازای هر یک صندلی مجلس شورای اسلامی، 16 نفر و در حوزه انتخابیه شیراز به ازای هر یک صندلی 26.5 نفر با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

براساس آخرین گزارش‌های اعلام شده، پرونده‌هایی در خصوص تخلفات انتخاباتی در شیراز و فارس تشکیل شده که در شعب ویژه دادگستری استان فارس رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه فارس، حجم تبلیغات انجام شده در شهر شیراز بسیار وسیع‌تر و بیشتر از دوره‌های گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ارزیابی شده است.

گزارش خبرنگار ایسنا منطقه فارس حاکی است، همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور 8 کاندیدا، در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش دریافتی ایسنا، رئیس کمیته استعلامات و حراست ستاد انتخابات شهرستان شیراز نیز گفت: با هدف برقراری نظم و امنیت در برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اقدامات لازم انجام شده است.

فیروزی افزود: در این راستا کارت تردد عوامل ستادی، هیئت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، عوامل سایت تجمیع آراء و کارشناسان فرمانداری صادر شده است.

او گفت: از بدو ورود تعرفه‌های انتخابات تا پایان زمان اخذ رای، با همکاری نیروی انتظامی، تمام ورود و خروج‌ها کنترل و نظارت شده و امنیت و حراست کامل در این خصوص برقرار است.

براساس این گزارش، هنوز کارت‌های تردد برای خبرنگاران و عکاسان از سوی ستاد انتخابات شهرستان شیراز و استان فارس صادر نشده اما قرار است تا قبل از زمان آغاز رسمی انتخابات، این اقدام از سوی فرمانداری‌ انجام شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رود دریای خلیج فارس !!!!!!!!!