علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران از704 طرح پژوهشی میان رشته ای علوم تجربی


به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاره صفوت اظهار کرد: طرح های حمایت شده در رشته های مختلف علمی مانند شیمی، فیزیک، مهندسی پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی هستند.
وی افزود: تعداد طرح های ارسالی به این کارگروه هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد به طوری که در سال جاری در مقایسه با همین زمان در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته ایم البته رشته های مهندسی بافت، داروهای جدید و دارورسانی هدفمند، روش های نوین ساخت و سنتز مواد، محیط زیست، مهندسی توانبخشی، کاشتنی های پزشکی، مهندسی عصبی و ابزارها و تجهیزات نوین تشخیصی، پایشی، جراحی و درمانی از اولویت های کارگروه برای دریافت طرح ها هستند.
صفوت ادامه داد: توجه به روند جهانی مطالعات و تحقیقات لزوم حرکت های ملی فناورانه به منظور توسعه دانش فنی و ایجاد توان تولید صنعتی در کشور را مشخص می کند بنابراین توجه و اهمیت صندوق به رشته هایی که در اولویت قرار داده، تعیین کننده حرکت در این مسیر است.
وی خاطرنشان کرد: روند رو به رشد علوم و تحقیقات بین­ رشته­ای و نقش این رویکرد نوین در تحولات علمی و فناوری جهان، بیانگر اهمیت و ضرورت توجه به این حوزه در کمک به توسعه علمی کشور است.
صفوت افزود: بنابراین با توجه به این نقش و جایگاه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان 'بنیاد ملی علم ایران' در سطح کشور، این صندوق کارگروه میان گروهی را در راستای حمایت از توسعه پژوهش­های میان رشته­ای و میان گروهی در حوزه علوم تجربی تشکیل داد.
به گفته وی، این کارگروه ضمن تعیین عرصه های اولویت دار صندوق بر اساس اسناد بالادستی و نیاز کشور، به بررسی و ارزیابی طرح های پژوهشی پژوهشگران با موضوع های بین رشته ای که در نقشه جامع علمی کشور، برنامه پنجم توسعه و نقشه سلامت کشور تعیین شده است، می پردازد.
علمی (1) ** 9340**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
امضاء تفاهم نامه همکاری با صندوق حمایت از پژوهشگران