سنت‌های عجیب خوردن غذا در دنیا+تصاویر


ما انسان‌ها همیشه برای سنت ارج و قرب خاصی قائل بوده‌ایم و معمولا بخشی از کارها و افکار روزانه ما اینچنین می‌گذرد. یکی از این موارد غذا خوردن است که در جاهای مختلف به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوانما انسان‌ها همیشه برای سنت ارج و قرب خاصی قائل بوده‌ایم و معمولا بخشی از کارها و افکار روزانه ما اینچنین می‌گذرد. یکی از این موارد غذا خوردن است که در جاهای مختلف به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد و در فرهنگ‌های مختلف ممکن است متفاوت و از دیدگاه برخی غیر منطقی نیز باشد. در اینجا شاهد چند نمونه هستیم.

1.    کُرهِ: در کره هنگام صرف غذا رسم جالبی وجود دارد که بی‌شباهت به رسم ما نیست.

هنگامی که افراد پشت میز می‌خواهند غذا میل کنند این موضوع بسیار مهم است که اول کسی که سن او از بقیه بیشتر است اول شروع به خوردن کند. و البته اگر بزرگتری به کوچکتری آب تعارف می‌کند، فرد کوچک‌تر با هر دوست ظرف را بگیرد.

عجیب‌ترین مراسم خوردن غذا در دنیا+تصاویر 2.    ژاپن: چون قاشق‌های چاپ‌استیک در هنگام عزاداری و دفن استفاده می‌شود. آن‌ها پس از سوزاندن مرحوم با چاپ‌استیک استخوان‌هایش را در ظرفی می‌گذارند. به همین دلیل جابه‌جا کردن غذا هنگام خوردن با چاپ‌استیک بی‌احترامی محسوب می‌شود. همچنین نباید غذا را با چاپ‌استیک بگیرم و آن را در هوا نگه داریم.عجیب‌ترین مراسم خوردن غذا در دنیا+تصاویر 3.    چین: در چین هنگام خوردن هرگز کسی نباید با چاپ‌استیکش به دیگری اشاره کند.

4.    تایلند: در تایلند از چاپ‌استیک استفاده نمی‌شود. در این کشور مردم تنها هنگامی از چنگال استفاده کنند که بخواهند غذا را در قاشق‌شان بریزند و حق ندارند قاشق را مستقیما در دهان کنند.

عجیب‌ترین مراسم خوردن غذا در دنیا+تصاویر 5.    بریتانیا: مشخص نیست چرا به افراد احساس احترام دست میدهد اما اگر سوپتان را از گوشه ظرف میل کنید یعنی سوپ خوشمزه بوده‌است.عجیب‌ترین مراسم خوردن غذا در دنیا+تصاویر انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شیوه درست غذا خوردن بر طبق سنت پیغمبر