سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همکاری ایران، ایتالیا و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی مویدی در اختتامیه دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر برای افسران پلیس کشور افغانستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره آموزشی، گفت: این دوره آموزشی محصول تلاش سه کشور ایران، ایتالیا و افغانستان است و موید عزم جدی این سه کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌آید.

وی افزود: انشاء الله شاهد افزایش و گسترش این گونه اقدامات در سطح منطقه و فرامنطقه در راستای مبارزه با مواد مخدر باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: کشورهای منطقه به ویژه افغانستان بیشترین هزینه مادی و معنوی را در راه مبارزه با مواد مخدر متحمل می‌شود لذا تنها راه برون رفت از این شرایط و کاهش هزینه‌های مادی و معنوی مبارزه با مواد مخدر، عزم و اراده جهانی است.

مویدی با بیان اینکه نگاه تک بعدی به مبارزه با مواد مخدر نتیجه بخش نخواهد بود، تصریح کرد: ایران و ایتالیا با درک این موضوع و اقدام در راستای تعامل با کشور افغانستان گام موثری برای انتقال دانش و تجربیات خود برداشته‌اند.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر نباید صرفا معطوف به روش مقابله‌ای باشد بلکه باید از مسیر دانش، کسب تخصص و ... برای این مبارزه بهره برد.

مویدی عنوان کرد: به خوبی به این درک رسیده‌ایم که همه کشورها با تعامل بیشتر، تخصصی‌تر کردن ارگان‌های مبارزه با مواد مخدر و انتقال دانش و تجربیات خود به کشور دوست و همسایه افغانستان می‌توانند کمک کنند.

وی بیان کرد: از وزیر امور خارجه ایران و ایتالیا که در راستای امضای تفاهم نامه پلیس مبارزه با مواد مخدر دو کشور گام برداشته‌اند، تشکر می‌کنم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: برخی از کشورها علیرغم حضور طولانی در افغانستان هیچ کمکی و همکاری در راستای مبارزه با مواد مخدر در این کشور نداشتند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در سال‌های گذشته، انگیزه و جدیت در دو کشور ایران و ایتالیا برای کمک به افغانستان و مبارزه با مواد مخدر وجود داشته است.

مویدی تأکید کرد: در ابتدای مسیر هستیم و تا رسیدن به اهداف متعالی باید گام‌های بلندی برداریم.

وی یادآور شد: کشور افغانستان نیز در این راستا همکاری مطلوبی با پلیس ایران و ایتالیا داشته است و افسران رابط پلیس افغانستان در دوره‌های آموزشی که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران برگزار شد، مشارکت و حضور فعالی داشتند.

مویدی از آمادگی پلیس ایران برای انتقال دانش عملیاتی و تخصصی خود به پلیس افغانستان خبر داد و افزود: در بین کشورهای اروپایی این عزم برای تبادل اطلاعات و دانش و تجربه در راستای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و کشور ایتالیا در این مهم در خط مقدم است.

اعلام آمادگی دانشگاه علوم انتظامی امین برای برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با موادمخدر

سردار عباس نژاد معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامی امین در این نشست ضمن قدردانی از همکاری پلیس ایتالیا و افغانستان در راستای برگزاری این دوره آموزشی، اظهار کرد: پلیس افغانستان مسیر بسیار خوبی را برای توانمندسازی افسران پلیس خود آغاز کرده، مسیری که به کسب و ارتقاء دانش و مهارت پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان منتج می‌شود.

وی از آمادگی دانشگاه علوم انتظامی امین برای برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته خبر داد و افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی برای تعامل پلیس کشورهای مختلف بسیار کارآمد است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه علوم انتظامی امین در خاتمه بیان کرد: آمادگی داریم اساتید و فرماندهان خود را برای بازدید از مراکز پلیسی سه کشور ایتالیا و افغانستان و انتقال تجارب به این دو کشور اعزام کنیم.

گفتنی است، مراسم اختتامیه دوره آموزشی افسران پلیس کشور افغانستان با همکاری مشترک پلیس ایران، ایتالیا و دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران برگزار شد.
در این دوره‌ها اساتید و گروه علمی مبارزه با مواد مخدر ایران و ایتالیا در دوره آموزشی دانشگاه علوم انتظامی امین دانش و تجربه خود را به پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان منتقل کردند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گزارش الجزیره از مبارزه ایران با ترانزیت مواد مخدر