سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در اردبیل انگشت‌شمار است


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری عصر امروز در نشست جمعی از مسئولان آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: ما در هر سه مقطع تحصیلی در سال‌ تحصیلی جدید سعی کردیم تا زمینه جذب دانش‌آموزان و علاقمندی آنها را به تحصیل فراهم کنیم به طوری که در گروه سنی ابتدایی به تعداد کم بازمانده از تحصیل داریم که البته آموزش و پرورش تمام تلاشش را به کار گرفته تا حتی یک دانش‌آموز از چرخه تحصیل و آموزش باز نماند.

وی تصریح کرد: ما حتی در برخی از روستاها به ازای یک دانش‌آموز یک معلم انتخاب کرده و او را به محل روستا اعزام می‌کنیم که این نشان از همت اداره کل آموزش و پرورش استان برای افزایش ضریب پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سال‌ تحصیلی جدید با توجه به ازدیاد جمعیت و ترغیب خانواده‌ها برای افزون شدن زاد و ولدها گفت: ما یک رشد بیش از دو درصدی را در ورودی دانش‌آموزان ابتدایی شاهد هستیم به طوریکه تعداد مدارس این استان به نسبت سال‌های گذشته دو واحد افزایش یافته است.

سپهری افزود: با توجه به سیاست‌های انقباضی نیروی انسانی 63 کلاس درس به نسبت سال گذشته کاهش یافته و آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان یادگیرنده و پویا تلاشش بر پوشش تحصیلی کامل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آموزش و پرورش در یک نگاه به نسبت سایر دستگاه‌ها از جایگاه ممتازی برخوردار است به طوریکه مجموعه آموزش و پرورش با قدرت، پویا و پرطراوت در صحنه‌های مختلف حضور دارد.

سپهری توانمندی آموزش و پرورش را با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای انسانی، همکاری معلمان و مشارکت اولیا به همراه جدیت حضور دانش‌آموزان یادآور شد و اضافه کرد: در استان اردبیل ارتقا کیفیت آموزش به ویژه در دوره ابتدایی جز اهداف و فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌ شده در سطح استان است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم کیفیت در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد باید به کیفیت کاری معلم توجه شود و در مناطق محروم از تنوع حضور معلمان استفاده شود تا کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان کمبود نیروی انسانی و ضرورت جبران آن را از طریق نیروهای مازاد یادآور شد و گفت: ما همه ساله در قالب برنامه‌های آموزشی معلمان را موظف می‌کنیم تا با روحیه، نشاط بیشتر و توان‌افزایی مطلوب‌تر در مسیر ارتقا نظام آموزشی گام بردارند.

انتهای پیام/62006/ذ30

http://fna.ir/2QD9BW


ویدیو مرتبط :
مشکل تحصیل دانش اموزان با کسری در تعداد معلمین مدارس