سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کویت چهار تبعه مصر را به اتهام دعوت به تظاهرات اعتراض آمیز دستگیرکرد


کویت چهار تبعه مصر را به اتهام دعوت به تظاهرات اعتراض آمیز دستگیرکرد

ایرنا/ وزارت کشور کویت از دستگیری چهار تبعه مصر به اتهام توهین به مقامات کویت و دعوت هموطنان مقیم خود در این کشور برای تحصن وبرپایی تظاهرات مقابل سفارت کشورشان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اوآنا (OANA)، وزارت کشور کویت روز جمعه در بیانیه ای این افراد را متهم کرد که از طریق حساب شخصی خود در شبکه های اجتماعی علاوه بر توهین به مقامات کویت و نهادهای این کشور ، مصری های ساکن کویت را نیز برای تحصن وبرپایی تظاهرات مقابل سفارت کشورشان تحریک کرده اند.
دراین بیانیه خاطرنشان شده است که متهمان در پی مشاجره ای که اخیرا بین چند تبعه مصری و چند شهروند کویتی در یکی از مجتمع های تجاری در منطقه «حولی» شهر کویت رخ داد، قصد برانگیختن احساسات و تحریک افراد را داشته اند.
در این بیانیه همچنین آمده است که اقدام این افراد مغایرت صریح با قانون دارد و نوعی زیر پاگذاشتن نظم عمومی و ایجاد اخلال در امنیت و به مخاطره انداختین جان افراد مقیم ساکن کویت است.
در این بیانیه از «ولید محمود احمد السویسی» کارمند وزارت کشور، «یاسرعبدالعزیز» کارمند وزارت اوقاف و شئون اسلامی، «مصطفی محمود محفوظ» شاغل در یک آژانس مسافربری و خانم «مونامحمود علی شحاته» نظافتچی یکی از کودکستان ها به عنوان چهار متهم این پرونده نام برده شده است.
این افراد برای تحقیق و بازجویی، تحویل دستگاه های ذیربط شده اند.
این در حالی است که رسانه ها چند روز پیش از یک نزاع دسته جمعی میان گروهی از شهروندان کویتی و اتباع مصری ساکن این کشور در یک مجتمع تجاری در منطقه حولی شهر کویت و کشته شدن یک تبعه مصری و زخمی شدن شماری دیگری از افراد خبرداده بودند.
رسانه ها در این رابطه اعلام کردند که یک شهروند کویتی در جریان این درگیری، با ماشین خود یک تبعه مصری را زیرگرفت او را به قتل رساند.در این حادثه چند نفر نیز زخمی شدند.
مرگ این تبعه مصری اعتراضات فراوانی را به دنبال داشت و موجی از خشم و نفرت را در میان اتباع مصری ساکن کویت برانگیخت و اعتراضاتی را در سطح بین المللی وافکار عمومی درمصر به دنبال داشت و مصری ها خواستار برخورد قاطع با این موضوع و مجازات عامل این حمله شدند.
پلیس کویت اعلام کرده که 14نفر از طرفین دعوا از جمله راننده خودرویی که تبعه مصری را زیر گرفته دستگیر شده اند.


ویدیو مرتبط :
‫تظاهرات اعتراض آمیز نظافتچی‌ها در رم‬‎