آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای ملل/ «اسپاگتی روغن زیتون و سیر»، غذای اصیل رومی


غذای ملل/ «اسپاگتی روغن زیتون و سیر»، غذای اصیل رومیبرترین ها/ اسپاگتی روغن زیتون و سیر یک غذای ساده و دلپذیر رومی می باشد . در اصل به عنوان غذایی ارزان برای افراد فقیر پخته می شده , ولی اکنون به یکی از غذاهای پر طرفدار در رستوران ها تبدیل شده است .
چی لازم دارم:
روغن زیتون : 125 میلی لیتر
سیر له شده : 3 حبه
اسپاگتی تازه : 450 گرم
جعفری تازه ریز خرد شده : 3 قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
چطور بپزم:
1. یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را نگه داشته و مابقی آن را در یک قابلمه متوسط داغ نمایید . سیر و مقداری نمک به آن افزوده و روی حرارت ملایم سرخ نمایید . مخلوط را گهگاه به هم زده تا به رنگ طلایی درآید . سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید . اجازه ندهید سیر بسوزد چرا که طعم آن تلخ می شود . ( در صورتی که سیر سوخت , تمام مراحل را از ابتدا انجام دهید ) .
2. در همین فاصله , قابلمه بزرگی محتوی آب و کمی نمک را به جوش بیاورید . اسپاگتی را به همراه یک قاشق روغن زیتونی که نگه داشته بودید داخل قابلمه ریخته و به مدت 2 تا 3 دقیقه یا هر زمان که اسپاگتی نرم شود ولی زیر دندان بیاید , بپزید . اسپاگتی را آبکش نموده و به قابلمه برگردانید .
3. مخلوط روغن و سیر را به اسپاگتی افزوده و هم بزنید تا تمام اسپاگتی به آن آغشته شود . فلفل و جعفری تازه خرد شده را بیافزایید و دوباره هم بزنید .
4. اسپاگتی روغن زیتون و سیر را داخل ظرف گرم مخصوص پذیرایی ریخته و بلافاصله سرو نمایید .



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
زیتون، اَبر غذای مدیترانه ای