سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همایش حسینی - سفر20 نمایندگان دولت به مرزهای مهران،چذابه و شلمچه در هفته گذشته


در سفری که دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرزهای بین المللی عبور زائران اربعین حسینی به کربلای معلی داشت ، وضعیت خدمات در مقایسه با سال گذشته و روند ارائه خدمت به زائران، قانونمند تر ذکر شد.
وزیر بهداشت گفت که اقدامات با کیفیت بهتری در حال ارائه است و به زائران اطمینان داد از صحبت هایی که در خصوص انتقال بیماری وبا زده می شود نگران نشوند زیرا از نظر بهداشتی پیش بینی های لازم صورت گرفته و آنسوی مرز ایران و عراق نیز حدود یک هزار پزشک و پرستار برای خدمت به زائران اربعین حسینی مستقر شده اند.
وی یادآور شد که مسئولان وزارت بهداشت از دو ماه گذشته تاکنون برای کنترل بیماری ها با طرف عراقی تعامل داشته و نشست های مشترکی نیز برگزار شده است، کلرزنی آبها انجام شده و در خصوص کنترل بیماری 'وبا' نیز اقدام لازم صورت گرفته است.
هاشمی با توصیه به زائران اربعین مبنی بر رعایت بهداشت عمومی، گفت وزارت بهداشت به طور قطع، بر عملکرد موکب ها نظارت ویژه دارد و در خصوص زیرساخت های بهداشتی در مرزها نیز بر رفاه و سلامت زائران تاکید شده است.
همزمان با سفر نمایندگان دولت به مرزهای بین المللی عبور زائران حسینی، دهها نفر از معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها نیز در سفر به شهرها، روستاها و مراکز استانها پیگیر مشکلات مردم و مصوبات دولت بودند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری، نگاهی گذرا به سفر مقام های دولت تدبیر و امید در هفته گذشته دارد و برخی از سفرها را در قالب بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
این سفرها جدا از سفرهای مقام های عالیرتبه استانی است که بی وقفه و شبانه روزی ادامه دارد .

** شنبه سی ام آبان
ارومیه - پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: بهبود کیفیت زندگی شهری هدف اصلی برنامه ریزی های این بخش در کشور است.
اردبیل - مجتبی صدیقی معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از افزایش 15 درصدی ظرفیت فعلی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها با هدف رفع نیاز متقاضیان خبر داد.
مشهد - محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی به علت گران بودن این خدمات بی بهره هستند.
بروجرد- سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون بیش از دو میلیون زائر مشتاق سفر به کربلا و شرکت در آیین اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.
بیرجند - حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معوقات خانواده شهدا مربوط به سالهای 91 تا 94 است که در صورت تامین مالی، معوقات سالهای 91 و 92 آنان تا پایان امسال یا اوایل سال آینده پرداخت می شود.
قزوین- حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و تازه قزوین، گردش نخبگان و جابجایی مدیران را از لوازم دموکراسی دانست و گفت: جابجایی به ویژه در نظامی که پذیرفتن مسئولیت ها در آن بر اساس تکلیف و نه چیزی به عنوان سهم خواهی است، مساله عجیبی به نظر نمی رسد.
مشهد- دکتر سید حسین هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی که مخالف منافع مردم هستند ادعا می کنند طرح تحول نظام سلامت هزینه های درمان را افزایش داده لذا بیمه ها ورشکست شده و نمی توانند تجمیع شوند در حالی که این مساله هیچ ربطی به طرح تجمیع بیمه ها ندارد.

** یکشنبه یکم آذر
سمنان- محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیرورئیس ستاد انتخابات کشورروز یکشنبه درباره ماشینی شدن انتخابات گفت: سخت افزار این فرآیند به تایید رسیده است و برای تایید نرم افزار ماشینی شدن انتخابات نیز با شورای نگهبان در حال همکاری هستیم.

** دوشنبه دوم آذر
بوشهر- الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مسائل حقوقی حادثه منا در قالب گروهی مرکب از دادستان کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت درحال پیگیری است .
قم- محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام و بهره برداری از مرحله دوم صحن جامع فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تملک اراضی دیگر این طرح که نیازمند مساعدت مسئولان است، مرحله دوم طرح صحن فاطمی در سال آینده به بهره براری می رسد.

** سه شنبه سوم آذر
آبادان - حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات روز سه شنبه در مرز شلمچه از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در این منطقه دیدن کرد.
زنجان -احمد مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: اتمام پروژه های مسکن مهر حداکثر تا پایان سال 95، از اولویت های جدی دولت تدبیر و امید است.
یزد - ولی الله افخمی معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در هفت ماه امسال 56 میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش 24 میلیارد دلار از گمرکات داخلی به خارج از کشور صادر شد.
اهواز - حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: تردد زائران اربعین حسینی درمسیرهای منتهی به مرزهای چذابه، شلمچه و مهران با نظم خاص در حال انجام است.
ایلام - حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: با مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) ، نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت جمهوری اسلامی ایران مایه غبطه کشورهای منطقه و همسایه است.
شیراز- علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از وظایف این وزارتخانه را گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: اگر این فرهنگ در کشور ترویج پیدا نکند، کشور به توسعه همه جانبه و پایدار دست نخواهد یافت.
ایلام - علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است و اگر در گذشته در این حوزه درست عمل می شد اکنون دچار این مشکلات نبودیم.
تبریز- کرمعلی قندالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری ایران از افزایش سرمایه تشکلهای عشایری خبرداد.
یزد - ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر امر صادرات گفت: تشکیل بخش صادرات در هر واحد صنعتی بخصوص واحدهای بزرگ یک ضرورت است.
مشهد- سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه های کشور عرصه تاخت و تاز دشمن نیست، عده ای که به ظاهر دغدغه فرهنگی دارند، موارد استثنا در دانشگاه ها را اصل قرار می دهند و بی محابا این کانون دین و علم را از پشت تریبون ها تخریب می کنند.

** چهارشنبه چهارم آذر
کرج- امیر رضا خادم معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت ورزش وجوانان گفت: از این پس عملکرد ادارات کل ورزش و جوانان استان ها هر 2 ماه یک بار بررسی می شود.
شیراز- رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشکان متخصص گوارش و کبد برای تحقیقات علمی باید بیشتر وقت بگذارند گفت:ای کاش برخی پزشکان همانقدر که برای آندوسکوپی و کولونوسکوپی وقت داشتند برای تحقیقات علمی هم وقت می گذاشتند.
شیراز- محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات گفت: هیات های نظارتی و اجرایی حق حمایت یا تبلیغ به نفع یا به ضرر هیچ کاندیدایی را ندارند.
ایلام- علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اجرای سامانه های نوین آبیاری را از رویکردهای این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه اعلام کرد.
ایلام - سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از صدور یک میلیون و 100 هزار فقره روادید برای زائران اربعین حسینی در مراکز تعیین شده خبر داد.
سمنان - حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری عصر چهارشنبه در سفر به شهرستان گرمسار استان سمنان به همراه جمعی از مسئولان در گلزار شهدای این خطه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
اهواز- محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه پژوهشی کشور برای وزارت های علوم و آموزش و پرورش امسال 47.7 درصد افزایش یافت.
اهواز- حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر ممنوعیت سفر به عراق بدون روادید، هشدار داد: زائران بدون روادید در کشور عراق با مشکلات قضایی رو به رو می شوند.
اهواز- سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام حدود دو میلیون نفر زائر اربعین حسینی از طریق سامانه سماح و مراجعه حضوری آنان به دفاتر مجاز خبر داد.
اهواز- حسن قشقاوی معاون کنسولی،امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ' یک میلیون و 130 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی تا به امروز توسط کنسولگریها و دفاتر پیشخوان عراق صادر شده است.

** پنجشنبه پنجم آذر
بوشهر- علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دنیای مدرن امروز ارتباط بین هنر، فرهنگ و صنعت یک ضرورت است زیرا هویت جامعه به ارتباط منطقی بین فرهنگ و صنعت بستگی دارد.
بوشهر- محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه تولید داخلی با در نظر گرفتن افزایش سرمایه گذاری، بهبود روشها و فضای کسب و کار از سیاستهای اصلی این وزارتخانه درپسا تحریم است.
ایلام - دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمهیدهای لازم از طریق دانشگاههای علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه اندیشیده شده است.
شاهرود- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه گفت: ایجاد رقابت در شهرها به جذب بیشتر سرمایه ها منجر می شود و این در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش تاثیر پول نفت در امور عمرانی است.
مشهد- علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:تغییر رویکرد و نگاه به مدرسه لازمه و مبنای تحقق ارتقای نظام یاددهی و یادگیری در کشور است.
مشهد - شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: پیشگیری از آسیبهای متزلزل کننده کیان خانواده باید در راس سیاست ها و برنامه های مجموعه نهادهای حاکمیت قرار گیرد.
اهواز- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از مشارکت این معاونت در تحقیقات ریزگردها و مشکلات تنفسی خوزستان خبر داد.
سمنان - سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال بیش از دو هزار و 300 تعاونی جدید با 11 میلیون نفر عضو و سهام دار در کشور ایجاد شده است.
آبادان- دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در حال حاضر، کشور عراق ناقل بیماری خاصی نیست و جای نگرانی وجود ندارد و همه مسائل در خصوص بیماری وبا، تحت کنترل است.
کاشان- مجتبی شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اوایل انقلاب حدود 180هزار نفر دانشجو در تعداد کمی مراکز آموزشی عالی سراسر کشور مشغول به تحصیلی بودند که این رقم هم اکنون با رشد 25 برابری به چهار میلیون و 800 هزار دانشجو رسیده است.
سمنان - عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت : تکمیل آزاد راه گرمسار به سمنان که در مرحله انتخاب سرمایه گذار و پیمانکار قرار دارد، یکی از پروژه های مهم کشور و این وزارتخانه است.

اهواز- ایرنا- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: یکهزار و 900 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که این شرکت ها امسال بیش از 70 میلیارد تومان فروش داشته اند.

کاشان- ایرنا- مجتبی شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : برای ایجاد مراکز جدید آموزشی هیچ گونه مجوزی صادر نخواهد شد و این مهم را با قاطعیت دنبال خواهیم کرد.
معاون وزیر علوم : مجوز جدیدی برای ایجاد مراکز آموزشی صادر نمی شود

** جمعه ششم آذر
ایلام - محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت خدمات رسانی و آنتن دهی شرکت های مخابراتی برای پوشش ارتباطی اربعین حسینی 10 برابر شده است.
شیراز- باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج بازرسان از بررسی برنامه پزشک خانواده شهری مثبت بوده، این برنامه مسیر معقولی دارد و چالش های آن در حال برطرف شدن است.
چالش های برنامه پزشک خانواده شهری در حال برطرف شدن است
1596

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خادمین اربعین امام حسین (ع)در مرزهای مهران و شلمچه