چرا گورخر راه راه است؟ دلیل جالبی دارد


علت راه راه بودن گورخر

حتما شما هم به این سوال برخورده اید و یا کودکانتان شما را با پرسیدن این سوال که چرا بدن گورخر راه راه است به چالش کشیده شده اید ، باید گفت که این تنها سوال و معمای ذهن شما نیست و در حدود 170 سال پیش برای دانشمندان پیش آمد و تبدیل به موضوعی برای تحقیق و مطالعه شد.

بالاخره دانشمندان یکی از سوال های بزرگ جهان حیوانات را پاسخ دادند. احتمالا شما هم با این سوال درگیر بوده اید و یا شاید کودکی شما را با این سوال اساسی به چالش کشیده است که چرا گورخر راه راه است؟

این بحث حداقل از سال 1870 برای دانشمندان مورد سوال بود زمانی که چارلز داروین و آلفرد راسل والاس اجداد تئوری تکامل جهان بر سر خط های بدن گورخر با هم اختلاف نظر داشتند.

عده ای از دانشمندان و جانورشناسان دانشگاه کالیفرنیا توانستند 5 تئوری برای این سوال قدیمی بیابند. دلایل آنها این بود که گورخر راه راه است زیرا اولا راه ها حشرات را از او دور می کنند، دوما کمک می کنند خودش را استتار و پنهان کند، سوما خط های روی بدن گورخر حیوان شکارچی را سردرگم و گیج می کند و امکان فرار به او می دهد، چهارم اینکه راه راه های روی بدن گورخر دمای بدن او را کنترل می کند و در آخر اینکه یک وسیله ارتباطی بین یکدیگر است. آنها طی یک آزمایش حیوانات دیگر را به شکل گورخر رنگ کردند و در مناطق مختلف رفتارهای آنها را بررسی کردند و بر اساس این مشاهدات تئوری های خود را مورد یررسی قرار دادند. این گروه دانشمندان نتیجه مشاهدات خود را در مجله ارتباطات طبیعت چاپ کردند.

گورخر ، گورخر راه راه ، چرا گورخر راه راه است

راز راه راه بودن بدن گورخر در چیستدلیل اصلی راه راه بودن گورخر

خلاصه نتیجه آنها این بود که”ما دوباره و دوباره و دوباره به این نتیجه رسیدیم که تنها دلیل راه راه بودن گوره خر دفع حشرات از بدن است. هر جا که حشرات بیشتری باشند و حیوانات دیگر نتوانند به راحتی در آنجا زندگی کنند گورخر با راه های سیاه سفیدش به راحتی زندگی می کند و حشرات نمی توانند مزاحمتی برای آنها داشته باشند.”

تحقیقات درباره مگس های اسبها و چهارپایان نشان داد که این مگس ها به تضاد در انعکاس نور در بدن جذب می شوند و این خط های راه راه گورخر این تضاد را از بین می برند. با این وجود هنوز معمای بزرگ داروین درباره تکامل گورخر بی پاسخ مانده است.

این نظریه دفع حشرات تا به امروز به عنوان معتبرترین دلیل برای راه راه بودن گورخر است هر چند خود دانشمندان معتقدند که با مطالعات بیشتر شاید این نظر را هم در آینده رد کنند. اما در حال حاضر می توانید علت خط های گورخر را فراری دادن حشرات و مگس های موذی در آن شرایط آب و هوایی بدانید.

گورخر ، علت اصلی راه راه بودن گورخر کشف شد


ویدیو مرتبط :
فرود آمدن دیدنی شیر روی گورخر نگون بخت (شکار گورخر)