فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



به اندازه تقوایتان ثروت‌اندوزی کنید+تصاویر


به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشستن پای سخن اساتید و بزرگان، همواره می‌تواند ما را به تأمل و درنگ در کارها وادار کند و باعث شود که با توجه و تفکر و تدبر بیشتری به انجام امور بپردازیم. آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق، تمثیل‌ها و نکات اخلاقی زیبایی را بیان کرده است که در ادامه می‌آید:

 

هیچ کس با نگاه یا لمس یک نوار کاست نمی‌تواند بفهمد که آن نوار پر است یا خالی و اگر پر است چه چیزی در آن ضبط شده است. ظاهر نوار کاست هیچ نشانه‌ای به ما نمی‌دهد مگر اینکه در دستگاه ضبط صوت قرار داده شود.

روز قیامت، دستگاه ضبط صوتی است که در آن نطق اعضا و جوارح آشکار خواهد شد. ظاهر انسان‌ها مانند نوارها شبیه یکدیگر است. تنها یک دستگاه خدایی مانند قیامت است که با آن می‌توان از درون انسان‌ها پرده برداشت.

 

 

دانه گندم را تا نکاشته‌ای مراقبت نمی‌خواهد به محض اینکه آن را بکاری، رسیدگی باید شروع شود. انسان اگر در راه خدا افتاد تازه اول مراقبت است. اول خطر است به همین سبب است که افراد سالم وقتی منحرف می‌شوند بد منحرف می‌شوند و خطرناک‌تر خواهند بود.

 

 

وقتی به شهرستان تلفن می‌زنید برای اینکه هزینه تماس کمتری برایتان بیفتد مختصر و مفید صحبت می‌کنید! ارزش عمر بیشتر است یا پول تلفن؟ باید در حرف زدن خیلی بخیل بود و کم صحبت کرد تا عمرمان بیهوده هزینه نشود.

 

 

امام هادی (ع) می‌فرماید «النَّهارُ السَّهَرُ اءُلَذُّالْمَنامِ، وَالْجُوعُ یَزیدُ فى طیبِ الطَّعامِ»؛ شب‌زنده‌داری، خواب را لذیذ و گرسنگی،خوبی طعام را زیاد می‌کند به همین دلیل وقتی سیر هستید بهترین غذا برای ما لذیذ نیست و کسی که خستگی و بی‌خوابی نداشته باشد اگر بدنش بر نرم‌ترین تشک‌ها و سر بر نرم‌ترین بالش‌ها بگذارد باز لذتی احساس نمی‌کند اما کسی که مدتی بیدار نشسته، خواب برای او لذیذ است هر چند بر روی خاک و سر بر سنگ باشد.

در دنیا احساس لذت، احساس خروج از کمبود است به دلیل اینکه کسی که چند روزی گرسنگی کشیده، نان خشک در دهان او از هر غذایی که دیگران می‌خورند لذیذتر است. بنابراین لذت را نباید در کیفیت غذا جست؛ لذت مربوط به ذائقه انسان است، لذت آخرت از این نوع نیست زیرا آنجا عدم و کمبود نیست.

 

 

ثروت وزنه است و تقوا نیرو. به اندازه نیروهایتان وزنه بلند کنید.

 

برای مشاهده و دریافت نکات اخلاقی بیشتر، به کانال تلگرامی آیت‌الله حائری شیرازی به نشانی @haerishirazi بپیوندید.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
تکنیک های ثروت اندوزی