فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مورد عجیب حذف «هیهات» از جشنواره فیلم فجر


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها اخبار اتفاقات عجیب و جالب جشنواره فیلم فجر روز به روز تکمیل‌تر می‌شود. اخبار جدیدا شنیده شده از چگونگی حذف فیلم «هیهات» از جشنواره فجر، ماجراهای جالبی را نشان می‌داد.

فیلم «هیهات» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی دانش اقباشاوی، هادی مقدم‌دوست، روح‌الله حجازی و هادی نائیجی،در موعد مقرر فرم حضور در جشنواره را پر کرده بود. در موعد تحویل فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره برای بازبینی فیلم، 55 دقیقه آن می‌رسد و تهیه‌کننده فیلم به روال همیشه جشنواره فجر قول رساندن کامل فیلم به جشنواره را می‌دهد. اما گفته می‌شود +دبیر جشنواره بنابر یک حدس شخصی، به این نتیجه می‌رسد که فیلم نخواهد رسید و جلوی نمایش فیلم برای اعضای هیئت انتخاب را می‌گیرد وبه این ترتیب فیلم عملاً حذف می‌شود، در حالی که به دلیل ماهیت اپیزودیک کار، هیئت انتخاب مایل به دیدن و رای گیری درباره فیلم بوده‌اند.

گفته می‌شود چندی بعد بنا به رایزنی‌های عوامل فیلم، فیلم تقریبا کامل شده دوباره به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود، هیئت داوران دوباره جمع می‌شوند و بنا به اکثریت آرا، فیلم را برای حضور در بخش سودای سیمرغ انتخاب می‌کنند. اما دبیر جشنواره با این استدلال که 22 فیلم سودای سیمرغ انتخاب شده است، مانع حضور فیلم در جشنواره می‌شود و به این ترتیب فیلم دوباره از حضور در جشنواره محروم می‌شود.

چند روز بعد پیشنهاد حضور در بخش خارج از مسابقه به فیلم داده می‌شود که با نظر مساعد عوامل فیلم مواجه می‌شود، اما بلافاصله خبر می‌رسد که دبیر جشنواره با این پیشنهاد هم مخالفت کرده است.

دلیل مخالفت‌های چندباره دبیرجشنواره فیلم فجر با حضور این فیلم در جشنواره مشخص نیست.اما مشخص است که عدم حضور یک تجربه جدید از 4 کارگردان جوان و خوش‌ذوق سینمای اجتماعی نوین ایران، اتفاق خوبی برای سینمای ایران نیست.به ویژه اینکه «هیهات» در شرایط ویژه‌ای تهیه‌ شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سوال درباره پوشش عجیب بازیگران در جشنواره فیلم فجر