رامین رضاییان: بعد از پایان فوتبالم ازدواج می کنم



رامین رضاییان ، بازیکن پرسپولیس ، ‌ گفتگو با رامین رضاییان
از دربی تهران شروع کنیم. فکر می کردید 4 گل به استقلال بزنید؟

بازی بسیار سختی بود ولی ما هجومی بازی کردیم و 3 امتیازی گرفتیم که حکم قهرمانی داشت. برد در دربی خودش برای هواداران به اندازه قهرمانی ارزش دارد، در ضمن با این برد شانس قهرمانی را بالا بردیم. خیلی خوشحالم که هواداران پرسپولیس با خوشحالی ورزشگاه را ترک کردند.

چرا پرسپولیس در دربی این قدر راحت فوتبال بازی می کرد؟

من که اصلا استرس نداشتم و این بازی هم فرقی با مسابقات دیگر نداشت. بازیکنان ما هم قبلا هم بازی جلوی صد هزار نفر را تجربه کرده بودند. من معتقدم با این نتیجه، از این به بعد اکثر دربی ها قشنگ می شود. انصافا استقلال هم هجومی بازی کرد ولی ما توانستیم از موقعیت ها بهتر استفاده کنیم و در نهایت برنده شویم. وقتی دربی پرگل می شود این به نفع فوتبال است. شما می بینید که بازی های بارسا و رئال چقدر گل دارد و امیدوارم تمام بازی های لیگ ایران هم همین گونه باشد.

عملکرد خودت در این بازی چطور بود؟

خوشحالم که شخصا به عنوان یک مدافع راست روز پرتحرکی را پشت سر گذاشتم و در این پیروزی نقش داشتم. البته استقلال هم تیم نترسی بود و مقابل ما فوتبال بازی کرد.

پرسپولیس ها هم در این چند روز خیلی برای استقلالی ها کری خواندند!

استقلالی ها دلشان الان شکسته است و این جوانمردانه نیست که بخواهیم برخورد بدی داشته باشیم. فوتبال است و روزهای خوب و بدی دارد. باید به یکدیگر احترام بگذاریم و اکنون که سه امتیاز را کسب کرده ایم جا دارد از هواداران نیز تشکر کنم که حمایت جانانه ای از ما داشتند.

فکر می کنی اگر پنالتی طارمی گل می شد با چه نتیجه ای دربی را می بردید؟

ما روی ضدحملات خیلی خطرناک بودیم و اگر آن پنالتی گل می شد خیلی شرایط فرق می کرد و می توانستیم بالای چهار گل به استقلال بزنیم. استقلال روز سختی داشت ولی در نهایت قسمت این بود که چهار گل بزنیم.

عکسهای رامین رضاییان ، ‌ گفتگو با رامین رضاییان ، عکسهای رامین رضاییان
می توانستید شش گل به استقلال بزنید، درست است؟

من دوست ندارم در مورد تعداد گل حرف بزنم.

قرار بود تو پنالتی بزنی، واقعا ناراحت نشدی که طارمی آن حرکات را انجام داد و پنالتی را خودش زد؟

حرکت طارمی که در مجموع قشنگ نبود. به هر حال مهدی دوست داشت بعد از دو گلی که زده بود، هت تریک کند و این کاملا عادی بود. اما من از نظر شرایط روحی- روانی و فکری این آمادگی را در خودم می دیدم که توپ را وارد دروازه کنم و این مساله را به مهدی گفتم. بعد آن آقا محسن (بنگر) آمد و گفت اجازه بده مهدی پنالتی بزند که مهدی از باکس 18 قدم خارج شده بود و آقامحسن او را بازگرداند و من هم توپ را در اختیارش قرار دادم. خودم دوست داشتم بعد از این مسائل او موفق به گل زدن شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. فوتبال است و پیش می آید. مهدی دوستم است و در تیم ملی نیز هم اتاقی ام محسوب می شود و هیچ مشکلی با او ندارم. خدا را شکر که برنده شدیم و حتما قسمت بوده که این پنالتی به گل تبدیل نشود.

ظاهرا در این بازی یک بار توپ را از خط دروازه برگشت دادی؟

جالب است بدانید که در این اتفاق در پرسپولیس هت تریک کرده ام و این سومین باری بود که این اتفاق افتاد. در بازی با فولاد، تراکتور و استقلال توپ را از روی خط برگشت دادم و خوشحالم هم در دفاع و هم در حمله موثر بوده ام. شخصا دوست دارم دفع توپ هایم بی اثر نباشد و با هدف انجام شود و به همین منظور است که در دفاع بعد از دفع توپ آن را پاس می دهم.

در مورد خوشحالی بازیکنان پرسپولیس در دربی هم مسائل مختلفی مطرح شد. آیا با نشان دادن چهار یا شش قصد کری خواندن داشتید؟

من هیچ وقت اهل کری خواندن نبودم و نخواهم بود. باید در زمین فوتبال حرف مان را بزنیم. خوشحالی گل سلیقه ای است و نباید تیم های دیگر ناراحت شوند. با این حال من به مسلمان و احمدزاده توصیه می کنم که دیگر با آن سبک خوشحالی نکنند. به هر حال همه ما ایرانی هستیم و و نباید باعث ناراحتی یکدیگر شویم.

رامین رضاییان بازیکن پرسپولیس ، عکسهای رامین رضاییان ، رامین رضاییان
این درست که می گویند در دربی قصد زدن گل پنجم را نداشتید تا نماد 4 استقلالی ها را خراب کنید؟

نمی دانم این بحث ها چرا شکل گرفته. همه ما با جان و دل بازی کردیم و دوست داشتیم گل بزنیم. خودم یک ضربه ایستگاهی زدم که آقا سید گرفت. مهدی هم فرصت داشت تا گل بزند و هیچ قصدی برای اینکه گل پنجم را نزنیم، نداشتیم. این حرف ها قشنگ نیست. باید به حریف نیز احترام بگذاریم و من برای هواداران حریف احترام قائلم.

در مورد تجربه گل زدن در دربی صحبت کن. حتما احساس فوق العاده ای داشتی، درست است؟

از ابتدای بازی خیلی تلاش داشتم در رفت و برگشت ها حضور داشتم و به موقع اضافه می شدم. می خواستم روز خوب و فراموش نشدنی بسازم و خدا را شکر این اتفاق برای پرسپولیس افتاد. در بازی رفت پاس گل دادم و اکنون نیز گل زدم و هواداران نیز مثل همیشه به من لطف دارند و قدردان آنها هستم. مطمئنا گل زدن در دربی خیلی خوشحال کننده است و من هم این افتخار را به دست آوردم.

در پایان بازی گلی که زدی را به علی کریمی و پدرت تقدیم کردی. کریمی در مصاحبه اخیرش گفته که برای تو کاری انجام نداده است. در مورد این موضوع صحبت می کنی؟

من این گل را به علی کریمی و پدرم تقدیم کردم. علی آقای از اسطوره های فوتبال ما و پرسپولیس است و شخصا سبک فوتبالی اش را دوست دارم و هر زمان که گل بزنم آن را به او تقدیم خواهم کرد. پرسپولیس اسطوره های بزرگی دارد و همه آنها به گردن ما حق دارند و باید یادشان همیشه گرامی داشته شود و از تجربیات شان استفاده کنی.

دوست داشتی با او همبازی بودی؟

من در تیم ملی در کنار کریمی بودم و سعی کردم از او استفاده کنم. علی آقای در اردوی تیم ملی در آفریقا زحمت زیادی برای من کشید و همیشه پاسخگوی من بود. با کریمی در مورد نقاط ضعف و قوتم حرف می زدم و او کمکم می کرد. اینکه بگویم از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم و غیره شاید خیلی اپیدمی باشد و شخصا معتقدم که عشق و علاقه به تیم را باید با تلاش در زمین به نمایش گذاشت و با ادعا هیچ چیزی مشخص نمی شود.

باز هم از علی آقا کریمی تشکر می کنم که همیشه کمک کردند و در مقابل سوالاتم به من نه نگفتند. پس به او مدیونم و خوشحالم او اسطوره باشگاهی است که پیراهنش را بر تن می کنم. امثال علی آقا کریمی، سلطان پروین، آقا مهدی مهدوی کیا، علی آقای دایی و... همگی جزو اسطوره های ما هستند و باید قدردان آنها باشیم. واقعا حیف است که کریمی از فوتبال ایران و پرسپولیس دور باشد.

مثل اینکه شدیدا وابسته به پدرت هستی؟

من کوچک او هستم و موفقیتم را مدیون او هستم. امیدوارم بتوانم محبت هایش را جبران کنم.

رامین رضاییان و پدرش ، رامین رضاییان ، بازیکن پرسپولیس
این درست است که قبل از شروع فصل چند پیشنهاد خوب هم داشتی؟

من اسمی از تیمی نمی آورم اما حداقل یک و نیم برابر پرسپولیس پول می دادند. اگر پولکی بودم، می رفتم به تیم های دیگر، حتی حاضر بودند 50 درصد مبلغ قراردادم را همان اول بدهند ولی به خاطر پدرم و پرسپولیس قبول نکردم.

به نظر تو پرسپولیس قهرمان می شود؟

شانس ما زیاد است و حس من می گوید که قهرمان می شویم. سرنوشت قهرمانی دست خودمان است ولی باید هر چهار بازی را با بهترین نتایج پشت سر بگذاریم. استقلال خوزستان و استقلال تهران همچنان رقیبان پرقدرتی هستند و نباید احساس امنیت کنیم. اما شایسته قهرمانی هستیم و امیدوارم به این عنوان برسیم.

سقف آرزوهای تو در فوتبال چیست؟

من هدف های خاص خودم را دارم ولی از حالا دوست ندارم در مورد آینده صحبت کنم. هر وقت به موفقیتی رسیدم آن وقت در موردش صحبت می کنم.

بازی در کدام لیگ اروپایی را دوست داری؟

بازی در انگلیس، آلمان یا اسپانیا را دوست دارم و امیدوارم کن خیلی زود در اروپا بازی کنم.

رسیدن به این هدف برای تو چقدر طول خواهدکشید؟

سعی می کنم در کمترین زمان ممکن به این هدف برسم.


ویدیو مرتبط :
اشکهای رامین رضاییان در پایان بازی با فولاد