فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایشگاه نقاشی با نگاهی نو به طبیعت و محیط زیست


به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا،در این نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه، ویدئوآت، چیدمان، اینتراکتیو (interactive) و ... از 6 هنرمند ایرانی و 21 هنرمند از کشورهای هلند، اتریش، بلژیک، اسپانیا، آرژانتین، یونان، ایرلند، فرانسه، اکراین، انگلستان و آمریکا به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه جابه جایی توسط ریحانه افضلیان و مرلین گافنی گرد آوری شده و با نگاهی نو به موضوع طبیعت، محیط زیست و حفاظت از آن می پردازد.
ریحانه افضلیان متولد سال 1368، کارشناس سخت افزار رایانه و دانشجوی کارشناسی رشته نقاشی در دانشگاه هنر و معماری است. افضلیان در حاشیه برپایی این نمایشگاه در خصوص چگونگی حضور هنرمندان خارجی در آن، گفت: نمایشگاه هایی در خارج از ایران داشتم و دیدم فضای کاری برخی از آنها به آثار و تفکر ما نزدیک است، از آنها خواستم به ما بپیوندند؛ آنها هم موافق بودند و این اتفاق شکل گرفت.
این هنرمند درباره دلیل برگزاری نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران، اظهار داشت: یکی از دلایلی که خانه هنرمندان را انتخاب کردیم این بود که فضا خیلی دست خودمان بود و این موضوع کمک می کرد که ما ایده های مختلفی برای ارائه و تبلیغ کارهایمان پیدا کنیم؛ به عنوان مثال ما برای تبلیغ نمایشگاه، اولین روشی که انتخاب کردیم گرافیتی بود.
وی بیان داشت: البته گرافیتی هنوز در ایران خیلی جا نیفتاده و با محدودیت هایی همراه است ولی ما چون با موضوع محیط زیست کار می کنیم ترجیح دادیم یک سری از اصول را در این زمینه رعایت کنیم و در گام نخست کاغذ کمتری مصرف کنیم.
افضلیان درباره دلیل انتخاب عنوان جابه جایی گفت: جابه جایی اتفاقی بود که برای همه چیز در اطراف ما رخ می داد از کارهای خودمان که در طول این یک سال دائما در حال تغییر بود تا آمدن کارهای خارجی و رفتن کارهای ما به خارج از کشور و همه این اتفاقات که همگی مثبت بود جابه جایی محسوب می شد و به همین دلیل این عنوان را انتخاب کردیم.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان،در آثار این نمایشگاه ایده های نو، تکنیک های متنوع و نگاه های مختلف به هنر و به محیط زیست دیده می شود در عین حال که از یکدستی و هارمونی خوبی نیز برخوردار هستند. این نمایشگاه تاکنون با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و قرار است حدود یک ماه دیگر در تورنتوی کانادا به نمایش درآید و این بار آثار هنرمندان خارجی روی دیوار باشد و آثار هنرمندان ایرانی در قالب ویدئو به نمایش درآید.
در این نمایشگاه آثار متنوعی با تکنیک های کولاژ، رنگ روغن، ترکیب مواد، اینتراکتیو، حجم، کار با کاغذ و چوب، ویدئو و دیجیتال آرت و همچنین چیدمان ارائه شده اند.
ریحانه افضلیان نایینی، سمانه صالحی، بهاره خوشبخت، پگاه رجامند، بردیا طحانی و سارا عامری از هنرمندان ایرانی شرکت کننده هستند که هر کدام با چند اثر در این نمایشگاه حضور دارند.
این نمایشگاه تا 16 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای بازدید همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
فراهنگ**9338**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محیط زیست و نمایشگاه بین المللی محیط زیست 1/3