آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شام/ دستور تهیه «پاستای تن ماهی و سس گوجه فرنگی»


نوین زی/ چی لازم دارم:
۴ قاشق غذاخوری کره بدون نمک
۷۰۰ گرم گوجه فرنگی کنسروی
نمک
۴۵۰ گرم پاستا
نصف فنجان پنیر ریکوتا
۱ عدد تن ماهی (ترجیحا تن ماهی که داخل روغن زیتونه)
یک چهارم فنجان ریحان تازه (خرد شده)
نصف فنجان پنیر پارمیسان رنده شده
چطور بپزم:
یه قابلمه برداشته و روی حرارت متوسط بذارین. کره رو داخلش گرم کرده و گوجه ها رو به همراه عصاره ی همراهشون اضافه کنین. اجازه بدین گوجه ها به آرامی بجوشن، درب ظرف رو گذاشته و ۳۰ دقیقه صبر کنین.
وقتی سس گوجه پخت، یه قابلمه بزرگ برداشته و مقداری آب نمک توش بریزین و بذارین جوش بیاد. پاستا رو به این آب جوش اضافه کرده و بذارین بدون آب بجوشه (دو دقیقه). بعد پاستا رو آبکشی کرده و کنار بذارین.
مقداری از روغن اضافی تن ماهی رو کنار گذاشته و ماهی رو داخل سس گوجه بریزین. پنیر ریکوتا و نمک رو هم اضافه کنین. قابلمه سس رو از روی حرارت برداشته و سس گوجه رو با پاستا در یه کاسه بزرگ مخلوط کرده و ریحان رو هم اضافه کنین.
پاستا رو در یه ظرف کاسرول ریخته و روش پنیر پارمیسان بپاشین. اون رو داخل فر در قسمتی که مخصوص کباب کردنه گذاشته و ۴ تا ۶ دقیقه صبر کنین تا پنیر آب شده و روش کمی طلایی رنگ بشه.
پاستا رو داغ سرو کنین.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سس گوجه فرنگی‬‎