سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علی مطهری: پرونده مینو خالقی پیگیری می شود


به گزارش ایرنا، علی مطهری شامگاه سه شنبه در پاسخ به پرسش های دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در خصوص پرونده مینو خالقی، منتخب سوم شهرستان اصفهان كه انتخاب وی از سوی شورای نگهبان باطل اعلام شده، گفت: سه راه برای حل این مسأله وجود دارد كه یكی از این سه راه، آن است كه وزیر كشور اعتبارنامه مینو خالقی را امضا كند و به مجلس دهم بفرستد.
وی ادامه داد: وزیر كشور با این بیان كه شورای نگهبان اعتبارنامه مینو خالقی را در اختیار ما قرار نداده، این كار را انجام نداده است و حتی به این واسطه بحث استیضاح وزیر كشور مطرح شد.
نماینده مردم تهران گفت: راه دیگری برای حل این مسأله وجود دارد و آن تفسیر نظارت استصوابی است كه اگر این مسأله از شورای نگهبان پرسیده شود، بالطبع پاسخ مثبت خواهند داد و در صورت مغایرت با نظر مجلس، مسأله به مجمع تشخیص مصلحت می رود و در آنجا نیز معلوم نیست كه چه وضعی پیدا كند.
وی اظهار كرد: راه حل سوم آن است كه مسأله به هیأت حل اختلاف قوا برود و آنها نظر مشورتی خود را به رهبری اعلام كنند كه از تركیب این هیأت به نتیجه بخش بودن این راه حل نیز امیدی نیست؛ هرچند كه احتمال می رود با مذاكرات متعدد، این موضوع قابل حل باشد.
مطهری در پاسخ به پرسشی گفت: گاهی برخی برداشت های غلط از برخی اصول صورت می گیرد و برخی، تفكرات هر كسی را كه حرف نو و جدیدی دارد به بهانه دفاع از نظام مورد هجمه قرار می دهند و سخنرانی او را به هم می ریزند؛ در حالی كه خود رهبری چنین نظری ندارند.
نماینده مردم تهران با اشاره به وقایع سال 88، گفت: اگر مدیریت بحران در این مسأله به دست سیاسیون افتاده بود، كار به اینجا نمی رسید.
وی گفت: در سال 88 برخی گمان كرده بودند كه تقلب شده است و باید حق اعتراض به آنها داده می شد كه نشد و قبل و بعد انتخابات افرادی دستگیر شدند.
وی در مورد آزادی بیان گفت: البته شرایط، متفاوت شده است؛ چون در سال های 88 و قبل آن برخی هاشمی، ناطق، خاتمی و امثال من را ضد انقلاب معرفی می كردند .
سخنرانی علی مطهری دوشنبه شب به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان با حضور جمع كثیری از دانشجویان و اساتید در آمفی تئاتر توحید خانه این دانشگاه برگزار شد.
پیش از این سخنرانی، كلیپی با رویكرد آزادی های اجتماعی پخش شد.
این سخنرانی در آرامش كامل و بدون حاشیه برگزار شد.
**7134**گ**1339**

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اجرا و شعرخوانی مجری صحنه دکتر مینو خالقی