سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چرا مجله تایم عکس یک دختر ایرانی را روی جلد خود منتشر کرد؟


باحجاب/ اخیرا مجله آمریکایی «تایم» در اتفاقی بی سابقه، عکسی از یک عکاس ایرانی را بر روی جلد خود منتشرکرد و این تصویر را به عنوان نمایی از ایران در سال ۲۰۲۵ به مخاطب عرضه داشت.
سیاه نمایی یا دروغ پردازی تکنیکی است که دشمنان، در دنیای امروز برای القای تصویر ذهنی مورد نظر خود به مردم یک کشور استفاده می کنند. یعنی تلاش می کنند جامعه را آنطور که مدنظر خودشان است نشان دهند. گاهی اوقات نیز از این تکنیک برای نشان دادن تصویر دروغی از یک کشور به مردم کشورهای دیگر بهره می برند. یکی از کشورهایی که پس از وقوع انقلاب در آن، همواره مورد تعرض و سیاه نمایی صاحبان سلطه قرار گرفته کشور ایران است. به طوریکه طی سال های اخیر هجمه شدیدی از سوی صاحبان سلطه نسبت به دین، فرهنگ، پوشش و… مردمان این کشور انجام شد تا جایی که قبل از حمله آمریکا به عراق بسیاری از مردم آمریکا ایران را بخشی از خاک عراق می دانستند و تصورشان این بود که مردم در ایران به جای استفاده از ماشین با شتر تردد می کنند.

بزرگ جلوه دادن دختران بد پوشش در عزاداری امام حسین (ع)
در سال های اخیر یکی از راهبردهای دشمن برای نابودی فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مردم ایران از بین بردن پایه های دینی و سیاه نمایی درباره کم شدن اعتقادات جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب نسبت به شعائر دینی است. بنابراین برای رسیدن به این هدف، شور و هیجان را در عزاداران سالار شهیدان را نشانه گرفتند. چرا که دشمنان می دانند که مادامی که عشق حسین(ع) در دل مردم باشد، آن ها به نتیجه مورد نظرشان نخواهند رسید.
پرفسور ماربین، فیلسوف و خاورشناس آلمانی، در این باره می گوید:
من معتقدم که رمز بقا و پیشرفت اسلام و تکامل مسلمانان به خاطر شهید شدن حســــین و آن رویدادهای غم انگیز می باشد و یقین دارم که سیاست عاقلانه مسلمانان و اجرای برنامه های زندگی ساز آن به واسطه عزاداری حیسنی بوده است. مادامی که این روش و خصلت در میان مسلمانان وجود دارد هرگز آن ها تن به خواری نمی دهند و تحت اسارت کسی نمی روند.
این موضوع باعث شده تا حضور زنان و دختران بد حجاب در هیئت های عزاداری امام حسین(ع) سوژه ایی برای رسیدن به این هدف شود. البته باید توجه داشت که این گروه از بانوان کشورمان به هر علتی که در مراسم ها شرکت کرده باشند، حتماً رگه هایی از عشق امام حسین(ع) در وجود آن ها یافت می شود.
اما رسانه های معاند طبق معمول همیشه حضور این گروه از بانوان در عزاداری امام حسین (ع) را دست آویزی کردند تا نسل جوان ما را قشری بی هویت و خاکستری نشان دهند. اما به طور یقین می توان گفت تا زمانی که محبت امام حسین (ع) در مردم وجود دارد ایمان و اعتقاد هم در آن ها زنده است. شاید در برهه ایی از زمان ایمان مردم به مو برسد اما عشق امام حسین(ع) نمی گذارد قطع شود.

رسانه یکی از ابزارهای نوین برای سیاه نمایی
قطعا برای استفاده از این تکنیک ابزاری لازم بوده است و رسانه ها به عنوان پر مخاطب ترین ابزار مورد استفاده قرار گرفتند. شرکت های بزرگ فیلم سازی هالیود که در دست یهودیان قرار داشتند به ساخت فیلم های ضد اسلام روی آوردند و با به کارگیری تکنیک سیاه نمایی، موجی از اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در جهان راه انداختند.

از دیگر رسانه هایی که دشمن برای سیاه نمایی علیه ایران استفاده کرد سایت ها و مجلات بودند. این رسانه ها اغلب با به تصویر کشیدن تصاویر غیر واقعی سعی داشتند تا فضای کشور را خاکستری و پر از ناامیدی جلوه دهند. آن ها تمام تلاش خود را کردند تا جوانان ایرانی را به عنوان نسلی بدون هویت، ناامید و سرگردان به دنیا معرفی کنند.

عکس های که به جنگ با ایرانی ها می آیند
به طور مثال اخیرا مجله آمریکایی «تایم» در اتفاقی بی سابقه، عکسی از یک عکاس ایرانی را بر روی جلد خود منتشرکرد و این تصویر را به عنوان نمایی از ایران در سال ۲۰۲۵ به مخاطب عرضه داشت؛ «تایم» بر روی جلد تازه ترین شماره خود با انتشار تصویری ثبت شده توسط نیوشا توکلیان، عکاس زن ایرانی، عکسی از یک دختر با ظواهر مدرن و حجاب نصف و نیمه را به عنوان نمایی از ایران در سال ۲۰۲۵ منتشر نموده است.

نکته قابل تأمل این جاست که چندی پیش عکاس این عکس برنده مسابقه عکاسی صندوق پرنس کلاوس شده بود و در اطلاعیه هیئت داوران این مسابقه این طور آمده است: «به نیوشا توکلیان به دلیل روایت زیبا و تأثیرگذار او از ابهامات و پیچیدگی‌های ایران امروز؛ به خاطر حمایت او از حقوق زنان و عکاسان جوان؛ به دلیل پایداری شجاعانه‌اش در انتقال واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی از تاریخ و فرهنگ ایران؛ به دلیل ارائه بینشی انتقادی؛ به دلیل یادآوری پیوندهای انسانی با استفاده از عکاسی و به خاطر تلاش خلاقانه در ابراز همدردی و ایجاد تفاهم بین فرهنگ‌ها جایزه اهدا می‌شود.»
قبل از آن هم یکی از سایت های معاند مجموعه عکسی با عنوان «نگاه کن، نسلی ناامید از آینده در غبارآلود شهر من» را از همین عکاس منتشر کرده است.
با نگاهی به نوع عکس های گرفته شده توسط این عکاس و همچنین پوشش خبری صورت گرفته از عکس های او متوجه این نکته می شویم که باز هم سیاه نمایی دیگری درباره نسل جوان ما در حال وقوع است و هدف از این عکس ها نشان دادن ناامیدی در جوانان آن هم به طور اغراق آمیز است.

چه کسی باور می کند که مجله معتبر تایم که با وجود پایین آمدن فروش سایر مطبوعات همچنان جایگاه نخست خود را در بین مردم حفظ کرده است، عکس یک عکاس ایرانی را بدون دلیل و تنها برای نشان دادن چهره آینده ایران به چاپ برساند؟


ویدیو مرتبط :
عکس روی جلد خرداد ماه مجله کلبه سرگرمی