سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مراسم مصری‌ها برای امام حسین(ع) امسال در هاله‌ای از ابهام


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در وزارت اوقاف مصر، اعلام کرده است که دولت قصد دارد در سالروز مراسم شیعیان در مسجد امام حسین (ع) مانع برگزاری این مراسم شده و درهای مسجد را ببندد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، هدف از این کار جلوگیری از درگیری احتمالی بین سلفی‌ها با شیعیان عنوان شده است.

شیعیان مصر معتقدند که سر مبارک امام حسین (ع) در مسجد امام حسین در مرکز قاهره به خاک سپرده شده و بنابراین هر ساله در ماه ربیع‌الثانی مراسم بزرگی را در این مکان برگزار می‌کنند؛ مراسمی که هر سال با تهدید سلفی‌ها مواجه می‌شود و امسال نیز با شدت بیشتری آن‌ها تهدید به مقابله با برگزاری این مراسم کرده‌اند.

حزب سلفی النور مصر نیز از دولت این کشور خواسته است تا جلوی برگزاری این مراسم را بگیرد و همچنین تهدید کرده‌اند که در صورت هرگونه تجمع شیعیان در مسجد امام حسین، با زور و خشونت وارد عمل خواهند شد.

تهدیدات سلفی‌ها در حالی است که رهبران شیعیان مصر بر برگزاری این مراسم همچون سال‌های گذشته تأکید دارند.

«دکتر راسم النفیس» از رهبران شیعیان مصر در گفت‌و‌گو با روزنامه الشرق الاوسط، می‌گوید: تهدیدات ضد شیعی حزب النور، تأثیر و کارایی خود را از دست داده است. بگذارید هر چه می‌خواهند بگویند، ناسزا بگویند و تهمت بزنند.

وی تأکید می‌کند: شیعیان هرگز مراسم زیارت از مسجد امام حسین (ع) را تعطیل نخواهند کرد.

سال گذشته نیز مراسم سالروز استقرار سر مبارک امام حسین (ع) در قاهره، با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد؛ اما هیچ سالی نبوده است که وزارت اوقاف مصر تصمیم به تعطیلی مراسم به بهانه تهدیدات سلفی‌ها بگیرد، چرا که این تهدیدات هر سال وجود دارد.

مسجد و محل ادعایی دفن سر مبارک امام حسین (ع) در قاهره

 

حملات سلفی‌های تندرو و تکفیری‌ها پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

در ژوئن 2013 و به هنگام جشن نیمه شعبان، سلفی‌های تکفیری به منازل شیعیان در غرب قاهره حمله کردند و 4 تن از جمله «حسن شحاته» رهبر شیعیان مصر را به طور فجیعی به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ص

 

 

http://fna.ir/KCLHVX


ویدیو مرتبط :
تثلیث در هاله ای از ابهام!