سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس پلیس آگاهی ناجا: کشف 25 درصد خودروهای مسروقه در روز سرقت


تسنیم/ رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به وقوع جرایم جنایی در میان محارم از کاهش تجاوز و قتل در سال جاری و کشف 25 درصد از خودروهای سرقتی در روز وقوع جرم خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه نشست معاونان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به اهداف برگزاری این نشست به منظور ارتقای آموزش‌های علمی و آشنایی هرچه بیشتر رؤسای پلیس آگاهی کشور از پیشرفت‌های علمی و آزمایشگاهی جدید و کشفیات پلیس در حوزه جرایم جنایی در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تأثیرنامطلوب وقوع جرایم جنایی بر احساس امنیت مردم، رسیدگی به این جرایم و کشف پرونده‌های آن از جمله اولویت‌های پلیس آگاهی است که خوشبختانه با تلاش کارآگاهان جرایم جنایی در 8 ماه نخست امسال موفق شدیم 70 درصد از پرونده جرایم جنایی رخ داده در طول سال جاری را کشف کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال پیگیری پرونده‌های جنایی سال گذشته نیز موفق به کشف 26 درصد از پرونده‌ها شدیم و در پایان 7 ماهه نخست امسال می‌توان عنوان کرد که در حدود 97 درصد از پرونده‌های جنایی کشور کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تأثیر فضای مجازی بر وقوع قتل و سایر جرایم جنایی کشور گفت: پرونده‌های تشکیل شده نشان می‌دهد که در بسیاری از جرایم جنایی، سرنخ‌ها به فضای مجازی منتهی می‌شود و با توجه به اینکه بسیاری از دوستی‌ها در قشر تحصیل کرده کشور در فضای مجازی شکل می‌گیرد، یکی از سرنخ‌های مهم ما در پیگیری جرایم جنایی، بررسی ارتباط قاتلین یا مقتولان با فضای مجازی است که البته با توجه به آنکه آمار کلی مشخصی از این تأثیر نداریم ولی می‌توان گفت که سرنخ تعداد زیادی از جرایم جنایی به فضای مجازی بازمی‌گردد.

سردار مقیمی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص کشف پرونده قتلی که 35 سال پیش رخ داده بود، افزود: در تمامی دنیا پرونده‌های خاصی وجود دارند که کشف‌شان مشمول زمان زیادی می‌شود و از این رو پلیس آگاهی ناجا نیز به دنبال تأکید فرمانده ناجا مبنی بر خارج نشدن پرونده‌های جنایی کشف نشده از دستور کار پلیس موفق به کشف تعداد زیادی از جرایم جنایی و قتل‌های سالهای گذشته شده است و در این مسیر پلیس اگاهی سعی کرده است تا با بهره‌گیری از کمک و همراهی کاراگاهان بازنشسته چندین پرونده بسیار قدیمی را کشف کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیگیری‌های پلیس از موضوع اسیدپاشی و وضعیت آمار اسیدپاشی کشور گفت: با مقایسه میزان اسیدپاشی رخ داده در کشورمان با سایر کشورهای همسایه می‌توانیم بگوییم که میزان وقوع این جرم در کشورمان در وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورهای همجوار قرار دارد و پلیس با توجه به مطلوب نبودن این آمار و حساس بودن وقوع حتی یک مورد اسیدپاشی در کشور این پرونده‌ها را تا زمان کشف کامل پیگیری خواهد کرد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: البته در بسیاری از پرونده‌های اسیدپاشی که سرنخهای خاصی وجود داشت موفق به کشف این پرونده‌ها در زمان بین 24 تا 48 ساعت شدیم.

سردار مقیمی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص آمار وقوع جرایم جنایی در کشور از جمله جرایمی نظیر قتل و تجاوز خاطرنشان کرد: خوشبختانه درسال جاری آمار تجاوز و قتل در کشور کاهش داشته ولی در ماه‌های اخیر موضوع وقوع جرایم جنایی محارم موضوعی است قابل تأمل.

وی افزود: متأسفانه در برخی از استان‌های کشور درگیری‌های خانوادگی به وقوع جرایمی همچون قتل می‌انجامد که در این خصوص باید فرهنگسازی بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص زمان کشف سرقت خودرو گفت: در حال حاضر آمارهانشان می‌دهد که پلیس توانسته است، 25 درصد خودروهای سرقتی را در همان روز کشف کند.


ویدیو مرتبط :
نظر رئیس پلیس آگاهی کشور درباره پیدا کردن گوشی سرقت شده