فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به پایان رسید


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پرونده بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب بعد از یازده روز بسته شد.

در دوره بیست و نهم بود که نمایشگاه کتاب بعد از حضور ده ساله در مصلی امام خمینی (ره) به شهرآفتاب آمد و از همان ابتدا نگرانی ناشران عدم استقبال مردم از مکان و فضای جدید نمایشگاه کتاب بود اما در روز اول با حضور پرشور مردم این فرضیه باطل شد و در روزهای بعد نیز گروه‌های مردمی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کردند و بسته شدن مقطعی بزرگراه‌های منتهی به شهرآفتاب نشانه استقبال مردم بود.

شلوغ‌ترین روزها بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در روزهای آخر هفته و تعطیل اتفاق افتاد و در این روز تمام محوطه شهر آفتاب مملو از جمعیت بود و هر چند مترو شهرآفتاب حجم زیادی از مسافران را به نمایشگاه کتاب منتقل می‌کرد اما باز هم مخاطبان زیادی بودند که ترجیح می‌دانند با وسیله شخصی به نمایشگاه کتاب بیایند و این خود باعث ترافیک در اطراف نمایشگاه می‌شد.

در این دوره از نمایشگاه همچنین تفاهمنامه‌ای میان شهرداری تهران و وزارت ارشاد امضا شد و مقرر شد نمایشگاه کتاب تهران تا سال 1400 شمسی در شهرآفتاب به صورت رایگان حضور داشته باشد.

از نکات جالب نمایشگاه امسال بارش‌های شدید چند روزه باران بود که در برخی مقاطع آب به سالن‌ها نفوذ کرد و خساراتی را نیز به برخی ناشران وارد آورد. هرچند شهرآفتاب توانست نظر مردم و ناشران و نویسندگان را به خود جلب کند و از این جهت امتیازی مثبت برای این مجموعه نمایشگاهی است.

نکته منفی نمایشگاه کتاب عدم بازدید رهبرمعظم انقلاب از این رویداد فرهنگی بود. این بازدید نکردن نشان از نارضایتی ایشان از اوضاع فرهنگ در دولت تدبیر دارد والا ایشان همیشه به عنوان کتاب‌شناس و مشوق کتاب و کتابخوانی در کشور مشهور بوده‌اند.

در این دوره از نمایشگاه 1265000 هزار تراکنش در کل نمایشگاه و در رو جمعه 24 اردیبهشت دستگاه‌های کارت 228هزار تراکنش را مطالبق با آخرین تعطیلی ایام برگزاری نمایشگاه ثبت کردند.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه کتاب تهران « پربازدیدترین نمایشگاه دنیا» است ؟