برخی می‌خواهند قاعده بازی را به هم بزنند


رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه باید سطح بردباری و حوصله خود را افزایش دهیم نسبت به فعالیت برخی که می‌خواهند مجریان انتخابات را عصبانی کرده و قاعده بازی را به هم بزنند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهاب‌الدین چاووشی صبح امروز(سه شنبه) در هفتمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به این که خوشبختانه ما با هیات نظارت در مبانی نظری اختلاف جدی نداریم و باید در عمل هم اختلافات را به حداقل برسانیم اظهار کرد:‌ما معتقدیم اعضای شورای نگهبان عادل بوده و نسبت به آنها بدبین نیستیم.

وی درادامه با انتقاد از برخی رویکردهای اعضای هیات نظارت در شهرستان‌ها خاطر نشان کرد:‌ در رده‌های پایین در شهرستان‌ها عضوی از هیات نظارت به فرماندار اعلام می‌کند حتی حاضر نیست ناهار دولت یازدهم را بخورد. چگونه می‌توان چنین فردی را در هیات نظارت پذیرفت؟ این حق ماست که هر کسی را به هیات‌های نظارت معرفی کنیم و وظیفه‌ی آنها هم بررسی صلاحیت این افراد است. در بسیاری از فرمانداری‌ها برای معرفی معتمدان با هیات‌های نظارت هماهنگی می‌شود، اما در برخی موارد هم بدون دلیل خاصی افراد معتمد را رد می‌کنند. وقتی دلیل آن هم پرسیده می‌شوند می‌گویند چون در دوره گذشته این فرد خط خورده است. اما آیا مگر قرار است طبق روند دوره‌های گذشته اقدام کنیم؟ چرا باور نمی‌کنیم فضای سیاسی جامعه تغییر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به این که ما وظیفه‌ی حفظ حقوق و حیثیت مردم را داریم افزود: ما باید سطح بردباری و حوصله خود را افزایش دهیم . برخی می‌خواهند ما را عصبانی کرده و قاعده بازی را به هم بزنند، زیرا احساس می‌کنند در مجلس آینده سهم زیادی نخواهد داشت. ما هم نباید اجازه دهیم تنش‌ها برای ما مشکل ایجاد کند. ما به دنبال تعامل بیشتر با هیات نظارت هستیم و آنچه برای ما مهم است این است که مجلس آینده با ترکیبی از افراد مختلف ایجاد شود و پشتوانه‌ای برای نظام باشد.

چاووشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که فرمانداران و بخش‌داران از طیف‌های مختلف بوده و یک دست نیستند اظهار کرد: این مسئولان از میان افراد شایسته با هر گرایشی انتخاب شدند تنها دغدغه‌ی ما فرصت طلبانی است که کاری به اسلام یا جناح‌های سیاسی ندارند و دنبال نفوذ در میان صفوف ما هستند.

معاون سیاسی استاندار تهران با توصیه به اعضای ستاد انتخابات استان تهران برای ممانعت از دخالت دستگاه‌های غیر مسئول در انتخابات گفت: غیر از وزارت کشور و شورای نگهبان هیچ دستگاهی حق ورود به انتخابات را ندارد.

به گفته‌ی وی برخی عملکردها در انتخاب معتمدان در شهرستان‌ها مستند نیست که با رایزنی و عمل به مر قانون باید حل شود.

چاووشی همچنین با بیان این که انتخابات باید با وفاق و همدلی همراه باشد و ما هرگونه تنشی را جایز نمی‌دانیم افزود: امن شدن فضای انتخابات مستلزم این است که شورای تامین توجیه شود که برای انتخابات حداکثری به رقابت و نشاط سیاسی نیاز داریم، بنابراین باید شرایط برای رقابت فراهم شود. ما نماینده‌ی دولتیم و علاقمندیم نظر دولت در امور اجرایی حاصل شود، اما باید این حق را به جامعه بدهیم که خود نمایندگان مجلس را تشخیص دهد. ما باید نسبت به تخلفات احتمالی در انتخابات حساس باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، در ادامه با تاکید بر این که باید در چارچوب قانون روند انتخابات پیش رود گفت: نظارات استصوابی مطرح شده و بنابراین باید اجرا شود، اما اگر ما جایی فکر می‌کنیم نظارت فرااستصوابی است باید گزارش آن را به صورت مستند ارائه کنیم.

وی همچننی خاطرنشان کرد: انتقاد از قوه مجریه آزاد است و باید اجازه داد دولت نقد شود اما باید مانع فضا سازی مجرمانه علیه دولت و بیان تهمت‌های ناروا شد.

چاووشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع ناامن منطقه و موقعیت ممتاز ایران در این شرایط گفت: انتخابات فرصت بزرگی برای نظام است تا نقش بی بدیل خود را در منطقه ایفا کند. اجرای این نقش مستلزم توجه به داخل است، زیرا اقتدار بین‌المللی یک نظام به این بستگی دارد که در داخل مرزها چه می‌گذرد. انتخابات همیشه یک مبارزه سیاسی است و به طور طبیعی التهاب دارد، زیرا همه تلاش می‌کنند بر اساس فهم و اعتقاد خود قدرتی سیاسی کشور را به عهده بگیرند.

معاون سیاسی استاندار تهران همچنین گفت: ما برای تشخیص درست جامعه باید افکار عمومی را جهت دهیم. ما حق نداریم وارد مصادیق شویم، اما می‌توانیم ویژگی‌های نماینده خوب را شرح دهیم.

مثل حق مداری، پایبندی به ارزشها. رئیس جمهور هم خواسته‌اند همه کسانی که در خود صلاحیت می‌بینند به انتخابات ورود کنند. رهبری هم در دوره گذشته انتخابات خواستار این شدند کهکسانی هم که با نظام زاویه دارند پای کار بایند.

چاووشی در ادامه با بیان اینکه ما باید اسباب حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم افزود: این امر موجب افزایش اقتدار نظام می‌شود. ما التماس می‌کنیم که مردم به نظام و دولت کمک می‌کند، زیرا اگر مردم بیایند نظام ما رویین‌تن می‌شود ، اما اگر مردم مایوس و ناامید باشند وحضور آنها کم رنگ شود همه ضرر می‌کنیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار رعایت اخلاق ،عدالت، انصاف، بردباری و حوصله در روند انتخابات شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
یعنی اگر نقش صدام رو بازی کنم باید من را با سنگ بزنند؟