سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لیست بروزرسانی اندروید 5 (Lollipop) برای دستگاه های پرطرفدار اندرویدی


لیست بروزرسانی اندروید 5 (Lollipop) برای دستگاه های پرطرفدار اندرویدی

اندروید 5 با نام Lollipop مدتی است که بطور رسمی رونمایی شده و راهی برخی ابزارهای اندرویدی نیز گشته است. معمولاً پس از رونمایی رسمی گوگل از آخرین نسخه اندروید بازار داغ شایعات مبنی بر بروزرسانی ابزارهای قدیمی برپا می شود. بهتر است به سراغ آخرین اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده است برویم و ببینیم آیا تلفن یا تبلت اندرویدی ما نیز به اندروید 5 مجهز خواهد شد یا خیر؟!

شهر سخت افزار/ اندروید 5 با نام Lollipop مدتی است که بطور رسمی رونمایی شده و راهی برخی ابزارهای اندرویدی نیز گشته است. معمولاً پس از رونمایی رسمی گوگل از آخرین نسخه اندروید بازار داغ شایعات مبنی بر بروزرسانی ابزارهای قدیمی برپا می شود. بهتر است به سراغ آخرین اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده است برویم و ببینیم آیا تلفن یا تبلت اندرویدی ما نیز به اندروید 5 مجهز خواهد شد یا خیر؟!

گوگل بالاخره پس از روانه کردن چندین نسخه بروزرسانی بعد از اندروید 4 یا ساندویچ بستنی در قالب نسخه های آبنبات ژله ای و کیت کت تصمیم به دگرگونی عظیمی گرفت و اندروید 5 را با نام Lollipop یا آبنبات چوبی رونمایی نمود. پس از رونمایی مهمترین سوالی که برای دارندگان پرچمداران اندرویدی پیش می آید این است که آیا ابزار آنها نیز به آخرین نسخه منتشر شده بروزرسانی می شود یا خیر.

در این میان خوشبخت ترین کاربران دارندگان ابزارهای نکسوسی هستند بطوری که آنها تا 2 سال پس از رونمایی تلفن یا تبلت نکسوسی با خیال راحت می توانند از آخرین نسخه های سیستم عامل اندروید بهره مند شوند اما برندهای دیگر و مطرح دنیای تلفن همراه و تبلت ها باید کمی بیشتر منتظر بمانند تا بتوانند رابط کاربری را پیاده سازی کرده و سخت افزار را با نسخه جدید هماهنگ کنند.

بر همین اساس به سراغ اخبار رسمی و شایعاتی که پیرامون این اتفاق درز کرده است می رویم تا ببینیم کدام تلفن یا تبلت اندرویدی قرار است میزبان اندروید 5 گوگل باشد.

اچ تی سی - HTC
اچ تی سی همواره بروزرسانی سریع برای پرچمداران خود در نظر می گیرد و در لیستی که از سوی این کمپانی به تایید رسیده است پرچمدار امسال و سال قبل به همراه نسخه های مینی مورد تایید قرار گرفته اند، هرچند تایید شدن این 4 دستگاه از قبل حدس زده می شد اما گمان می رود دیگر تلفن های مهم این شرکت که در سال 2014 رونمایی شده اند نیز به اندروید 5 آپدیت شوند.

بروزرسانی:گفته شده است دو پرچمدار اچ تی سی یعنی One M8 و One M7 تا 90 روز آینده آپدیت Lollipop را دریافت خواهند نمود.

ال جی - LG
ال جی دومین سازنده کره ای پیش زمینه ی خوبی در بروزرسانی پرچمداران خود تا بحال نداشته است و به نسبت دیگر برندها ضعیف تر عمل نموده است اما عنوان شده که LG G3 و تبلت G Pad 8.3 حتماً این آپدیت را تا آخر سال 2014 دریافت می کنند. همچنین طبق شایعات در رسانه های مهم IT پرچمدار سال قبل یعنی G2 نیز به احتمال بسیار زیاد این آپدیت را در کنار یکسری قابلیت های انحصاری G3 دریافت خواهد کرد.

بروزرسانی: ال جی G3 از هفته آینده (اواخر آبان ماه) بسته اندروید نسخه 5 را دریافت خواهد کرد.

بروزرسانی: ال جی G2 بروزرسانی اندروید نسخه 5 را پس از G3 دریافت خواهد کرد.

بروزرسانی: ال جی در حال بروزرسانی اندروید نسخه 5 برای گوشی G Pro 2 در برخی مناطق می باشد و بزودی این بروزرسانی در باقی کشورها قابل دانلود خواهد بود.

موتورولا - Motorola
موتورولا امسال در کارنامه خود همکاری با گوگل را در پروژه نکسوس 6 اضافه کرده است و سعی می کند سریع تر از گذشته این بروزرسانی را انجام دهد. دارندگان Moto X قدیم و جدید می توانند بسیار خوشحال باشند چون گفته شده است این دو سریعتر از دیگر محصولات بروزرسانی اندروید 5 را دریافت می کنند.

سامسونگ - Samsung
سامسونگ طیف گسترده ای از محصولات را در سبد فروش خود دارد بطوری که نوشتن کامل این محصولات و بررسی وضعیت بروزرسانی آنها این لیست را طولانی تر خواهد کرد اما آنطور که از سامسونگ و روند بروزرسانی سال های قبل آن انتظار داریم پرچمداران امسال و سال قبل حتماً به اندروید 5 آپدیت خواهند شد.

بروزرسانی: گلکسی اس 4 آپدیت اندروید 5 را در سال آینده میلادی دریافت خواهد کرد، برنامه ریزی ابتدا برای نسخه اگزینوس بوده و سپس نسخه اسنپدراگون و پس از آن نیز مدل اکتیو این بسته را دریافت می کنند. نسخه های مخصوص اپراتورها و مدل دارای چیپست اسنپدراگون 800 بعد از سه مدل اصلی این آپدیت را دریافت می کنند.

بروزرسانی: بروزرسانی بسته اندروید 5 برای گلکسی نوت 3 تایید شده است و با این بروزرسانی برخی قابلیت های خوب گلکسی اس 5 نظیر Quick Settings به نوت 3 راه خواهد یافت.

بروزرسانی: گلکسی نوت 2 آخرین ابزار سامسونگ است که به اندروید 5 بروزرسانی خواهد شد.

سونی - Sony
سونی از اولین کمپانی هایی بود که بعد از معرفی رسمی اندروید آبنبات چوبی لیست اختصاصی خود را از خانواده Xperia Z منتشر کرد. امیدواریم لیست سونی شامل محصولات پرطرفداری چون خانواده Xperia C و Xperia T نیز بشود.
در ادامه قابل ذکر است که این لیست از مطالب رسانه های خبری و منابع رسمی تهیه شده است و ما سعی خواهیم کرد در صورت اضافه شدن موارد دیگری به این لیست حتما آن را بروزرسانی کنیم.

جدول آپدیت ها در بخش تصاویر درج شده است.


ویدیو مرتبط :
پروژکتور اندروید قابل حمل سازگار با دستگاه های اندرویدی