سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تازه ترین اخبار نمایشگاه کتاب در روز سوم


 تازه ترین اخبار نمایشگاه کتاب در روز سومخبرگزاری صدا و سیما/ مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی از برخورد با کتاب‌های مروج افراطی‌گری و تفرقه‌افکن در بخش بین‌الملل نمایشگاه بیست و نهم کتاب خبر داد.
به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علی فریدونی گفت: آثار عربی و لاتین عرضه شده در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب در چند مرحله ارزیابی شده است. در روز‌های برگزاری نمایشگاه هم شماری از آثار که مبتنی بر ضوابط نمایشگاه کتاب نبودند، از سطح نمایشگاه جمع‌آوری شدند.
وی متذکر شد: در نمایشگاه کتاب، عناوین و موضوع‌های تفرقه‌افکن میان قومیت‌های ایرانی و همچنین مروج افراطی‌گری و مخل مبانی دینی و مذهبی در بخش بین‌المللل از نمایشگاه جمع آوری می‌شود.
فریدونی افزود: همچنین مباحثی که نقض حاکمیت ملی است نیز از چرخه عرضه عمومی خارج می‌شود و در ارزشیابی‌های انجام شده از میان کتاب‌های عربی و لاتین آثاری که ضوابط را رعایت نکردند از چرخه عمومی خارج شدند. همچنین در حوزه‌ کتاب‌های لاتین برخی از کتاب‌ها که در تعارض با ارزش‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب بودند، از توزیع آن‌ها در نمایشگاه کتاب جلوگیری شد.


* افزایش ده درصدی تراکنش های مالی نمایشگاه کتاب نسبت به سال قبل
نیکنام حسین پور از افزایش ده درصدی تراکنشهای مالی نسبت به سال قبل در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
مشاور منابع و امور انسانی معاونت فرهنگی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نسبت به روزهای مشابه در دوره قبل نمایشگاه کتاب ، شاهد افزایش ده درصدی تراکنش ها بوده ایم.
وی افزود: در نخستین روز نمایشگاه سی و شش هزار تراکنش انجام شده و در دومین روز فعالیت نمایشگاه هم بیش از یک صد و شصت هزار تراکنش انجام شده است.
حسین پور گفت: البته برآورد ما این است که رقم تراکنشها خیلی بیشتر از این میزان است و از آنجایی که برخی ناشران از دستگاههای کارتخوان سیار بانکهای دیگر استفاده می کنند و فقط با دستگاه کارتخوان بانک شهر مبادلات مالی را انجام نمی دهند، معتقدیم شمار تراکنشها خیلی بیشتر از آمار ثبت شده است. به واقع تراکنشهای انجام شده توسط دیگر بانکها در آمار ما ثبت نشده است.
وی تاکید کرد : از ناشران گرامی تقاضا داریم با توجه به همکاریهای انجام شده از طرف بانک شهر، تراکنشها را فقط از طریق دستگاههای کارتخوان بانک شهر انجام دهند.

* سفیر ایتالیا : به عنوام میهمان ویژه نمایشگاه کتاب سال آینده آماده‌ایم
سفیر ایتالیا در ایران در نمایشگاه‌بین‌المللی کتاب تهران گفت: ایتالیا تمام امکاناتش را برای حضور فعال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه به کار خواهد گرفت.
مایورو کنجاتوری سفیر ایتالیا ضمن حضور در نمایشگاه کتاب امسال گفت: شروع کار در نمایشگاه کتاب خیلی عالی بوده است و صدها هزار نفر برای بازدید آمده‌اند.
وی افزود: پارسال برای اولین بار نمایشگاه کتاب تهران را دیدم و متوجه شدم مردم با چه اشتیاقی به نمایشگاه کتاب می‌آیند.
سفیر ایتالیا اذعان داشت: امسال جایگاه و غرفه کشور ایتالیا بزرگتر و گسترده‌تر است و در طی روزها آینده سعی ما بر این است که کتاب‌های بیش‌تری را به این غرفه بیاوریم.
وی با اشاره به حضور امسال ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: حضور امسال ما باعث می‌شود که تا برای مهمان ویژه شدن در سال آینده بیش‌تر تلاش کنیم و آمادگی لازم را کسب کنیم.
کنجاتوری در ادامه گفت: معاون میراث فرهنگی ایتالیا جناب چزارو که امروز در نمایشگاه کتاب هم حضور یافت با جناب دکتر صالحی معاون محترم وزارت ارشاد ملاقات کرد و در آن جلسه قرار بر این شد که برای سال بعد برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.
سفیر ایتالیا در پایان یادآور شد: هدف ما این است که در فاصله زمانی میان این دوره نمایشگاه و سال آینده هم‌آهنگی‌ها لازم انجام شود و برنامه‌هایی را اجرایی کنیم. همچنین با ابتکارات عمل در عرصه فرهنگی ایتالیا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده دوره بعدی پرثمرتر باشد. از طرفی حضور جدی‌تر ما در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، مقدمه‌ای است که در نمایشگاه سال آینده به طور موثرتری حضور داشته باشیم.
غرفه ایتالیا در سالن ملل قرار دارد.

* ناشر ایتالیایی آثار ادبیات و هنر ایران تقدیر شد
مراسم تقدیر از فلچیتا فرارو بینان‌گذار و مدیر ناشر انتشارات سی و سه پل ایتالیا که آثاری از ادبیات و فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران را به ایتالیایی ترجمه و منتشر می‌کند، تجلیل شد.
این مراسم از ساعت 10و30 دقیقه با حضور کارلو چرتی «رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران»، مایورو کنجاتوری سفیر ایتالیا، قربانعلی پورمرجان رایزن سابق فرهنگی ایران در ایتالیا، امیر مسعود شهرام‌نیا مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی جمعی از مسوولان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایتالیا در سالن ملل نمایشگاه کتاب برگزار شد.
در ابتدای این مراسم امیر مسعود شهرام‌نیا گفت: حضور ایتالیا، به عنوان مهمان ویژه سال بعد نیازمند برنامه‌ریزی است. تمایل ما این است که میهمان ویژه شدن ایتالیا فقط رویکرد کوتاه مدت تلقی نشود و این رویداد بهانه‌ای برای گسترش فعالیت‌‌های فرهنگی دو کشور شود.
وی با اشاره به آثاری که از ایتالیایی به فارسی ترجمه شده است، خاطرنشان کرد: ارتباط ایران و ایتالیا در حوزه‌‌های مختلف فرهنگی و هنری قابل گسترش است. امید است نمایشگاه کتاب بهانه خوبی برای گسترش ارتباطات باشد.
در ادامه این مراسم مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به راه ابریشم و پیشینه تاریخی ایران در گذشته اظهار کرد: ریشه‌‌های عمیق برای پیوند فرهنگ هنر ایران و ایتالیا وجود دارد.
وی ادامه داد: سال آتی، کشور ایتالیا نخستین کشور غربی خواهد بود که به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد یافت و این برای ما حایز اهمیت است.
سفیر ایتالیا با اشاره به دیدار نخست وزیر ایتالیا با مقام معظم رهبری و ریاست جمهور حسن روحانی خاطرنشان کرد: نخست وزیر ایتالیا سه کانال مهم که باید بین ایران و ایتالیا گسترش یابد را برشمرده است. این کانال‌های ارتباطی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر، سیاست و اقتصاد است. ما برای گسترش سطح روابط در هر سه بخش تلاش می‌کنیم و گسترش روابط فرهنگی در اولویت ما قرار دارد.
پس از سفیر ایتالیا آنتیموچزارو معاون وزیر فرهنگ ایتالیا با اشاره به همکاری ایتالیا در کمک به دانشمندان آثار باستانی ایران گفت: ایتالیایی‌‌ها در زمینه باستان‌شناسی، کشف آثار تاریخی، مرمت، میراث فرهنگی در تخت جمشید اصفهان وحتی ارگ بم شرکت داشته‌اند.
در پایان این مراسم جایزه خانم فلچیتا فرارو از سوی کارلو ویچی رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران و قربانعلی پور مرجان وعلی‌اصغر محمدخانی در جمعی از ایران‌شناسان به ایشان تقدیم شد. این هدیه از طرف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سیدعباس صالحی
اهدا شد.
خانم فلچیتا فرارو ایران شناس نویسنده محقق و ناشر انتشارات سی و سه پل در ایتالیا است که تلاش‌‌های زیادی برای حفظ هنر و فرهنگ ایران انجام داده است. او از برگزاری برنامه‌ای برای تجلیل از فعالیت وی و همکارانش در نمایشگاه کتاب تهران تشکر کرد.
غرفه ایتالیا در سالن ملل قرار دارد.
رونمایی از پنج اثر پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در نمایشگاه کتاب پنج اثر جدید پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) صبح سومین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سرای اهل قلم رونمایی شد.
همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آیین رونمایی از کتاب‌های جدید پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با نام‌‌های «سلفی‌گری در ایران معاصر»، «وهابیت در عصر حاضر»، «انجمن خیریه حجتیه»، «عقلانیت اسلامی و فمنیسم» با حضور حجت اسلام محمد شبدینی مسوول گروه فقه دانشگاه امام صادق(ع)، عباسعلی عظیمی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، حسن ملکی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از پژوهشگران دانشجویان، اساتید و فعالان حوزه نشر دانشگاه امام صادق(ع) در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.
براین اساس این پنج اثر جدید به صورت بومی توسط پژوهشگران پژوهشگاه امام صادق(ع) تهیه تدوین شده است با هدف ایجاد جریان فکری و فرهنگی در جامعه از سوی انتشارات زمزم هدایت روانه بازار نشر شده است.


* ناشران به کمیت بیش‌تر از کیفیت در تولید کتاب توجه می‌کنند
چگونگی تولید نشر و بهبود کیفیت کتاب در نشست کارشناسی با حضور صاحب‌نظران صنعت نشر مورد بررسی قرار گرفت.
کاظم طلایی


ویدیو مرتبط :
آخرین اخبار نمایشگاه کتاب 93