علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برخورد خودرو با چهار خوک وحشی در جاده مریوان


براساس اظهارات شاهدان، در این حادثه یک دستگاه خودرو با یک گله خوک برخورد کرد که چهار خوک تلف و تعدادی نیز زخمی شدند خوک های زخمی شده به داخل نیزارهای اطراف دریاچه زریبار پناه بردند و مشخص نیست که چه وضعیتی دارند.
خبرنگار ایرنا در این رابطه با محمد زری رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان تماس گرفت اما وی حاضر به دادن هیچگونه اطلاعاتی در این مورد نشد لذا اطلاعات موجود بر اساس گفته های شاهدان عینی و انجمن های محیط زیستی مریوان است.
خبرنگار ایرنا همچنین با مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست و یکی دیگر از مسئولان اداره کل هم تماس گرفت اما موفق با گفت و گو با آنها نشد.
جاده ترانزیتی عبوری در حاشیه تالاب زریوار که در حال تعریض است تابلوی مشخصی ندارد که به خودروهای عبوری، گذر حیوانات وحشی را گوشزد کند.
ایجاد سرعت گیر و تابلوهایی که سرعت را در این جاده محدود کند می تواند از وقوع چنین تصادفاتی در این منطقه که شاهد عبور جانداران مختلف از عرض جاده است، جلوگیری کند.
خوک وحشی (Sus scrofa) یا گراز حیوانی است بومی زریبار، با ظاهر کاملا مشخص، سر آن بزرگ و دراز و گردن کوتاه و بدن حجیم و سنگین است.
خوک ها با کندن خاک و پخش کردن آن به ایجاد تنوع در اکوسیستم کمک می کنند با این کار مناطقی برای رشد گیاهان جدید به وجود می آید و دانه میوه ها پخش می شود.
گراز در شب ها فعال هستند و از غذاهای گیاهی مانند ریشه، ساقه، برگ، دانه های مختلف، غلات، حبوبات و میوه جات و غذاهای حیوانی چون حشرات و لارو آنها و بی مهره های کوچک و حتی جوندگان و لاشه حیوانات بزرگ تغذیه می کنند.
این حیوانات به طور دسته جمعی زندگی می کنند و گله هایی را تشکیل می دهند که معمولا چند خوک ماده با بچه های سال جاری و بچه های سال پیش باهم زندگی می کنند.ک/3
6108/1904/ 6075

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برخورد خودرو مسابقه با تماشاچیان کنار جاده