سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دلیل تأخیر واشنگتن در اعلام تحریم‌های موشکی علیه ایران/شکایت ایرانی‌ها تأثیری نداشت


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گویند تعلل در اعلام تحریم‌های موشکی علیه ایران برای حصول اطمینان از آزادی پنج زندانی آمریکایی در ایران بوده است.

«واشنگتن‌فری‌بیکن»، با اعلام این خبر افزود مقام‌های دولت آمریکا همچنین گفت‌وگوهای محرمانه با طرف ایرانی برای آزادی زندانیان را تأیید کرده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از افزودن نام شرکت‌ها و افراد جدید به فهرست تحریم‌های ایران به دلیل ارتباط با برنامه موشکی ایران خبر داد.

اعلام این تحریم‌ها یک روز بعد از خبر آزادی 4 زندانی دو تابعیتی به نام‌های «جیسون رضاییان» ، «سعید عابدینی» (کشیش ایرانی) «امیر میرزایی حکمتی» و «نصرت‌الله خسروی رودسری صورت می‌گرفت.»

همزمان با اقدام ایران در آزادی چهار تبعه دو تابعیتی، دولت آمریکا نیز روز شنبه ۷ ایرانی زندانی در آمریکا را آزاد کرد.

مطابق این توافقات واشنگتن همچنین حکم جلب پلیس بین‌الملل برای ۱۴ ایرانی را که به گفته وزارت خارجه آمریکا «بعید بود درخواست استرداد آنها عملی شود» را لغو کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته دولت اوباما با هدف جلوگیری از اخلال در مذاکراتی که به آزادی این زندانیان منجر شد، تحریم‌های اعمال‌شده در ارتباط با برنامه موشکی ایران را با تأخیر اعلام کرده است. 

روزنامه وال استریت ژورنال، روز ۱۱ دی‌ماه گزارش داده بود که کاخ سفید تصمیم گرفته اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به بهانه برنامه موشکی ایران را به تأخیر بیندازد.

این روزنامه و خبرگزاری رویترز یک روز قبل‌تر خبر داده بودند که واشنگتن در حال تهیه دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه شرکت‌هایی است که مطابق ادعاها با برنامه موشکی بالیستیک تهران در ارتباط هستند. این خبر با واکنش تند مقام های ایرانی روبرو شد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز ۱۰ دی‌ماه در نامه‌ای از سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع خواست، تلاش برای توسعه برنامه موشکی ایران به منظور افزایش توان دفاعی کشور، هر چه بیشتر افزایش یابد.

همزمانی انتشار این نامه و اعلام تأخیر در تحریم‌ها به گمانه‌زنی‌هایی منجر شده بود مبنی بر اینکه واکنش تند مقام‌های ایرانی علت تصمیم کاخ سفید بوده است.

مقام مورد استناد واشنگتن‌فری‌بیکن گفت: «دولت نه به خاطر شکایت‌های ایرانی‌ها، بلکه به دلیل حساسیت بر سر حصول اطمینان از اینکه تلاش‌های ما برای خارج کردن آمریکایی تضعیف نمی‌شود، تصمیم به تأخیر در اعمال این تحریم‌ها گرفت.»

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/P5LSB


ویدیو مرتبط :
تحریم های جدید ترامپ بعد از اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط دولت واشنگتن