سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صدور روادید در سفارت انگلیس در تهران آغاز شد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس شامگاه سه شنبه اعلام کرد که بخش ویزا و مهاجرت ( انگلیس) کار خدمات ویزا را در تهران از سرگرفته است.

به گزارش انتخاب، وی در پیامی که بر روی صفحه توئیترش منتشر کرد، گفت: 'بخش ویزا و مهاجرت انگلیس از امروز کار ارایه خدمات ویزا را در ایران مجددا از سر گرفت.

هاموند افزود: از سرگیری خدمات ویزا، 'براساس قولی صورت گرفت که شش ماه پیش بعد از گشایش سفارت انگلیس در تهران داده شده بود.'

«حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز شامگاه سه شنبه گفته بود: براساس اعلام دولت انگلستان و در اجرای توافقات قبلی میان دو کشور، بخش کنسولی سفارت انگلستان در ایران از فردا (چهارشنبه 5 اسفند ماه 1394) فعالیت مجدد خود را آغاز می کند.

محمد جواد ظریف و فیلیپ هاموند وزیران خارجه ایران و انگلیس در شانزدهم بهمن ماه گذشته بعد از پایان مذاکرات یک ساعت و نیمه خود در لندن در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرده بودند: صدور ویزای سفارتخانه های دو کشور در تهران و لندن ظرف چند هفته آینده آغاز می شود.

ظریف در این خصوص گفت: دراین دیدار توافق کردیم که تا چند هفته دیگر دو کشور صدور ویزا برای شهروندان عادی و گذرنامه های عادی شروع کنند.

ظریف افزود:' به نظر ما این اقدام، یک حرکت مثبت در جهت تبادل بیشتر بین مردم دو کشور است و امیدواریم که به درک بهتر از یکدیگر کمک کند.'

بازگشایی بخش کنسولی سفارت انگلیس در تهران پس از آن صورت می گیرد که هشتم آذرماه سال 1390 سفارتخانه انگلستان پس از ورود معترضان به ساختمان آن در تهران تعطیل و کارکنان سفارت انگلیس به این کشور فراخوانده شدند.

سفارت انگلستان در تهران پس از چهار سال تعطیلی در اول شهریور ماه امسال با سفر «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه این کشور به تهران بازگشایی شد.

بازگشایی رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز همزمان با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران با حضور «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه این کشور صورت گرفت.

اما پیش از بازگشایی، ایران و انگلیس در پی مذاکرات و توافقات به عمل آمده، از اول اسفندماه 1392 رسما به وضعیت حفاظت منافع پایان داده و ازآن پس به صورت مستقیم و از طریق کارداران غیرمقیم خود روابط دوجانبه را دنبال کرده بودند.

از ابتدای اسفندماه 1392 نیز، بخش کنسولی سفارت ایران در انگلیس به صورت کامل بازگشایی و کلیه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم ارائه گردید.

از همان تاریخ نیز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برفراز ساختمان سفارت در منطقه «کنزینگتون» لندن و اماکن دیپلماتیک کشورمان در لندن برافراشته شد.


ویدیو مرتبط :
بازگشایی سفارت انگلیس در تهران