علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اعطای جایزه مدیریت فناوری و نوآوری به پارکهای علمی


مهدی محمدی، رئیس کمیته علمی و اجرایی جایزه مدیریت ملی فناوری و نوآوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بنا داریم تا در قالب جایزه ملی فناوری و نوآوری تمامی شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارزیابی و رتبه‌بندی کنیم.

مشاور معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری افزود: در واقع معاونت پژوهشی وزارت علوم بعد از ارزیابی کلیه شرکت های مستقر در پارک و مراکز رشد کشور که با همکاری انجمن تکنولوژی ایران انجام می گیرد، امکان سیاست‌گذاری برای شرکت های دانش بنیان و حمایت بهتر از آنها را خواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه، در نهایت برای این شرکت ها برنامه ارتقا، بهبود و توسعه در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: این ارزیابی توسط انجمن مدیریت فناوری ایران زیر نظر معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می گیرد.

وی افزود: به زودی فراخوان این ارزیابی اعلام می‌شود و شرکت ها به مدت دوماه فرصت دارند که اظهارنامه‌های لازم برای شرکت در این ارزیابی را تکمیل کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به معیار ارزیابی شرکت های دانش بنیان گفت: توانمندی‌های مدیریتی آنها در طراحی و اجرای نظام‌های لازم برای طراحی و توسعه محصولات جدید و تجاری‌سازی آنها، وجود چشم‌انداز و مدل کسب و کار روشن برای آینده و همچنین خروجی‌ها و نتایج نوآورانه آنها و میزان دستاوردهای بازاری و مالی و اجتماعی آنها از معیار های ارزیابی این شرکت‌ها به شمار می روند.

وی افزود: برای بهبود و ارتقا این شرکت‌ها در انتهای هر ارزیابی، مجموعه‌ای از برنامه های بهبود برای توسعه سیستم‌های مدیریتی و نحوه ورود به بازار به شرکت‌ها ارائه خواهد شد.  

به گفته وی، قرار است این ارزیابی بر اساس یک تفاهم نامه میان وزارت علوم و انجمن مدیریت فناوری و نواوری انجام شود و شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد کشور می‌توانند با تماس با دبیرخانه جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در این فرآیند حضور یابند.

به گزارش مهر، چهارمین دوره برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، نیمه اول اسفند ماه برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص)