سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فراخوان نخستين جايزه داستان کوتاه «استفن کينگ» اعلام شد


آخرين خبر/ نشريه «گاردين» با همراهي انتشارات «هادر و استاوتون»، ناشر انگليسي آثار «کينگ»، فراخوان مسابقه‌اي را با موضوع داستان‌هاي کوتاه ژانر وحشت اعلام کرده است که برنده نهايي آن را خود «استفن کينگ» انتخاب خواهد کرد. جايزه برنده نخست اين رقابت شامل انتشار داستان برگزيده در سايت کتاب «گاردين» و امکان حضور در «مسترکلاس» مهارت‌هاي داستان‌نويسي با حضور «فيليپا پرايد»، ويراستار انگليسي آثار «کينگ» خواهد بود.

اين داستان‌هاي بايد نسخه اصلي بوده و بيش از 4 هزار کلمه نباشند. همچنين داستان ارسالي بايد برگرفته و بازتاب دهنده برخي از وجوهي باشد که اين استاد داستان‌هاي گونه وحشت عنوان کرده است:

«محور داستان بايد موجز و نشان دهنده تجربه‌اي برانگيزاننده باشد. مي‌تواند تکان‌دهنده و حتي شوک‌آور باشد. چيزي مثل رقص با بيگانه‌اي که هرگز او را نخواهيد ديد، يا بوسه‌اي در تاريکي يا عتيقه‌اي بسيار زيبا در يک بازار خياباني.»

«کينگ» در پيشگفتار «شيف شب» در توصيف يک داستان وحشت آورده است: «اين گونه ادبي بايد خواننده يا شنونده را براي لحظاتي جادو و او را در دنيايي که هرگز نديده و نمي‌تواند ببيند رها کند.»

«استفن کينگ» از 35 سال پيش تا کنون نزديک به 200 داستان کوتاه نوشته است که برخي از آن‌ها در مجموعه‌اي با نام «بازار روياهاي بد» منتشر شده است؛ همچنين وي 50 رمان‌ مطرحي را چون «درخشش» (Shining) به رشته تحرير درآورده که بسياري از آن‌هاي به فيلم برگردانده شده است.

پايان مهلت ارسال آثار 18 دسامبر 2015 (27 آذر ماه) است و اطلاعات بيشتر روي سايت «گاردين» قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
فراخوان فائو برای ارسال عکس و داستان از کاشت درختان