پرکارترین بازیگران جشنواره 34


روزنامه اعتماد: از بازیگران مطرح غایب این دوره که سال قبل در جشنواره حضور داشتند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، نیکی کریمی، مصطفی زمانی، فاطمه معتمدآریا، صابر ابر، رویا تیموریان، حسین یاری، گلاب آدینه، ویشکا آسایش، میترا حجار، محسن تنابنده، پارسا پیروزفر، نگار جواهریان، حمید گودرزی، علی نصیریان، لادن مستوفی و رامبد جوان اشاره کرد که اکثر آنها فیلم‌های‌شان یا توسط هیات انتخاب برگزیده نشد یا آماده حضور در این دوره نشد.

هانیه توسلی و سیامك صفری با سه فیلم پركارترین بازیگران دوره سی‌وچهارم جشنواره فیلم فجر هستند. هانیه توسلی امسال سه فیلم «سیانور»، «نقطه كور» و «هفت ماهگی» را در بخش اصلی دارد و صفری هم با سه فیلم «آخرین بار كی سحر رو دیدی»، «امكان مینا» و «نفس» در بخش سودای سیمرغ جشنواره حاضر است.

مریلا زارعی با دو فیلم «بادیگارد» و «دختر» در بخش سودای سیمرغ و «گیتا» در بخش نگاه نو، نوید محمدزاده با «خشم و هیاهو» و «لانتوری» در بخش اصلی و «ابد و یك روز» در نگاه نو، بهناز جعفری با «خشم و هیاهو» و «هفت ماهگی» در سودای سیمرغ و «گیتا» در نگاه نو، پانته‌آ پناهی‌ها با «عادت نمی‌كنیم» و «نفس» در سودای سیمرغ و «لاك قرمز» در نگاه نو، ‌شیرین یزدان‌بخش با «عادت نمی‌كنیم» و «وارونگی» در سودای سیمرغ و «ابد و یك روز» در نگاه نو و شبنم مقدمی با «نفس» و «زاپاس» در سودای سیمرغ و «ابد و یك روز» در نگاه نو دیگر بازیگران پركار این دوره جشنواره هستند.

رضا كیانیان (باركد و كفش‌هایم كو؟)، میلاد كی‌مرام (آب‌نبات چوبی و امكان مینا)، شقایق فراهانی (آب‌نبات چوبی و نقطه كور)، آتیلا پسیانی (آخرین بار كی سحر رو دیدی؟ و نیمه‌شب اتفاق افتاد)، سحر قریشی (آب‌نبات چوبی و رسوایی٢)، احمد مهران‌فر (زاپاس و هفت ماهگی)، محمدرضا فروتن (عادت نمی‌كنیم و نقطه كور)، رویا نونهالی (كفش‌هایم كو؟ و نیمه شب اتفاق افتاد)، بهاره كیان‌افشار (كفش‌هایم كو و باركد)، حامد بهداد (نیمه شب اتفاق افتاد و هفت‌ماهگی)، محسن كیایی (باركد و نقطه كور) و رویا جاویدنیا (وارونگی و به دنیا آمدن) با دو فیلم در جشنواره امسال حاضرند.

باران كوثری بهترین بازیگر زن سال گذشته با دو فیلم «لانتوری» و «هفت ماهگی» در جشنواره سی‌وچهارم حاضر است و سحر دولتشاهی بهترین بازیگر نقش مكمل جشنواره قبل نیز با دو فیلم «باركد» و «وارونگی» در این دوره حضور دارد.

سعید آقاخانی بهترین بازیگر مرد سال قبل از غایبان این دوره است و هومن سیدی بهترین بازیگر مكمل دوره سی‌وسوم جشنواره نیز در این دوره «پل خواب» را به عنوان بازیگر در بخش نگاه نو دارد و به عنوان كارگردان نیز در بخش سودای سیمرغ با «خشم و هیاهو» حاضر است. لیلا زارع و بهمن زرین‌پور هم كه سال قبل دیپلم افتخار بازیگری دریافت كردند از غایبان این دوره محسوب می‌شوند.

بابك حمیدیان كه سال قبل با پنج فیلم پركارترین بازیگر بود در این دوره دو فیلم «بادیگارد» و «سیانور» را در بخش اصلی دارد و مهتاب كرامتی دیگر بازیگر پركار سال قبل كه سه فیلم در جشنواره داشت امسال فیلمی را در جشنواره ندارد.

از بازیگرانی هم كه یك فیلم در بخش اصلی و یك فیلم در بخش نگاه نو دارند می‌توان به امیر جدیدی (اژدها وارد می‌شود و من)، نادر فلاح (اژدها وارد می‌شود و گیتا)، ریما رامین‌فر (زاپاس و ابد و یك روز)، هنگامه حمیدزاده (آب‌نبات چوبی و متولد ٦٥)، ساره بیات (عادت نمی‌كنیم و برادرم خسرو)، حمید آذرنگ (عادت نمی‌كنیم و گیتا)، ساعد سهیلی (مالاریا و پل خواب) و علی مصفا (وارونگی و خانه‌ای در خیابان چهل و یكم) اشاره كرد.

پرویز پرستویی، پریوش نظریه، امیر آقایی و فرهاد قائمیان با «بادیگارد»، رضا عطاران با «آب‌نبات چوبی»، فریبرز عرب‌نیا و ژاله صامتی با «آخرین بار كی سحر رو دیدی؟»، مینا ساداتی با «امكان مینا»، بهرام رادان و پژمان بازغی با «باركد»، هدایت هاشمی با «به دنیا آمدن»، طناز طباطبایی با «خشم و هیاهو»، فرهاد اصلانی با «دختر»، هنگامه قاضیانی با «دلبری»، اكبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا و اسماعیل خلج با «رسوایی ٢»، امیر جعفری و جواد عزتی با «زاپاس»، مهدی هاشمی با «سیانور»، جمشید هاشم‌پور و مهران احمدی با «نفس»، هدیه تهرانی با «عادت نمی‌كنیم»، مجید مظفری با «كفش‌هایم كو»، گوهر خیراندیش با «نیمه شب» و پگاه آهنگرانی و فرشته صدرعرفایی با «هفت ماهگی» از بازیگران مطرحی هستند كه یك فیلم در بخش اصلی جشنواره دارند.

پیمان معادی با «ابد و یك روز»، شهاب حسینی و بیتا فرهی با «برادرم خسرو»، اكبر زنجان‌پور با «پل خواب»، مهناز افشار با «خانه‌ای در خیابان چهل و یكم»، مسعود كرامتی با «لاك قرمز» و لیلا حاتمی با فیلم «من» تنها در بخش نگاه نو حاضر هستند و شانسی برای دریافت جایزه بازیگری ندارند.

مانی حقیقی هم كه «اژدها وارد می‌شود» را به عنوان فیلمساز در بخش اصلی دارد به عنوان بازیگر با «من» در بخش نگاه نو حاضر است.

در این دوره علاوه بر باران كوثری، پگاه آهنگرانی، ستاره پسیانی و ساعد سهیلی كه به عنوان فرزندان سینماگران سال‌هاست فعالیت بازیگری دارند، ماهور الوند فرزند سیروس الوند با فیلم «دختر»، نیكی مظفری فرزند مجید مظفری با فیلم «نقطه كور» و آذرخش فراهانی فرزند بهزاد فراهانی با فیلم «مالاریا» حاضر هستند.

حضور مریم پالیزبان بازیگری كه سال‌ها پیش با فیلم «نفس عمیق» وارد سینما شد در فیلم «مالاریا» و رابعه اسكویی بازیگری كه اخیرا برای بازی در سریال‌های ماهواره‌ای از كشور مهاجرت كرده است در فیلم «نیمه‌شب اتفاق افتاد» از دیگر نكات قابل توجه این دوره است.

 در جشنواره ٣٤ علاوه بر غیبت بازیگران پیشكسوتی چون عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، داود رشیدی، داریوش ارجمند، سعید راد و پروانه معصومی، جوان‌تر‌‌هایی هم مانند امین حیایی، ترانه علیدوستی، یكتا ناصر و... همچون سال قبل در این جشنواره نیز فیلمی ندارند.


ویدیو مرتبط :
معرفی پرکارترین آهنگسازان جشنواره