راهپیمایی 13 آبان در 30 نقطه خراسان جنوبی برگزار شد


استان‌ها > خراسان جنوبی - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری راهپیمایی 13 آبان در 30 نقطه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مردم ولایتمدار و دانش آموزان استان از همان لحظات اولیه صبح برای حضور در این راهپمیایی گرد هم آمده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال مراسم 13 آبان ماه در بیش از 30 نقطه از خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: دست استکبار جهانی در وقایع مهم 13 آبان ماه برای همه آزادی خواهان جهان آشکار شده است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه 13 آبان در تقویم کشور به عنوان روز جهانی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است، افزود: این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

وی 13 آبان را در تاریخ انقلاب اسلامی برگی زرین و مقطعی حساس برای نظام اسلامی دانست و بیان کرد: باید در حضور در این مراسمات از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنیم و به دشمن بفهمانیم که همه حول یک محور و در یک سنگر هستیم.

زنگ استکبارستیزی در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد

سید علیرضا موسوی نژاد صبح امروز در مراسم نواختن زنگ استبکارستیزی در دبیرستان شهید نواب صفوی بیرجند اظهار داشت: حضور در ایران یک اندیشه خام برای دولت آمریکا است و ملت ایران هرگز در مقابل استکبار سر فرود نمی‌‌آورد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: امروز روز اسلامی مبارزه با استکبار است، استکباری که با حرکت الهی امام راحل (ره) و 36 هزار دانش‌آموز شهید و دانش‌آموزان شهید 13 آبان رقم خورد و به‌پاس خون پاک این شهیدان ما امروز سربلند و سرافراز در مقابل استکبار جهانی که نماد عینی آن دولت آمریکا است، این روز را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم و سیره ائمه همه در راه مبارزه با استکبار بوده است، تصریح کرد: ائمه معصومین هرگز در مقابل گردنکشان و ستمگران کوتاه نیامدند و در این راستا در جامعه اسلامی تا بشر بر روی کره زمین زندگی می‌کند جبهه حق و باطل بوده و خواهد بود و اگر بخواهیم در جبهه حق ایفای نقش کنیم باید قوی و قدرتمند شویم.

موسوی‌نژاد، شیطان را نماد استکبار در قرآن عنوان کرد و گفت: امام راحل (ره) نیز که در دنیا زلزله آگاهی و بیداری ایجاد کرد از آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ یادکرده است و امروز در نظام استکبار جهانی هر جنایتی که در گوشه و کنار دنیا اتفاق می‌افتد حضور ناجوانمردانه آمریکا را شاهد هستیم و آنها به بهانه‌های مختلف حقوق بشر در هرکجا که بخواهند جنایت می‌کنند و تاکنون در هیچ کجای قانون آن‌ها این جنایتکاران جنگی به سزای اعمال خود نرسیده‌اند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی حضور در ایران را یک اندیشه خام برای دولت آمریکا دانست و افزود: فرمایشات امام راحل (ره)، درایت مقام معظم رهبری و اقدام به جای دولت سبب می‌شود که آن‌ها نتوانند به این اندیشه خام خود برسند.

وی اضافه کرد: حضور در ایران یک خواب نابجایی است که آن‌ها هرگز به آن نخواهند رسید چراکه قران سرلوحه کار ما است و طبق قرآن انسان‌های آزاده هرگز در مقابل استکبار سر فرود نمی‌آوردند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شعار سنگین مرگ بر آمریکا لرزه بر جان آن‌ها می‌اندازد و این شعار همچنان در ایران طنین‌انداز خواهد بود.

در پایان این مراسم دانش‌آموزان با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل انزجار خود از استکبار را نشان دادند.

بت استکبار در 13 آبان شکسته شد

امام جمعه نهبندان ظهر امروز در جمع راهپیمایان شهرستان نهبندان اظهار داشت: 13 آبان به عنوان یک روز مهم و یوم الله است و اینکه از آن به عنوان یوم الله یاد می‌شود مبنای قرآنی دارد چرا که حرکت و نهضت امام خمینی(ره) شبیه نهضت پیامبران بود و در برابر طاغوت دوران ایستادگی و قیام کردند و بت بزرگ را شکستند.

وی افزود: 13 آبان یوم الله است چرا که تاثیر زیادی در سرنوشت بشیریت دارد و این روز در تاریخ ایران به عنوان روز بزرگ ثبت شده و بت استکبار شکسته شد.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: امام راحل در پی افشاگری در مورد قانون ننگین کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید می‌شود و در 13 آبان سال 57 تعدادی از دانش آموزان در پی اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران توسط رژیم شاه به شهادت رسیدند و همچنین در 13 آبان سال 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا تسخیر می‌شود.

خزاعی تصریح کرد: بعد از این سال‌ها باید بدانیم دشمنی استکبار با ملت ایران تمام نشده است و تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران ایجاد کردند اما آنها باید بدانند که ملت شکست نخواهد خورد چرا که ملت ما برای رفاه اقتصادی و موضوعات رفاهی انقلاب نکرده است.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: پس از برجام عده ای می‌خواهند این تلقی را به وجود بیاورند که استکبارستیزی پایان یافته اما تمام ملت باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و پس از برجام آنها هنوز تحریم‌ها را لغو نکرده و هر روز بهانه ی جدیدی می آورند و حرف از گزینه‌های روی میز می‌زنند و تا زمانی که این موضوعات وجود داشته باشد استکبارستیزی وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی یوم الله 13 آبان گفت: ملت با این حضور گسترده این پیام را به جهانیان دادند که پای آرمان‌های انقلاب هستند.

آمریکا در تمامی عرصه‌های نبرد در برابر ایران شکست خورده است

امام جمعه درمیان نیز در جمع راهپیمایان 13 آبان شهر اسدیه گفت: در شرایطی که رسانه‌های غربی سعی داشتند حرکت انقلابی مردم در 13 آبان را یک اعتراض دینی جلوه دهند امام راحل با یک موضع انقلابی آن را انقلاب دوم نامیدند تا استکبارستیزی ملت ایران نمایان شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی با اشاره به اینکه آمریکا در تمامی عرصه‌های نبرد در برابر ایران شکست خورده است، تصریح کرد: آخرین روزنه نفوذ آنها نشانه گرفتن فرهنگ و اعتقادات ملت ایران است.

وی افزود: همان انقلابی که باعث شده تا امروز پس از 36 سال از انقلاب اسلامی کشور ما در قله‌های اقتدار عرصه‌های نظامی و دفاعی قرار گیرد به حدی که هیچ کشوری جرأت تجاوز به این خاک را نداشته باشد امروز باید در زمینه‌های فرهنگی و جبهه اعتقادی هم صورت بگیرد.

امام جمعه درمیان اختلاف افکنی را از نشانه‌های عجز و ناتوانی استعمارگران غربی عنوان و تاکید کرد: رمز پیروزی ملت ایران مسیری غیر از وحدت، اخوت و همدلی و همزبانی نیست.


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی 13 آبان در سرپلذهاب برگزار شد