افتتاح شبکه کودک انگلیسی‌زبان در قم


شبکه هد هد انگیسی به عنوان نخستین شبکه ماهواره ای کودک مسلمانان جهان در قم راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، نسخه انگلیسی زبان شبکه ماهواره‌ای کودک هُدهُد که اولین شبکه ماهواره‌ای کودک مسلمان انگلیسی زبان در جهان شناخته می‌شود، جمعه شب با حضور علما و اندیشمندان حوزه علمیه، در شهر قم، آغاز به کار کرد.

آیت الله سیدجواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران که متولی راه‌اندازی این شبکه است، در آیین افتتاحیه، رسما کلید شروع برنامه‌های این شبکه ماهواره‌ای را زد تا از این پس کودکان سراسر جهان امکان استفاده از برنامه‌های شبکه جهانی هُدهُد به صورت انگلیسی را داشته باشند.

مدیر مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای هدهد و رئیس سازمان رسانه‌ای صبا به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و توسعه شبکه‌های هدهد پرداخت و با بیان اینکه امروز تشیع مظلوم و یکی از اهداف مهم رسانه‌هاست، افزود: رسانه‌های دشمن علاوه بر تبلیغ علیه تشیع، یاور و مروج وهابیت شده و هزینه‌های گزافی را برای تأمین شبکه‌های خود می‌پردازند.

احسان حلمی خاطرنشان کرد: مجموعه رسانه‌ای صبا مفتخر است که با حمایت‌ها و رهنمودهای نماینده آیت الله سیستانی موفق شد نخستین شبکه کودک و نوجوان عربی زبان شیعه را در سال 2010 و نخستین شبکه کودک و نوجوان مسلمان فارسی زبان را در سال 2012 افتتاح کند.

وی با بیان اینکه 347 ماهواره تلویزیونی سراسر جهان را در پوشش خود دارند، افزود: از این تعداد 300 ماهواره تلویزیونی به صورت فعال به ارسال امواج تلویزیونی به سمت زمین مبادرت می ورزند.

وی با اشاره به وجود 20 هزار و 374 شبکه تلویزیونی در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: 214 ماهواره تلویزیونی در منطقه آسیا فعال است و 116ماهواره تلویزیونی نیز منطقه ایران را تحت پوشش سیگنال های خود قرار داده اند، که تا به امروز دریافت 31 مورد از آنها در خانه های مردم ثبت شده است، که بیش از هفت هزار شبکه تلویزیونی را دربرمی‌گیرند.

وی تعداد شبکه ها با محتوای فیلم سینمایی را 521، کودک و نوجوان 515 و مذهبی و دینی را 407 شبکه عنوان کرد و افزود: متاسفانه در این میان شبکه‌های غیراخلاقی با 543 مورد، بیشترین آمار شبکه‌های ماهواره‌ای قابل دریافت در ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

حلمی با بیان اینکه درآمد سالانه کشور ژاپن از صنعت پویانمایی (انیمیشن) بیش از درآمد سالانه ایران از فروش نفت است، افزود: ارزش مالی والت دیزنی که از سازندگان انیمیشن در جهان است، معادل بیش از 178 میلیارد دلار است؛ در حالی که فروش سالانه نفت ایران 54 میلیارد دلار است، بدان معنا که درآمد سالانه این شرکت بیش از سه سال فروش نفت ایران است.

وی با بیان اینکه امروز سیاست گذاران فرهنگی جهان با اهدافی مشخص و مطالعاتی همه جانبه که متخصصان رسانه از آن به عنوان جنگ نرم یا رسانه‌ای نام می برند، به سمت ما آمده اند، تصریح کرد: روزی برای کشورگشایی از سلاح آتشین استفاده می شد که در یک محدوده کوچک و خاص ایجاد خرابی می کرد، ولی امروزه همه جانبه و گسترده و خانه به خانه و ذهن به ذهن در حال ویرانگری هستند.

وی افزود: در حالی که ادیان الهی مروج رحمت و شفقت هستند، رسانه ها بخش اعظم فعالیت خود را برای ساخت فیلم هایی با موضوع‌های خشونت آمیز گذاشته‌اند و وقتی حرمت خانواده نشانه گرفته شود و حیا از بین برود و اخوت و دوستی نباشد، ذهن ها نیز آماده دریافت القائات دیگر فرهنگ ها می شوند.

حلمی ادامه داد: امروز رسانه با تحقیر قومیت، ملیت و مذاهب اقدام به تحمیل حاکمیت ارزش ها و فرهنگ خود می کنند و این گونه برنامه ریزی منجر به بیزاری از فرهنگ و مذهب خودی می‌شود و افراد جامعه را به انسان هایی مطیع و فرمانبردار از فرهنگ بیگانه تبدیل می کنند.

شبکه هد هد انگلیسی از طریق ماهواره هاتبرد در 13 درجه شرقی، با مشخصات فرکانس 12558 ، سیمبل ریت 27500 ورتیکال یا عمودی و اف. ای . سی 3/4 قابل دریافت است.

افتتاح این شبکه با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران انجام شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دپارتمان زبان کودک - چرا باید زبان انگلیسی آموخت ؟